Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Begrafenis in de PH

Gestart door gertve, donderdag 11 februari 2016, 18:55:57

Vorige topic - Volgende topic

Michaela

Citaat van: Digos op maandag 15 februari 2016, 17:07:35
Ja klopt Michaela van dat rood. Op men eerste wake daar had ik een rode t-shirt aan (wist het niet) en kreeg dik op men donder nadien.

Nou what the f*ck dacht ik....ze zitten hier te roken en te zuipen en fretten en te kaarten.

Respect voor de overledende vond ik heel ver te zoeken.

Een reden om te feesten ja, op iemand ander zen kosten, ik heb menig persoon zien wegdragen (dronken) zal cultuur zijn zeker.

Ik bleef weg van een wake......niet men ding met de zatte lullen, en verwachten ze ook nog een flinke donatie in de Tanduay box.

Er zit nog een heel verhaal/verklaring achter over die wake.

Mijn gevoel ging het over eten/ drinken en feesten (gratis) en dan wat zeveren over de kleur van je T-shirt.

Dat is het cultuurverschil.
De nabestaanden vinden het in het algemeen erg fijn als er veel mensen komen 's avonds, dan zijn ze niet alleen, bovendien meer mensen betekent meer "abuloy", dat geld kunnen ze heel goed gebruiken.
Het ziet er triest uit en eenzaam wanneer er weinig of geen mensen komen.
Dat de mensen lachen, drinken en "feesten" betekent niet dat ze de overledene niet respecteren. Tis gewoon een ontstane manier van rouwen in de Filippijnen.
Dat ik in Nederland zeer waarschijnlijk straks beland in bejaardenhuis heb ik inmiddels aanvaard, maar een avondwake zoals hier.... :negatief: :negatief: :negatief:, ik word al verdrietig van, als ik dood ben mag er wel gefeest worden, lachen tot het hardst zou ik zeggen, en niet heel stil op de bank zitten en fluisteren met elkaar praten


Luc

Ik zie het daar toch ook meer en meer veranderen. Wie het zich kan veroorloven laat de overledene niet meer in huis maar naar een begrafenisondernemer. Ik heb al genoeg foto's gezien van een wake bij een funural home.  Dat is wel zoiets. Foto's van de overledene in de kist op facebook.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Digos


Ja het is zoals je verwoord

CitaatTis gewoon een ontstane manier van rouwen in de Filippijnen.
Dat ik in Nederland zeer waarschijnlijk straks beland in bejaardenhuis heb ik inmiddels aanvaard, maar een avondwake zoals hier....   , ik word al verdrietig van, als ik dood ben mag er wel gefeest worden, lachen tot het hardst zou ik zeggen, en niet heel stil op de bank zitten en fluisteren met elkaar praten

En daar hebben ze wel een punt...
LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

Als ik hier den pijp uit ga vanwege mijn Melanoma of andere redenen dan wil ik dat deze muziek gespeeld word @ 5000Watts per channel en dan mij in de truck zetten met de veiligheidsgordels vast gemaakt handrem los en me dan van de berg af laten rijden...... :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :benweg: :rennen: :rennen: :rennen: :rennen: :rennen: :rennen: :rennen:..... :lachen: :thumb: :thumb: :happy: :happy:..... :ripba8: :ripba8: :ripba8: :run: :run: :run: :run: :run: :run:...... :xmas: :xmas:

https://youtu.be/bBk9hfLw9R4


peldoman

Mag ik daar dan een video van maken? :ripba8:

josv

Het hangt er 'n beetje vanaf waar de begrafenis is. Ik heb ooit eens een fotoverslagje gemaakt van mijn schoonmoeders begrafenis in de provincie.

http://www.filippijnen.org/index.php?topic=6262.0
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....