Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Tax On Web aangifte niet inwoner

Gestart door Ronny55, maandag 2 november 2015, 10:47:31

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Luke op dinsdag 21 juni 2016, 16:30:20
Citaat van: stijn54 op zondag  8 mei 2016, 13:35:25
@Luc. Bedankt voor de info. :thumb: Nog een vraagje. Kan je in Belgie verzekerd blijven bij een ziekenkas of iets mits betaling van de bijdragen of moet je een domcilie hebben in Belgie?

Eens uitgeschreven ben ook uit de "ziekenkas" \.
Je kan een prive-verzekering afsluiten als alternatief.
Ben ook uitgeschreven  in  :belgiesmiley: maar heb nog altijd mijn ziekenkas in  :belgiesmiley: . Het is wel beperkt tot kosten voor verzorging in  :belgiesmiley: . Voor de kosten in de  :smiley-philippines: draai je zelf op. Ben nog steeds lid, onder mijn addres in de  :smiley-philippines: bij de voorzorg.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 21 juni 2016, 21:42:02
Citaat van: Luke op dinsdag 21 juni 2016, 16:30:20
Citaat van: stijn54 op zondag  8 mei 2016, 13:35:25
@Luc. Bedankt voor de info. :thumb: Nog een vraagje. Kan je in Belgie verzekerd blijven bij een ziekenkas of iets mits betaling van de bijdragen of moet je een domcilie hebben in Belgie?

Eens uitgeschreven ben ook uit de "ziekenkas" \.
Je kan een prive-verzekering afsluiten als alternatief.
Ben ook uitgeschreven  in  :belgiesmiley: maar heb nog altijd mijn ziekenkas in  :belgiesmiley: . Het is wel beperkt tot kosten voor verzorging in  :belgiesmiley: . Voor de kosten in de  :smiley-philippines: draai je zelf op. Ben nog steeds lid, onder mijn addres in de  :smiley-philippines: bij de voorzorg.


@Ronny: in uw geval (als gepensioneerde?) wel.
In mijn geval als werknemer niet.
De Firma in België heeft een zorg-verzekering voor werknemers in het buitenland verblijvend.

stijn54

@Ronny55

Ben nog steeds lid, onder mijn addres in de  :smiley-philippines: bij de voorzorg.


Wat bedoel je met   Bij de voorzorg? Is me niet duidelijk.

ganda


Luke

@Ronny: Gezien ik in de (niet zo verre) toekomst ook te maken krijg met pensioen.
Hoe regel je die "ziekenkas" voor niet-inwonende aka uitgeschrevenen??

Ronny55

Tja Luke, daar vraag je me wat , ik ben gewoon naar de voorzorg gegaan en me geïnformeerd voor ik uit  :belgiesmiley: definitief vertrokken ben. Daar werd me alle voorwaarden en beperkingen uitgelegt. De grooste beperking is dat het alleen geldig is als je je in  :belgiesmiley: laat verzorgen. Voor zieke - hospitalisatie in het buitenland komen ze in niets tussen in de kosten. Zonder mutualiteit gaat ook maar dan moet je via de hulpkas. maar gezien ik jaarlijk naar  :belgiesmiley: ga voor een volledige check-up (diabetisch) is een mutualiteit handig , die 44 euro per jaar is me dat waard. De CM maakt wel problemen , die hebben maar bang dat ze hun lidgeld niet krijgen denk ik. Die verzekering van je werknemer is dan waarschijnlijk enkel voor het buitenland , maar als je een  :belgiesmiley: werkgever hebt ben je in  :belgiesmiley: nog altijd verzekerd via de verplichte ziekteverzekering.  :weetikniet: of ben ik mis.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Ok duidelijk genoeg. Voor die bijdrage moet je het zeker niet laten.
Ik sta nog steeds op een Belgische payroll. Van zodra je in opdracht van de firma in het buitenland werk (althans buiten Europa) komt de Belgische ziekteverzekering niet meer in aanmerking. De verzekering waarvoor de Firma betaald is voor medische kosten gemaakt in buitenland en bij eventueel kort bezoek in België. Het werkt(e) zo voor de voorbije 30 jaar.

stijn54

Ter info:
Ik ben bij CM geweest en op 2 verschillende kantoren en ze maken geen probleem met verblijf in het buitenland, men blijft onmiddellijk gedekt bij terugkeer naar Belgie als gepensioneerde belg.
Zelfs de maandelijkse premies voor de aanvullende verzekering (brilglazen, gehoorapparaten etc) kunnen eventueel afgeschaft worden.

Ronny55

Citaat van: stijn54 op donderdag 23 juni 2016, 08:28:13
Ter info:
Ik ben bij CM geweest en op 2 verschillende kantoren en ze maken geen probleem met verblijf in het buitenland, men blijft onmiddellijk gedekt bij terugkeer naar Belgie als gepensioneerde belg.
Zelfs de maandelijkse premies voor de aanvullende verzekering (brilglazen, gehoorapparaten etc) kunnen eventueel afgeschaft worden.

dan zullen ze hunne politiek aangepast hebben, 9 jaar geleden wilden ze me niet meer als lid omdat ik in  :belgiesmiley: uitgeschreven was , ben dan naar de voorzorg gegaan ....geen problemen...  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.