Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door pieterbreugel, vrijdag 25 december 2015, 06:49:10

Vorige topic - Volgende topic

janvanderijt

dat is juist mijn punt ik heb geen postadres meer

peldoman

Ik weet niet hoe het in België is maar in Nederland mag je maximaal 9 maanden , soms
zijn ze coulant 12 maand een briefadres hebben.
Daarna ben je strafbaar , mijn dochter bij wie ik een briefadres had is gecontroleerd door de Gemeente.

Een postadres is wat anders dan een briefadres, een postadres kan altijd, alleen voor eventuele
uitkeringen en of toeslagen heb je hier niets aan.

Ik praat dus nu over Nederland, België weet ik niet.



Luke

Citaat van: janvanderijt op zaterdag  2 januari 2016, 07:13:22
dat is juist mijn punt ik heb geen postadres meer

Laat het "buitenlands adres" op de visa applicatie open (of NA) bij de volgende verlenging.
Als dat een probleem is zal BI je daarbij op wijzen.

Peldoman, ik ben (nog) niet pensioengerechtigd en heb geen andere "trek" (toeslag of wat dan ook).
Het postadres is alleen om bank & firma post te ontvangen.

janvanderijt

peldomam ben ik strafbaar als ik uitgeschreven ben en geen post of brief adres heb?
ik woon dan toch niet meer in nl

peldoman

Ik had een briefadres , dat gaat via de Gemeente, zodoende kon ik mijn zorgverzekering nog een tijdje aanhouden.
Na 8 maanden kreeg ik een brief van de Gemeente, of ik terug kwam naar Nederland of dat ik mij wilde laten uitschrijven.
Als ik hier in de Filipijnen zou blijven en mij niet zou laten uitschrijven zou ik strafbaar zijn.
Dus heb ik me laten uitschrijven.


janvanderijt

ok peldoman  ik begrijp het
maar waar mijn postadres was die mensen zijn uit elkaar en hebben het huis verkocht
en de gemeente weigerd me een briefadres dus uitschrijven

Admin

Citaat van: peldoman op zaterdag  2 januari 2016, 09:10:08
Ik praat dus nu over Nederland, België weet ik niet.

Ik verwijs even naar mijn bericht van twee dagen geleden:

Citaat van: Admin op donderdag 31 december 2015, 14:17:44
Reeds beschikbaar via profiel:

  • Locatie: landsvlag
  • Nationaliteit: nationaliteitsvlag
Handig om de juiste vraag/antwoord combinatie gezien wetgevingen verschillen van land tot land.

Dit even in het profiel bijwerken, zou dus o.a. in dit topic handig zijn. Lezers weten dan automatisch welke berichten voor hun een bruikbare tip zijn.
Hallo gast. :welcome:

janvanderijt

nog een vraagje van mij dan weet ik het denk ik
moet het adres in het buitenland je woon adres of kan dat het adres zjn waar je logeert als je in nederland bent?
bij fam of vrienden  bijvoorbeeld

panshit

Het is als volgt.
Je moet een adres hebben waar op je kan worden ingeschreven bij de gemeente.
Je mag 9 maanden van het jaar zogenaamd op vakantie naar het buitenland dan heb je de zorgverzekering en eventuele toeslagen nog steeds.Dus 4 maande van het jaar in Nederland.
De inschrijving mag op elk willekeurig adres als de bewoners maar schriftelijk toestemming geven aan de gemeente dat jij op hun adres mag worden ingeschreven dat kan zijn bijvoorbeeld je huurt een kamer met huur kontrakt.Als je in Nedrland aan komt ben je verplicht binnen 3 dagen je te laten inschrijven dat kan in iedere gemeente in Nederland.Je krijgt dan 6 maanden met een eventuele verlenging om een woonruimte te zoeken waar bij je ingeschreven kan worden.Wel moet je een adres opgeven waar je te bereiken bent.Voor de belasting e.d.Een oplossing is zoek op marktplaats de goedkoopste kamer en vraag met huur kontrakt en is inschrijving bij de gemeente mogelijk.Als je voven de 55 jaar bent en je laat je inschrijven als woningzoekende bij een woningbouwvereniging krijg je een urgentie bij voorbeeld woningbouwvereiniging CASADE in waal wijk kun je on line inschrijven.Meer vragen stuur maar
panshit

janvanderijt

panshit het gaat mij hierom
ik wil me uitschrijven in  :nederlandsevlag:
en wil hier in de :smiley-philippines: wonen
ik heb begrepen dat dat lukt op een touristen visa
mijn vraag was alleen als je hier je formulier invult voor verlenging
kom je de vraag tegen adres nuitenland
moet ik daar een woon adres invullen of kan ik ook het adres invullen waar ik logeer als ik in :nederlandsevlag: ben