Visum halen in filipijnse ambasade brussel

Gestart door Ronn, maandag 14 december 2015, 18:49:09

Vorige topic - Volgende topic

panshit

Waarom zo moeilijk.
Je komt hier krijgt gelijk voor 30 dagen daarna ga je naar de immigratie en kun je verlengen onder de 60 jaar 2 maanden boven de 60 jaar 6 maanden.
Formuliertje invullen en klaar
Zo doe ik het zelf ook.
Panshit

pierrevanwies

  Trouwens nog nooit zijn aan mij vragen gesteld door de immigratie bij het terug binnenkomen in het beloofde land na een van

de meerdere visumruns en zonder nieuw [inkom]visum in de paspoort ......
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Wel zeker zijn dat je passpoort nog MINSTENS 6 maand geldig is na de uitreisdatum op het outbound of retourticket........[zeer belangrijk]

       :biggrinn:

stijn54

Citaat van: panshit op woensdag 16 december 2015, 07:52:37
Waarom zo moeilijk.
Je komt hier krijgt gelijk voor 30 dagen daarna ga je naar de immigratie en kun je verlengen onder de 60 jaar 2 maanden boven de 60 jaar 6 maanden.
Formuliertje invullen en klaar
Zo doe ik het zelf ook.
Panshit
En maakt de luchtvaartmaatschappij dan geen problemen dat je geen visum hebt langer dan een maand?

panshit

Ik heb dat probleem nog nooit gehad.
De laatste keer had ik een ticket voor 1 jaar toen vroeg de balie medewerker op schiphol naar mijn visum ik vertelde sorry man maar ik kan in de Filipijnen mijn visum krijgen hij kijken in de computer manager er bij  liet hem dat ook zien aan de stempels in mijn paspoort dat het helemaal geen probleem was, toen kon ik gewoon door gaan.
panshit

Willy

Eind november 2015 een visum voor 59 dagen (single entry)afgehaald in Antwerpen, kostprijs geen 30€ dus omgerekend ongeveer 1500php. Vandaag naar Davao geweest om met 1 maand te verlengen. Gedacht, ga op tijd dan ben ik er rap vanaf. Om 9u ´s morgens leg ik de documenten neer en.......om 14u kon ik mijn paspoort met verlenging in ontvangst nemen. Om uitleg gevraagd waarom dat zolang moest duren: de verantwoordelijke die de verlenging moest tekenen was al van 9u30 de kl... op en iedereen in de wachtzaal kon ernaar fluiten. Uiteindelijk toch komen opdagen omstreeks 14u.
Mijn vraag is de volgende aan de forumleden: wat betalen jullie in Dumaguette, Cebu, Tagbilaran, Manila, .... voor een dergelijke verlenging? In het verleden betaalde ik een habbekrats meer dan 3000php. Nu hebben ze een rekening gepresenteerd van bijna 7000php. In die 7000php zat zo maar eventjes 1500php express lane, terwijl de verantwoordelijke repen snijden was!!!! Verder rekende ze kosten aan voor een paspoort dat er uiteindelijk niet is afgeleverd. Waar kan ik terecht met mij klacht?

Luke

je hebt een visum voor 2 maanden in je handen en je gaat nu al een verlenging halen van 1 maand????

http://www.immigration.gov.ph/visa-requirements/non-immigrant-visa/temporary-visitor-visa/extension-of-authorized-stay-beyond-59-days

EXTENSION OF AUTHORIZED STAY BEYOND 59 DAYS

ADULT (16 years old and above)

1 month:

Every month of extension: Php 500. 00
Application fee: 300. 00
Alien Certificate of Registration Fee: 1, 000. 00
Head Tax: 250. 00
Certification Fee: 500. 00
Express Fee: 1, 000. 00
Emigration Clearance Certificate Fee / Certificate of Exemption Fee: 700.00
Legal Research Fee (LRF) for each immigration fee except Head Tax and Fines: 50. 00
Visa Sticker Fee: 100.00

TOTAL: PHP 4, 400.00

ACR I-Card for Tourist: $ 50. 00 = 2350  (huidige rate)
Express Fee (for I-card): Php 500. 00

Groot total: 7250.00 PHP

Die ICARD zal je pas kunnen ophalen na 2 weken? of in Davao na 2 maanden? maar is wel 1 jaar geldig.
Dus niks aan de hand.

Willy

Ge zijt er bijna Luc. Maar dat er niks aan de hand is da is inderdaad zo: Always more fun....
Mijn visum, dat ik in Belgie op 30min op de ambassade had en 1500php koste, was geldig tot 23 jan. Ik heb echer volgende week niet de tijd om weer eens naar Davao te trekken vandaar dat ik dat deze week maar gedaan heb.
Als je in Belgie voor een visum van 59 dagen simply entry 1500php betaald, waarom moet dan een extention voor 30 dagen ineens 6825php kosten? Dan scheelt er toch iets in de verhoudingen!!!
De berekening:
ACR re-issuance                           250
Head taks                                    250
Monthly extention fee                   500
Anual report (???)                        300
Emigration clearance certificate     700
Visa sticker fee                            100
Certificate fee                              500
ACR I-card (voor wat nodig??)     2355
Legal research fee                          70

Subtotaal                                         5325
Express lane fee (I-card processing)    500
Express lane fee                                 500
Express lane fee (certification)             500

Eindtotaal                                         6825php
Van iemand bij zijn pietje te hebben!!!!                           

Luke

BI is een inkomsten genererend staatsbedrijf.
Ze zoeken wel weer iets nieuw om meer geld uit je zakken te halen.

De bedragen zijn voor de opeenvolgende verlengingen verschillend.
De ICARD is een jaarlijks gegeven. Dus als je van plan bent terug te komen naar de Fils binnen het jaar, hou ze dan bij... als je ze nog in ontvangst kunt nemen voor je vertrek.


pierrevanwies


  ja willy tis allemaal zeer correct wat u daar betaalde, zodus NIEMAND heeft u bij uw pietje gehad ....... 

  en als ik die fritsen hier zou geloven kun je je visum binnenkort verlengen on-line ,LOL   :lachen:  ben je meteen van het geloop af.