Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Annullment

Gestart door pinay lover, dinsdag 16 februari 2016, 13:56:32

Vorige topic - Volgende topic

pinay lover

hallo leden, Ik ben ondertussen bijna 3 jaar samen met een schat van een Filipijnse meid. Ze woont/werkt momenteel in Israël.
Op 10 maart is de prétrail van haar annullment. Vermoedelijk wordt dan de 2de datum meegedeeld waarop ze effectief aanwezig moet zijn. Gelukkig voor ons heeft ze een schitterende advocaat die zeker geen geldwolf is.
Heeft er iemand ervaring met deze procedures ?
- Hoe lang duurt het na die 2de verschijning voordat we een volgende stap (ofwel wett.samenwonen ofwel huwelijk) kunnen zetten ?
- Kunnen we desgevallend huwen op de ambassade van de Filipijnen in Israël (Tel Aviv dus) ?


jiggy

Dag Raf,

Er zijn hier ongetwijfeld meerdere leden wiens vriendin en nu echtgenote de procedure van annulment hebben doorlopen.
Je kan dus ook meerdere , verschillende antwoorden krijgen op je vraag ivm de duur van de procedure.
Dit hangt namelijk in hoofdzaak af van de werklast op de betreffende familierechtbank en de specifieke kamer waarin de zaak zal voorkomen.
Een medelid hier bvb meldde me eerder dat zijn vriendin reeds één jaar de zaak had neergelegd en er nog niet eens een pretrail-zitting was gehouden!

Onze ervaring : ingeleid in januari 2015, laatste hearing in maart 2016.
Dan wellicht nog uitspraak en wordt de beslissing overgeschreven in de registers van het NSO. Pas dan is de annulment officieel.

Mbt het huwen in een ambassade buiten de Filippijnen... Gelet op de stand van de procedure nog ruim voorbarig, denk ik, maar wellicht is het best om deze vraag rechtstreeks aan de ambassade in Israel te stellen?

Een wedervraag : moet je vriendin, die nu in Israel verblijt, zo blijkt, op geen enkel moment van de procedure persoonlijk verschijnen voor de rechter?

Rich

Bij mijn vrouw duurde het annulment  1 jaar.  Waarschijnlijk zal je vriendin nog een derde keer moeten verschijnen voor de rechtbank.
Rich de Nederbelg.

pinay lover

Volgens advocaat niet ip de pretrail. Tweede keer moet ze wel aanwezig zijn.
Psych.verslag en getuigenverklaringen zijn klaar. Collusiononderzoek om.


Enfkn. ... We gaan ervoor. Met Filipijns geduld ...☺

10 maart  a de pretrail weten we mss wat meer.

Ondertussen is mijn vriendin al twee keer hier in vakantie geweest en weet ze waar ze aan begint.


jiggy

Raf, idd niet op elke hearing moet ze aanwezig zijn, maar.. in Israel wonende en werkende... hoe kan ze dan dat annulment zonder moeilijkheden laten doorgaan? Bij de getuigenverklaringen (waaronder zijzelf)  in de rechtbank bvb?

En.. zij was "hier" al eerder. In België, bedoel je? Met een Schengenvisum "friend's visit" vanuit Israël of the Phils?

pinay lover

Het psych.verslag was via skype ... Ze is hier in belgie bij mij geweest met een schengenvisum. Eerste keer tss kerst en nieuwjaar. Vorige zomer 4 weken heeerlijke vakantie. Telkens vanuit israel. Schitterende mensen ginder in het consulaat. Groot pluspunt is wel dat we beide keren samen de nodige papierwinkel binnen gebracht hebben.

pinay lover

Haar advocaat vertegenwoordigt haar ten volle (toelating via phil. Ambassy met red ribbon) verstuurd wat het een stuk makkelijker maakt. Getuigen zijn nabije mensen van ter plekke.

jiggy

Bedankt voor de toelichting, Raf !

pinay lover

nog eens terug met een vraagje ...
nu donderdag en de twee donderdagen erop zijn de hearings voor het annullment van mijn vriendin haar huwelijk. (donderdag een deel getuigen, volgende week donderdag haar psychologe als getuige)
Er staan nog 2 dagen meer vast als reserve, met als einddatum 4 augustus.

Iemand een idee hoe het dan verder moet ? Dit moet nog bekrachtigd worden door het N.I.S. dacht ik.
Weet iemand hoe lang dit kan duren vooraleer deze bekrachtiging zou bevestigd worden ?
Krijgt mijn vriendin na de uitspraak al enig officieel docuement dat ze weer single is mee die we kunnen gebruiken om een visum voor huwelijk aan te vragen of moeten we wachten tot het stuk van het Nat.inst. voor Statistiek in haar bezit is ??


Raf

jiggy

Volgens wat ik vernomen heb, kan het nog maanden (en dit wellicht afhankelijk van welke rechtbank ) duren NA de laatste hearing eer de rechter een beslissing, het "vonnis" neemt.
Dan wordt een officieel afschrift daarvan naar het NSO in Manilla gestuurd, waar het opnieuw maanden kan duren eer het wordt ingeschreven. Het kan dus , na de laatste hearing nog ruim een half jaar duren eer je een officieel document kan bekomen van het annulment.
Al "hoorde" ik dat je bij het NSO het inschrijven kan bespoedigen door te bellen of er heen te gaan. Of dit iets met corruptie te maken heeft weet ik niet. 
Voordien kan je dus nog geen procedures starten waarbij je dat document nodig hebt.

Wellicht zijn er andere leden die dit vanuit eigen ervaring kunnen bevestigen of corrigeren?