Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tax On Web aangifte niet inwoner

Gestart door Ronny55, maandag 2 november 2015, 10:47:31

Vorige topic - Volgende topic

Pinocchio

Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 14:22:00
Citaat van: Pinocchio op maandag  2 november 2015, 14:07:32
Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 13:28:32
Ik ben gescheiden. Heb ik recht op een pensioen als uit de echt gescheiden persoon?

Deze vraag kan niet zomaar worden beantwoordt.

In Belgie geld er immers een verschillende regeling tussen werknemers uit de privesector en ambtenaren.

Als uit de echt gescheiden ambtenaar kunt u geen aanspraak maken op een gedeelte van het rustpensioen van de ex-echtgenoot. Het rustpensioen wordt beschouwd als een uitgesteld loon. Bijgevolg is het een persoonlijk en ondeelbaar recht.

https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/professional_life/PROTH_12/PROTH_12_1/PROTH_12_1_3/PROTH_12_1_3_3.xml

Wel na overlijden van de ambtenaar maar nu dwalen wij te ver af.

voor de anderen

Ja het is mogelijk als ex-partner een echtscheidingspensioen te krijgen. Maar er dienen wel enkele voorwaarden vervuld te zijn:

Dit heeft helemaal niets met een overleden ambtenaar te maken, het betekent dat de ex van een ambtenaar geen recht heeft op een deel van zijn/haar pensioen.

Het pensioenstelsel van de vast benoemde ambtenaren kent geen pensioenregeling in geval van scheiding. Was je ex-echtgenoot tijdens het huwelijk als vast benoemde ambtenaar actief, dan kan je hiervan geen pensioen als gescheiden echtgenoot krijgen.

http://www.devoorzorg.be/antwerpen/voordelen-advies/dienstverlening/Advies-over-pensioen/info-wetgeving/Pages/Pensioen-bij-scheiding.aspx

Luc

Citaat van: Pinocchio op maandag  2 november 2015, 23:12:03
Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 14:22:00
Citaat van: Pinocchio op maandag  2 november 2015, 14:07:32
Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 13:28:32
Ik ben gescheiden. Heb ik recht op een pensioen als uit de echt gescheiden persoon?

Deze vraag kan niet zomaar worden beantwoordt.

In Belgie geld er immers een verschillende regeling tussen werknemers uit de privesector en ambtenaren.

Als uit de echt gescheiden ambtenaar kunt u geen aanspraak maken op een gedeelte van het rustpensioen van de ex-echtgenoot. Het rustpensioen wordt beschouwd als een uitgesteld loon. Bijgevolg is het een persoonlijk en ondeelbaar recht.

https://www.socialsecurity.be/CMS/nl/citizen/displayThema/professional_life/PROTH_12/PROTH_12_1/PROTH_12_1_3/PROTH_12_1_3_3.xml

Wel na overlijden van de ambtenaar maar nu dwalen wij te ver af.

voor de anderen

Ja het is mogelijk als ex-partner een echtscheidingspensioen te krijgen. Maar er dienen wel enkele voorwaarden vervuld te zijn:

Dit heeft helemaal niets met een overleden ambtenaar te maken, het betekent dat de ex van een ambtenaar geen recht heeft op een deel van zijn/haar pensioen.

Het pensioenstelsel van de vast benoemde ambtenaren kent geen pensioenregeling in geval van scheiding. Was je ex-echtgenoot tijdens het huwelijk als vast benoemde ambtenaar actief, dan kan je hiervan geen pensioen als gescheiden echtgenoot krijgen.

http://www.devoorzorg.be/antwerpen/voordelen-advies/dienstverlening/Advies-over-pensioen/info-wetgeving/Pages/Pensioen-bij-scheiding.aspx

ik had het hier over

Nog anders is het voor de ex-echtgenoot als de ambtenaar is overleden, dan kan die ex-echtgenoot wel een overlevingspensioen aanvragen.

http://ericdecorte.be/blog/krijg-ik-pensioen-van-mijn-ex-als-die-ambtenaar-was
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Citaat van: Luc op maandag  2 november 2015, 23:23:51
Citaat van: Pinocchio op maandag  2 november 2015, 23:12:03

Dit heeft helemaal niets met een overleden ambtenaar te maken, het betekent dat de ex van een ambtenaar geen recht heeft op een deel van zijn/haar pensioen.

