Immigratieproces .... help wanted pls!

Gestart door zoezoe, woensdag 23 december 2015, 12:08:00

Vorige topic - Volgende topic

zoezoe

Hoi allemaal,  :biggrinn:

Ook ik heb een lieve Filipijnse vriendin ontmoet en we willen graag de immigratieprocedure starten.

Wie heeft onlangs de procedure afgerond of wie wil ons op weg helpen naar een succesvolle immigratie ??
Ik woon in Noord-Brabant  :nederlandsevlag: ..... misschien kan ik evt. iemand ontmoeten voor advies ? Natuurlijk weet ik de IND-site te vinden maar zou graag contact willen met iemand met ervaring over de te volgen procedures.
Plssssszzz help .... !!

:thumb: thanks !!

joost


Hallo Zoezoe. Fijn dat je je zelf voorgesteld hebt.
Misschien is het voor de medeleden iets duidelijker als je iets over jezelf en je vriendin verteld. Is je vriendin single , getrouwd , heeft ze kinderen , heeft ze werk , heeft ze familie? Dit zijn zomaar wat vragen die heel erg belangrijk zijn om te weten.

Groeten.
Joost.

zoezoe

Citaat van: joost op woensdag 23 december 2015, 13:07:02

Hallo Zoezoe. Fijn dat je je zelf voorgesteld hebt.
Misschien is het voor de medeleden iets duidelijker als je iets over jezelf en je vriendin verteld. Is je vriendin single , getrouwd , heeft ze kinderen , heeft ze werk , heeft ze familie? Dit zijn zomaar wat vragen die heel erg belangrijk zijn om te weten.

Groeten.
Joost.

Dank je Joost voor je reactie.

Ik ben een single Nederlandse man (50) werkend in het onderwijs en heb via DIA (date in Asia) heb ik mijn vriendin (34) leren kennen en we hadden vrijwel direct een goede match. Sindsdien hebben we dagelijks contact via FB of Whats App. 
Mijn vriendin woont in Liloy, Zamboanga del Norte en werkt daar als Project Facilitator van de Manicipal Hall. Mijn vriendin is single (niet getrouwd) en heeft geen broers of zussen en haar vader is overleden. Ze heeft een meisje van 4 en ze wil naar Nederland emigreren. We weten alleen niet hoe we dit moeten aanpakken. Is het goed voor haar om te stoppen met werken om zich te kunnen focussen op de emigratieprocedure ?? Is de 1e stap NLs leren en het examen op de ambassade in Manila doen of moeten we eerst zorgen voor documenten ? Weet iemand een tutor voor dit examen ? Wat kan ik regelen voor de visa aanvraag als ik afreis naar Manila (moet ik iets meenemen?). Is het nodig om te trouwen ? Geldt voor haar kindje een speciale procedure ?   

Wie van de leden hier wil ons op weg helpen ?

Thanks !!

joost



Hallo.
Hier op het forum zijn genoeg topics waar je veel informatie uit kunt halen. Veel succes er mee.

Groeten.

Joost.

panshit

 Als ik het goed begrijp zijn jullie nog niet getrouwd dat maakt het moeilijker.
Ik zelf heb de volgende procedure gevolgt.
1 trouw in de Filipijnen.
2 Aanvraag indienen bij het IND wat heeeel belangrijk is dat je inkomen 140% van het minium inkomen is.
3 Vraag gelijk MVV voor gezinshereniging dit gaat het gemakkelijkst
4 Je vriendin moet zo snel mogelijk starten met het leren van Nederlands er zijn curcussen die heten op weg naar Nederland mijn vrouw heeft dit gewoon thuis geleerd in 6 weken hangt er van af hoe gemotiveerd en of ze goed kan leren.
dan aanvraag dan examen ambassade manilla.
5 Dan naar de DFA een dag word ze lekker bang gemaakt wat er allemaal wel niet kan gebeuren als ze naar Nederland gaat waarschuw haar hier voor.Ze keijgt een certificaat en sticker in haar paspoort.
6 In principe moet het dan lukken.
Succes

panshit

Sorry ik vergeet te vermelden dat voor kinderen onder de 18 jaar geen aparte regels gelden die kan gewoon met moeder mee

Blauwvinger

Belangrijkste  is:
Kan ze wettelijk aantonen dat ze single is?
Niet separate? Is ze getrouwd geweest? Zoja kan ze een single statement krijgen?
Trouwen kan in PH alleen in gemeenschap van goederen.
Daarom geef ik de voorkeur voor trouwen in NL op huwelijk voorwaarden.

Verder: Panshit gaf al aantal  belangrijke tips.

Wat je ook kunt doen: bezoek het IND kantoor, kijk de juffrouw achter de balie lief aan en vertel je verhaal.
Gewoon doorvragen, doorvragen en doorvragen. want uit hunzelf geven ze weinig tips of advies.
Ze geven je een stapel boekjes en sturen je weg, thuis gekomen en leest het door weet je nog niks tot weinig.

Voor meer vragen staan we altijd klaar. :atyourservice:




zoezoe

Dank je wel panshit en Blauwvinger voor jullie suggesties, die zijn al heel welkom !!
Is er ook een Filipijnse vereniging in Nederland ?

panshit

Blijf heeeel ver van de Filipijnse vereniging het zogenaamde welkomst comitee vandaan als je getrouwd wil blijven.Ze maken je vrouw helemaal gek ze leren haar snel hoe ze jou het beste financieel kan uit kleden.