Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tax On Web aangifte niet inwoner

Gestart door Ronny55, maandag 2 november 2015, 10:47:31

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 november 2015, 04:24:13
Citaat van: Herbie op dinsdag  3 november 2015, 00:56:58
Dat komt er allemaal van dat jullie zo graag trouwen. Geen haar op mijne kop die denkt aan trouwen :daag:

Tja Herbie, we zijn niet allemaal zo slim als jij . Daar zijn er (ikke oa) die het nooit leren  :lachen: :lachen: . Mijn eerste vrouw heeft me kunnen ringeloren. Maar de 2 de heeft die kans niet gehad , het heeft dan wel 18 jaar geduurd voor ik terug trouwde maar wel met een degelijk huwelijkscontract. Alles wat van mij was bleef van mij. Ze heeft enkel wat meerwaarde van het huis waar we in woonde kunnen lospeuteren , voor de rest niks nada 0 . Ben nu 8 jaar getrouwd hier in de  :smiley-philippines: en mijn Asawa is gelukkig en daar heb ik mijn deel van. Die vrouwen suiker in hun kont blazen zit er bij mij niet in, in geen geval. Ze willen gelijkberechtiging , ok , geen probleem , maar dat stopt naar met ne platte band of als de rekening in het restaurant betaald moet worden. ect .

Ja Ronny, het leven is niet makkelijk. Zo zie je maar na 36 jaar gescheiden, denkt je ex nog altijd aan jou. Dat noem ik pas echte liefde (  :dollareyes:  ) toch van haar kant. Hopelijk komt het niet zo ver dat ze nog iets afneemt van je pensoentje. Das toch allemaal niet normaal meer.

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luc

Citaat van: Ronny55 op dinsdag  3 november 2015, 03:57:32
Weet je toevallig wat de leeftijdsgrens nu is Luc. Toen ik navraag gedaan heb was het 45 zonder kinderlast. Met kinderlast was er geen leeftijdsgrens .....is dat intussen veranderd  :weetikniet: .

Weduwen jonger dan 45 jaar krijgen gedurende 1 jaar een uitkering. Met kinderlast krijgen 2 jaar een uitkering. Daarna is het ermee gedaan.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Tja dan is er geen probleem voor mijn asawa, ze is er al 51
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

vcmichel

:belgiesmiley:
Ik heb het volgend problem ik kan niet aan TOW ik heb een nieuwe ID kaart en het Belgisch Ambassade in Manila kan niet activeren ze hebben het nodige apparatuur niet hoe kan ik nu mijn aangifte invullen ik kaan met mijn elektronische kaartlezer niet gebruiken en een token aanvragen moet ook elektronisch gebeuren wie kan mij raad geven dank op voorhand

Ronny55

Citaat van: vcmichel op vrijdag  4 december 2015, 09:56:07
:belgiesmiley:
Ik heb het volgend problem ik kan niet aan TOW ik heb een nieuwe ID kaart en het Belgisch Ambassade in Manila kan niet activeren ze hebben het nodige apparatuur niet hoe kan ik nu mijn aangifte invullen ik kaan met mijn elektronische kaartlezer niet gebruiken en een token aanvragen moet ook elektronisch gebeuren wie kan mij raad geven dank op voorhand

Ik heb mijn token destijds in Belgie aangevraagt , sla me dood , maar hoe dat precies gegaan is weet ik in de verste verte niet meer. Ik heb mijn Id in  :belgiesmiley: laten activeren. Heb echter nooit een pincode ontvangen , wel een pukcode. Wat ik nu daar mee moet  :weetikniet: .

Intussen zijn we er uit met de belastingsdienst . Gezien mijn asawa geen RR heeft kan ik vanaf dit jaar geen TOW meer gebruiken en moet ik een papieren aangifte invullen. Waarom ze het RR nr van mijn eerste vrouw gebruikt hebben weten ze zelf niet. Heb zoals Luc mij aanrade al mijn dossiers ingekeken , niets of nergens iets gevonden dat zou kunnen wijzen naar de oorzaak dat het RR # van mijn 1 ste vrouw werd gebruik  :confused2:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Als je alleen een pensioen hebt als inkomen en geen onroerend goed in belgie en volledig uitgeschreven zal je dan minder belastingen betalen als niet inwoner dan wanneer je het onroerend goed behoud en in Belgie blijft? En is het verschil dan groot? Wie weet dit?

Luc

Voor je federale inkomstenbelasting heel weinig. Maakt wel een groot verschil voor de gemeentebelastingen.  Gewoonlijk zijn het de opcentiemen van de gemeenten die je de das omdoen. Gewoonlijk krijg ik een mooie som terug maar dan komt op het einde de gemeentebelasting en dan is het  :negatief:

Die heb je niet meer.  Jaarlijkse onroerende voorheffing, Vlaamse belastingen, de provinciale belastingen, zorgverzekering etc... daar ben je allemaal vanaf.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

stijn54

@Luc. Bedankt voor de info. :thumb: Nog een vraagje. Kan je in Belgie verzekerd blijven bij een ziekenkas of iets mits betaling van de bijdragen of moet je een domcilie hebben in Belgie?

gammaracer

wat als je asawa de leeftijdsgrens bereikt heeft ? nog altijd 1 jaar vervangingsinkomen bij overlijden? :weetikniet:

Luke

Citaat van: stijn54 op zondag  8 mei 2016, 13:35:25
@Luc. Bedankt voor de info. :thumb: Nog een vraagje. Kan je in Belgie verzekerd blijven bij een ziekenkas of iets mits betaling van de bijdragen of moet je een domcilie hebben in Belgie?

Eens uitgeschreven ben ook uit de "ziekenkas" \.
Je kan een prive-verzekering afsluiten als alternatief.