Het pensioenstelsel van de vast benoemde ambtenaren kent geen pensioenregeling in geval van scheiding. Was je ex-echtgenoot tijdens het huwelijk als vast benoemde ambtenaar actief, dan kan je hiervan geen pensioen als gescheiden echtgenoot krijgen.

http://www.devoorzorg.be/antwerpen/voordelen-advies/dienstverlening/Advies-over-pensioen/info-wetgeving/Pages/Pensioen-bij-scheiding.aspx

ik had het hier over

Nog anders is het voor de ex-echtgenoot als de ambtenaar is overleden, dan kan die ex-echtgenoot wel een overlevingspensioen aanvragen.

http://ericdecorte.be/blog/krijg-ik-pensioen-van-mijn-ex-als-die-ambtenaar-was
[/quote]

Trouwens, in geval van overlijden heeft men het altijd over een overlevingspensioen voor de echtgenote. Nooit over een pensioen. De leeftijdsvoorwaarde wordt nu ook geleidelijk verhoogd naar 55 jaar.

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/benefits/survivors/terms/paginas/default.aspx

Men wil het gezinspensioen ook afschaffen.

Wijziging van de gezinsdimensie

Het gezinspensioen zal aangepast worden na een lange overgangsperiode.

De regering zal onderzoeken hoe een pensioensplit van wettelijk en aanvullend pensioen kan doorgevoerd worden bij echtscheiding of beëindiging van het wettelijk samenwonen.

http://www.acerta.be/klantenzone/nieuws/het-regeerakkoord-michel-1-en-de-pensioenmaatregelen
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Sorry maar door het bos zie ik de bomen niet meer, ben tweemaal in  :belgiesmiley: getrouwd geweest ....Dus als ik het goed begrijp kunnen die beiden aanspraak maken op een pensioen afgeleid van mijn loopbaan als werknemer ingeval dit voor hun voordeliger is.....nu nr 3 wat met haar ?? Wat kunnen de gevolgen voor mij zijn?? Degene die deze wet in elkaar geflans heeft , moet wel ergens een hersenkronkel hebben. Wat er ook van is, snap nog altijd niet waarom mijn ex vermeld wordt op mijn aangifte als mijn echtgenote , dus als medebelastingsplichtige in feite....dan moeten ze nog een extra kolom maken voor mijn 2 de ex en voor mijn huidige asawa.... :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 november 2015, 00:00:58
Sorry maar door het bos zie ik de bomen niet meer, ben tweemaal in  :belgiesmiley: getrouwd geweest ....Dus als ik het goed begrijp kunnen die beiden aanspraak maken op een pensioen afgeleid van mijn loopbaan als werknemer ingeval dit voor hun voordeliger is.....nu nr 3 wat met haar ?? Wat kunnen de gevolgen voor mij zijn?? Degene die deze wet in elkaar geflans heeft , moet wel ergens een hersenkronkel hebben. Wat er ook van is, snap nog altijd niet waarom mijn ex vermeld wordt op mijn aangifte als mijn echtgenote , dus als medebelastingsplichtige in feite....dan moeten ze nog een extra kolom maken voor mijn 2 de ex en voor mijn huidige asawa.... :confused2:

nr 3? Heb je het nu over je vrouw in de Filippijnen? Die heeft nergens recht op.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Citaat van: Luc op dinsdag  3 november 2015, 00:09:31
Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 november 2015, 00:00:58
Sorry maar door het bos zie ik de bomen niet meer, ben tweemaal in  :belgiesmiley: getrouwd geweest ....Dus als ik het goed begrijp kunnen die beiden aanspraak maken op een pensioen afgeleid van mijn loopbaan als werknemer ingeval dit voor hun voordeliger is.....nu nr 3 wat met haar ?? Wat kunnen de gevolgen voor mij zijn?? Degene die deze wet in elkaar geflans heeft , moet wel ergens een hersenkronkel hebben. Wat er ook van is, snap nog altijd niet waarom mijn ex vermeld wordt op mijn aangifte als mijn echtgenote , dus als medebelastingsplichtige in feite....dan moeten ze nog een extra kolom maken voor mijn 2 de ex en voor mijn huidige asawa.... :confused2:

nr 3? Heb je het nu over je vrouw in de Filippijnen? Die heeft nergens recht op.

ah, ik ben verkeerd. België heeft een overeenkomst met de Filippijnen

onderdanen van Algerije, Australië, Bosnië-Herzegovina, Canada, Chili, Congo (koopvaardij), de Filippijnen, India, Israël, Japan, Kosovo, Kroatië, Macedonië, Marokko, Montenegro, San Marino, Servië, Tunesië, Turkije, Uruguay, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Zwitserland.

