Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Alabat island

Gestart door spirit, zondag 31 januari 2016, 18:36:50

Vorige topic - Volgende topic

spirit

Deze zomer gaan we terug naar de Phils.  Deze keer willen we graag enkele dagen verblijven op Alabat Island. Heeft er iemand info over dit prachtige eiland? We zijn op zoek naar accomodaties. Alle info is welkom. Alvast dank.

joost



Hallo.
Als je nu even de naam "Alabat Island" invoert op google dan heb je 'n berg aan informatie. Eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

Groeten.

Joost.

spirit

Heb ik gedaan anders zou ik het hier niet posten. Wat accomodaties betreft op Alabat island vind ik echter niets.


Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

spirit

Dank je wel om mee te zoeken. Inderdaad niet veel te vinden. Ik las in een boek dat er een zeer goede lodge moet zijn nl: Kim Zalem Eatery lodgde, meer stond er wel niet bij. Op internet vind ik er niets van terug. Dus geen adres, geen phone helemaal niets..... Naar  Alabat gaan en dan wel zien waar we  terechtkomen zekers....

jiggy

Ja, inderdaad. Daar ter plaatse vind je ongetwijfeld meer dan er op het internet te vinden is. Dat ondervonden wij ook op Siquior. Ofschoon daar het aanbod ruim voldoende was, verbaasde het me dat er nog zoveel meer kleinere resorts en slaapgelegenheid was. Alhoewel, het woord resort wordt heel vaak gebruikt, en in menig geval de naam niet waardig.

Zo kwamen we op Cebu via een onverhard weggetje bij een "resort" terecht van een gepensioneerd echtpaar. 1500 of 1200 peso werd gevraagd. We wouden eerst eens een kijkje nemen en... Zijn direct op onze stappen teruggekeerd : de aircons maakten lawaai zoals een bromfiets (waterschade na Yolanda...) en de kamers met fan (1200 php) op de eerste verdieping hadden wel een "badkamer" maar geen stromend water.... Nochtans is die typhoon daar meer dan 3 jaar geleden (rakelings) gepasseerd...