Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Legalisaties...

Gestart door Jan69, woensdag 30 december 2015, 18:17:05

Vorige topic - Volgende topic

Jan69

Na informeren bij gemeente ben ik nog noet veel wijzer geworden. De volmacht om de huwelijksakte te tekenen zou moeten gelegaliseerd worden door de ambassade en buitenlandse zaken. Gaat het om de legalisatie door de belgische ambassade in Manila?  Dus moet ik ze eerst naar Manila laten gaan voor een volmacht te laten legaliseren,
En daarna og eens om de visumaanvraag binnen te doen?

Zijn er nergens wetteksten beschikbaar waar dit jitgel3gd wordt?

Jan69

Heb de zoekfunctie eens gebruikt en al wat meer info gevonden.

Maar er is ook sprake van een familie code die zou moeten vertaald worden?

Ondanks de enorme hoeveelheid informatie hier is er nergens een deftige samenvatting wat en hoe men alles moet doen.

Rich

Dag Jan69,

Waarschijnlijk heb ik iets gemist of over het hoofd gezien, kan je eens uitleggen waar het eigenlijk om gaat want het komt nogal verwarrend over.
Rich de Nederbelg.

Jan69

Wel het is eenvoudig: om een dossier op te starten voor fiancee visum moet ik een volmacht hebben van mijn vriendin om de huwelijksakte te mogen tekenen in haar plaats.

Ik dacht dit snel te kunnen doen met een volmacht van de vriendin die werd gelegaliseerd door de plaatse gemeentelijke overheid maar dit zou door DFA en op de Belgische ambassade te moeten gebeuren.

En bij het zoeken kwam ik op een onderwerp over vertaling van een familiecode , document van 14 bladzijden.

Wat heir op de site ontbreekt is een duidelijk overzicht van wat er moet gebeuren oa voor de huwelijksakte in Belgie. De andeer stappen zijn vrij duidelijk beschreven, alleen die van de huwelijksakte niet.


Rich

Waar heb je dat gelezen van die familiecode?
Rich de Nederbelg.

opinie

@Jan69
Kijk eens naar het board: http://www.filippijnen.org/index.php?board=99.0
Er is een lid geweest die een samenvatting heeft proberen te maken van de voorwaarden. Hij heeft het toen opgegeven omdat de informatie die o.a. van de Belgische ambassade kwam, werd tegengesproken door anderen. Oorzaak was dat de voorwaarden veranderen en ervaringen van bv. 10 jaar geleden anders zijn en niet zo vers in het geheugen. Ook waren sommige argumenten van horen zeggen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Jan69

Van de website van Mechelen:

Welke documenten heb je nodig?

    identiteitskaarten of paspoorten;
    een recent (maximum 1 jaar oud) afschrift van de geboorteakten;
    bewijhzen van woonst, nationaliteit en ongehuwde staat;
    Indien je gescheiden of weduwe/weduwenaar bent, een afschrift van de laatste echtscheidingsakte of overlijdensakte;
    een bewijs van huwelijkswetgeving ( voor niet-Belgen)

In wat voor apenland leven we toch?
=> geboorteakte maximaal 1 jaar oud (precies of we in ons leven meermaals geboren worden)
En zeggen dat ze vluchtelingen in het buitenland gaan ophalen om ze 900€ leefloon te geven. zonder medisch onderzoek en als ze ziek zijn dan mogen ze zeker blijven.

En het is ook kip en ei: alle documenten nodig voor de visa aanvraag heb je ook al nodig voor de huwelijksakte.  Waarom dan alles moeten doen voor de huwelijksakte en dan nog eens voor de visum aanvraag,
Alleen moet je dan heen en weer naar Manila. Eerst alle documenten voor de akte, dan aangifte doen hier , alles opsturen naar de Filippijnen an dan weer naar de ambassade voor de visum aanrvraag

Jan69

ALs die familiecode nodig is, dan moet er toch zijn die dit het afgelopen jaar hebben laten vertalen? Eventueel de vertaling dan doorverkopen?

opinie

Family code maar 14 blz.? Gelukzak! In mijn tijd waren het er 30.
De vertaler stelde voor enkel de relevante delen te vertalen. Huwelijk tussen  :smiley-philippines: door een scheepskapitein bv. niet dus.

De vertaling wordt op het gemeentehuis afgegeven en blijft in het dossier. Verkopen is dus geen optie. Trouwens dan is het weer een oud document. De reden voor maximum één jaar oude documenten is mogelijke aanpassingen van fouten.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Luc

Filippijnse ambassade Brussel

Excerpts of Philippine laws on marriages (Articles 1 to 54 of the Family Code) (Euro 25.00).