Rust- of overlevingspensioen en overgangsuitkering

Ja, in heel de wereld
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Herbie

Dat komt er allemaal van dat jullie zo graag trouwen. Geen haar op mijne kop die denkt aan trouwen :daag:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 november 2015, 00:00:58
Sorry maar door het bos zie ik de bomen niet meer, ben tweemaal in  :belgiesmiley: getrouwd geweest ....Dus als ik het goed begrijp kunnen die beiden aanspraak maken op een pensioen afgeleid van mijn loopbaan als werknemer ingeval dit voor hun voordeliger is.....nu nr 3 wat met haar ?? Wat kunnen de gevolgen voor mij zijn?? Degene die deze wet in elkaar geflans heeft , moet wel ergens een hersenkronkel hebben. Wat er ook van is, snap nog altijd niet waarom mijn ex vermeld wordt op mijn aangifte als mijn echtgenote , dus als medebelastingsplichtige in feite....dan moeten ze nog een extra kolom maken voor mijn 2 de ex en voor mijn huidige asawa.... :confused2:

Dat zal wel niet. Tegenwoordig is men alle gegevens onderling aan het koppelen via de kruispuntbank. De bedoeling daarvan is onder andere om fraude te voorkomen. Zo moeten de meeste gepensioneerden tegenwoordig zelfs geen belastingsaangifte meer doen. Waarschijnlijk is er bij jouw iets fout gegaan en is er een verkeerde link gemaakt. Jij bent dan ook een speciaal geval. Wonen in het buitenland, gehuwd maar geen rijksnummer van je vrouw. De computer zal daar wel op tilt zijn geslagen.

Controleer eerst maar eens je dossier online bij het rijksregister.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Citaat van: Luc op dinsdag  3 november 2015, 01:40:41
Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 november 2015, 00:00:58
Sorry maar door het bos zie ik de bomen niet meer, ben tweemaal in  :belgiesmiley: getrouwd geweest ....Dus als ik het goed begrijp kunnen die beiden aanspraak maken op een pensioen afgeleid van mijn loopbaan als werknemer ingeval dit voor hun voordeliger is.....nu nr 3 wat met haar ?? Wat kunnen de gevolgen voor mij zijn?? Degene die deze wet in elkaar geflans heeft , moet wel ergens een hersenkronkel hebben. Wat er ook van is, snap nog altijd niet waarom mijn ex vermeld wordt op mijn aangifte als mijn echtgenote , dus als medebelastingsplichtige in feite....dan moeten ze nog een extra kolom maken voor mijn 2 de ex en voor mijn huidige asawa.... :confused2:

Dat zal wel niet. Tegenwoordig is men alle gegevens onderling aan het koppelen via de kruispuntbank. De bedoeling daarvan is onder andere om fraude te voorkomen. Zo moeten de meeste gepensioneerden tegenwoordig zelfs geen belastingsaangifte meer doen. Waarschijnlijk is er bij jouw iets fout gegaan en is er een verkeerde link gemaakt. Jij bent dan ook een speciaal geval. Wonen in het buitenland, gehuwd maar geen rijksnummer van je vrouw. De computer zal daar wel op tilt zijn geslagen.

Controleer eerst maar eens je dossier online bij het rijksregister.

Dat was 4 jaar geleden idd een probleem dat mijn vrouw geen RR nr had , daarom heb ik 2 jaar een papieren aangifte moeten doen, maar de 2 vorige jaren was dat geen probleem meer voor TOW ....nu plots weer  :confused2: .

Ze zijun IDD de leeftijds grens omhoog aan het trekken wat betreft het "weduwenpensioen" , Mijn Asawa blijft net buiten schot telkens...heb dat enkele jaren geleden nagevraagt bij RVP . gezien mijn huwelijk in  :belgiesmiley: geregistreerd is , dus erkent, hij zij recht op weduwenpensioen , in geval ze aan alle voorwaarden voldoet, leeftijdsgrens of kinderlast . Weet je toevallig wat de leeftijdsgrens nu is Luc. Toen ik navraag gedaan heb was het 45 zonder kinderlast. Met kinderlast was er geen leeftijdsgrens .....is dat intussen veranderd  :weetikniet: . In elk geval Luc bedankt voor de info, ga daar eens het een en ander opzoeken.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: Herbie op dinsdag  3 november 2015, 00:56:58
Dat komt er allemaal van dat jullie zo graag trouwen. Geen haar op mijne kop die denkt aan trouwen :daag:

Tja Herbie, we zijn niet allemaal zo slim als jij . Daar zijn er (ikke oa) die het nooit leren  :lachen: :lachen: . Mijn eerste vrouw heeft me kunnen ringeloren. Maar de 2 de heeft die kans niet gehad , het heeft dan wel 18 jaar geduurd voor ik terug trouwde maar wel met een degelijk huwelijkscontract. Alles wat van mij was bleef van mij. Ze heeft enkel wat meerwaarde van het huis waar we in woonde kunnen lospeuteren , voor de rest niks nada 0 . Ben nu 8 jaar getrouwd hier in de  :smiley-philippines: en mijn Asawa is gelukkig en daar heb ik mijn deel van. Die vrouwen suiker in hun kont blazen zit er bij mij niet in, in geen geval. Ze willen gelijkberechtiging , ok , geen probleem , maar dat stopt naar met ne platte band of als de rekening in het restaurant betaald moet worden. ect .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.