Website waar je de Taxirit in Manila kunt berekenen

Gestart door TheDolphin, dinsdag 15 december 2015, 02:03:15

Vorige topic - Volgende topic

TheDolphin

Om een beetje een idee te krijgen wat je taxirit in Manila ongeveer zou moeten gaan kosten heb ik een leuke website gevonden. Bijvoorbeeld van NAIA naar Remedios Circle in Malate PHP 155
http://www.numbeo.com/taxi-fare/city_result.jsp?country=Philippines&city=Manila maar volgens mij heb ik naar Malate nooit minder dan PHP 200 betaald dus ben ik altijd lichtelijk beetgenomen. Een keer was de meterstand PHP 230 en heb ik gezegd dat het niet klopte omdat hij omgereden was en de taxichauffeur PHP 200 gegeven. Daar was die niet blij mee maar maakte verder geen stampij.


TheDolphin


Dreelien

Handige website. Ik kom er in elk geval nu achter dat we van Cebu City naar Moal Boal veel te veel geld betaald hebben.
Tja, dat hadden we toen moeten weten.  :weetikniet:

Onze ( volgens ons netjes onderhandelde en best redelijke) prijs van 2500 pesos had volgens deze website 1750 pesos kunnen zijn. Toch zo'n 800 pesos minder.

Ach, we werden keurig opgehaald en op de plek van bestemming afgeleverd. De taxichauffeur heeft ons in Moal Boal het hele dorp heen en weer gereden op zoek naar een slaapplek, en hij heeft ons op de afgesproken tijdstip ook weer opgehaald om ons terug naar Cebu te brengen. Daarnaast moest hij natuurlijk ook nog zijn eigen retourrit betaald krijgen. Al bij al waren wij tevreden over de prijs, en achteraf kijk je een koe in de kont zullen we dan maar zeggen.  :biggrinn:

Ifugao

Met een TAXI  :ikkeniebegrijp: van Cebu City naar Moal Boal  :ikkeniebegrijp:
Dat had toch ook met een aircon Ceres gekund voor een fractie van de prijs?

Herbie

Citaat van: Ifugao op dinsdag 15 december 2015, 10:39:18
Met een TAXI  :ikkeniebegrijp: van Cebu City naar Moal Boal  :ikkeniebegrijp:
Dat had toch ook met een aircon Ceres gekund voor een fractie van de prijs?

Inderdaad dat klopt, denk voor 155 peso de man :daag:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Rich

In september zijn wij met de bus van Cebu naar Toledo gereden en de bus reed dan verder naar Moalboal.
Het is idd een heel stuk goedkoper dan met een taxi, maar die bus stopte om de haverklap en reed erg traag.  Weet niet meer of het Ceres was of andere bus  :weetikniet:

Terug naar Cebu met V-hire maar ben de prijs vergeten en ik was gebroken bij aankomst in Cebu want ik zat achteraan met mijn lange benen opgetrokken. Levensgevaarlijk trouwens als er iets zou gebeuren want ze stampen die dingen bomvol.
Rich de Nederbelg.

Herbie

Citaat van: Rich op dinsdag 15 december 2015, 11:04:27
In september zijn wij met de bus van Cebu naar Toledo gereden en de bus reed dan verder naar Moalboal.
Het is idd een heel stuk goedkoper dan met een taxi, maar die bus stopte om de haverklap en reed erg traag.  Weet niet meer of het Ceres was of andere bus  :weetikniet:

Terug naar Cebu met V-hire maar ben de prijs vergeten en ik was gebroken bij aankomst in Cebu want ik zat achteraan met mijn lange benen opgetrokken. Levensgevaarlijk trouwens als er iets zou gebeuren want ze stampen die dingen bomvol.

Voor Moal Boal zat je dan op een andere route. De normale route is via Car Car City, in een goeie twee uur ben je in Moal Boal.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ifugao

Mini Vans vind ik overigens het grootste gevaar op de PH wegen. Deze rijden wel zo verschrikkelijk hard en gevaarlijk  :negatief:
Ooit eens zo'n Van gezien die ons als een werkelijke idiote dwaas aan het inhalen was op een natte weg met onoverzichtelijke bochten. Ik zeg tegen mijn maat: " Kijk die idioot, die is levensmoe".  nog geen 20 minuten later haalden wij hem in, over de kop geslagen, alle bagage over de straat, wat een ravage.  :negatief:
Dat mag dan wat goedkoper zijn dan een taxi, iets sneller zijn dan de bus, maar ik waag mijn leven er niet aan.

Dreelien

Voordeel van de taxi is dat we dan gewoon onze eigen prive chauffeur hebben, dat is inderdaad vele malen duurder, maar ook vele malen sneller. En daarbij hoeven we niet op zoek te gaan naar een bus of  ander vervoer. De taxichauffeur stond immers al op ons te wachten toen we bij de luchthaven naar buiten stapten.

Natuurlijk zijn er legio mogelijkheden om veel goedkoper te reizen. Maar wij zijn geen budgetvakantiegangers en houden nu eenmaal erg van ons gemak, en een beetje luxe.

louis

Citaat van: Ifugao op dinsdag 15 december 2015, 11:34:05
Mini Vans vind ik overigens het grootste gevaar op de PH wegen. Deze rijden wel zo verschrikkelijk hard en gevaarlijk  :negatief:
Ooit eens zo'n Van gezien die ons als een werkelijke idiote dwaas aan het inhalen was op een natte weg met onoverzichtelijke bochten. Ik zeg tegen mijn maat: " Kijk die idioot, die is levensmoe".  nog geen 20 minuten later haalden wij hem in, over de kop geslagen, alle bagage over de straat, wat een ravage.  :negatief:
Dat mag dan wat goedkoper zijn dan een taxi, iets sneller zijn dan de bus, maar ik waag mijn leven er niet aan.


Wat te denken van die mini busjes (daihasthu, of iets dergelijks) in Metro Manila met zijn 12 personen  met 3 wielen door de bocht bij de rotonde bij MOA , LEVENSGEVAARLIJK.