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luc

Staat thans toch duidelijk op de website van de Belgische ambassade in Manila

De Ambassade kan enkel Filippijnse documenten legaliseren die opgesteld en getekend zijn door de lokale autoriteiten van de Filippijnen.

Alle Filippijnse documenten dienen gelegaliseerd te worden door het Department of Foreign Affairs ALVORENS ingediend te worden in de Ambassade.

Akten van burgerlijke stand zoals geboorteakten, huwelijksakten, attest van ongehuwde staat, moeten geregistreerd zijn bij het National Statistics Office, hoofdkantoor in Quezon City.

Waar?

Office of the Civil Registrar - National Statistics Office - for the official locations of the Sensus Centers (www.census.gov.ph/data/civilreg/crd_transfer.html)


Department of Foreign Affairs - Authentication Division, Consular Services - Old ADB Building, Roxas Boulevard - Pasay City - 8 AM tot 12 AM en 1:30 PM tot 5 PM - Tel No. 834-4000


Adres van de Belgische Ambassade - 9de verdieping. Multinational Bancorporation Centre - 6805 Ayala Avenue, Makati City - Tel No. 845-18-69

http://countries.diplomatie.belgium.be/nl/filipijnen/legalisatie_van_documenten/
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: opinie op woensdag 30 december 2015, 23:28:23
Family code maar 14 blz.? Gelukzak! In mijn tijd waren het er 30.
De vertaler stelde voor enkel de relevante delen te vertalen. Huwelijk tussen  :smiley-philippines: door een scheepskapitein bv. niet dus.

De vertaling wordt op het gemeentehuis afgegeven en blijft in het dossier. Verkopen is dus geen optie. Trouwens dan is het weer een oud document. De reden voor maximum één jaar oude documenten is mogelijke aanpassingen van fouten.

Family Code Annotated 745 blz....... :denk: :denk: :jajaja:


opinie

@bananacreek:
Die 30 blz. waren enkel de voorwaarden om te huwen. Alles in heel kleine print, de prijs van vertaling zou daardoor vijfmaal duurder geweest zijn.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

bananacreek

Ja...ik begreep het alleen later...... omdat ik weer niet goed gezlezen had... maar was te laat want mijn bericht was al weg....dank u.. :hoedjeaf: :hoedjeaf:

Goed lezen is het halve werk?..... :lachen: :jajaja: :jajaja:

Luke

Ik probeer de website van Filipijnse ambassade in Brussel te openen maar dat lukt niet.   :denk:
http://www.philembassy.be/ (server niet gevonden)

Zijn er leden waarbij het wel lukt?






kristof19

Citaat van: Luke op woensdag  6 januari 2016, 06:08:55
Ik probeer de website van Filipijnse ambassade in Brussel te openen maar dat lukt niet.   :denk:
http://www.philembassy.be/ (server niet gevonden)

Zijn er leden waarbij het wel lukt?

lukt mij ook niet.

Rich

Rich de Nederbelg.

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Jan69

Wat is geldig als bewijs van woonst? Een telefoon factuur?

ganda


Als men de telefoonfactuur niet accepteerd zou ik de waterfactuur of het huurcontrakt of eigendomstitel een proberen.
 
U kwaad maken in de te volgen procedure helpt niks.


Luc

er bestaat zoiets als google
https://www.google.be


Wat

Het bewijs van woonst is een attest dat bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn adres in de gemeente.

Hoe

Aan de loketten van de dienst bevolking van je gemeente

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Jan69

1. Birth certificate on NSO security paper legalized by DFA

2. Proof of Civil Status

    If the applicant is single, Certificate of Single Status called Certificate of Non-Appearance in the National Indices of Marriage on NSO Security Paper authenticated by DFA.
    If applicant annulled/divorced, Annulment/Divorce Certificate on NSO Security Paper authenticated by DFA.
    If applicant widow/widower, Death Certificate on NSO Security Paper authenticated by DFA.

3. Medical Certificate from one of the Embassy's accredited clinics LISTED HERE.

4. NBI Clearance

Ik zou dus verwachcten dat de NBI dus geen DFA red ribbon moet krijgen aangezien bij de andere documenten het er effectief bij staat. Blijkbaar moet dit ook een red ribbon krijgen en dan nog eens 1100P voor de legalisatie.

Blauwvinger

Sinds january 2016 hoeft de single certificate niet meer gelegaliseerd worden bij  :nederlandsevlag: ambassade in Manila  :happy: