Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Slow connection

Gestart door ganda, woensdag 24 februari 2016, 18:30:05

Vorige topic - Volgende topic

ganda


Ik kreeg van iemand de volgende vraag:

mijn vriendin woon in Misamis Oriental, om precies te zijn in Cagayan de Oro. Sinds ik haar had leren kennen hebben we een probleem met het internet verbinding daar. Soms kan het wel twee of drie dagen duren voordat we met elkaar kunnen communiceren. Zelfs telefonisch hebben we het zelfde probleem.
Ik wil U vriendelijk vragen of U enige suggesties heb voor dit probleem of dat u mischien anderen ken die ook dit hadden meegemaakt.
Heb geprobeerd om mijn bericht zodanig te versturen zodat alle leden het kan lezen, maar wil niet lukken.
alvast hartelijk en hopelijk tot gauw,


Tot mijn spijt kan ik hierop geen correct antwoord geven, wie wel?


yepyep

Internet kan er uit liggen in de Filippijnen, maar de telefoon doet het over het algemeen altijd.

My 2 cents.

macadam

Ik woon ook in Cagayan de Oro. Het probleem komt me bekend voor. Maar na een week of zo is het dan weer OK.
Ik weet ook niet hoe het komt, maar het gebeurt wel.
Toch ben ik over het algemeen best wel tevreden over PLDT, mijn provider.

bananacreek

Hangt er vanaf, soms komt de telefoon met de internet verbinding (Globe) en als het mis gaat kan elk van beide of allebeide dood zijn bij een storing en dat kan uren duren maar ook dagen en zoals nu bij mij wel verbinding maar het valt steeds weer plat................. :negatief: :negatief:

Dan moet je naar een callcenter bellen van Globe 02- 1000730 en dan begint de ellende..... :negatief: :negatief:

Niets kan je er tegen doen of ...af laten sluiten...maar dan.....hier heb je geen keuze zoals in Manila of zelfs cebu city....  :negatief: :negatief: :run: :run: :run:






Ook met de WiFi verbindingen van bijvoorbeeld SMART komen vaak problemen ........... :negatief: :negatief:

Blauwvinger

Heeft het ook te maken met vechten tegen de rebellen?
Het eerste wat gebeurd bij conflict is, de communicatie verstoren.
:floet:


dripping

hoy laat ze in de filipijnen SPEEDNET installeren,dan weet je direct welke snelheid je pc,laptop of any device heeft.

Ifugao

Citaat van: dripping op woensdag 10 augustus 2016, 11:30:28
........ welke snelheid je pc,laptop of any device heeft.

Dat heeft maar weinig tot niets te maken met de snelheid van de internet connection waar dit topic over gaat.
Het probleem zit meestal in het aantal klanten dat tegelijkertijd op het internet wil. PLDT of Globe heeft een netwerk van "kasten" die een bepaalde capaciteit hebben. Echter, ze hebben veel meer klanten dan dat er redelijkerwijs ruimte voor is en daardoor loopt de boel te traag (vergelijk de snelweg welke teveel auto's bevat op hetzelfde moment)
Probeer te internetten om 3am en dan gaat het ineens wel snel. Zo simpel is het.

bananacreek


Ifugao

Citaat van: dripping op woensdag 10 augustus 2016, 11:30:28
hoy laat ze in de filipijnen SPEEDNET installeren,dan weet je direct welke snelheid je pc,laptop of any device heeft.

Speednet bestaat niet, je bedoelt w.s. speedtest. Speedtest hoeft niet ergens geinstalleerd te worden, het is gewoon een website die vanuit de gehele wereld gebruikt kan worden: http://www.speedtest.net/   :atyourservice: