Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

schengen visa en vluchtreservatie

Gestart door hakke, zondag 28 februari 2016, 20:18:01

Vorige topic - Volgende topic

hakke

Ik hoor dat je voor een schengen visa een vlucht moet boeken voor dit te kunnen krijgen maar als ze dit dan afkeuren dan ben je je geld kwijt je kunt ook wel een wijziging aanbrengen maar dan moet je een ticket kopen dat veel duurder is heb ik al gezien :denk:

Kan iemand mij hierbij helpen??? hoe en waar ik dit het beste kan klaarspelen... :ikkeniebegrijp:

jiggy

ABSOLUUT ONWAAR.
Staat trouwens op de website van de ambassade vermeld.
Ik spreek niet "van horen zeggen" of uit een ver verleden, doch uit eigen recente ervaring.
Zelfs een eventuele "reservatie van een ticket" is in de 7 aanvragen voor Schengenvisum waarin ik betrokken was nooit gevraagd.
Wel bij goedkeuring van de aanvraag, vooraleer het visum daadwerkelijk wordt afgeleverd.

Rich

Zoals Jiggy zegt, de website van de ambassade raadplegen.
Rich de Nederbelg.

jiggy

Hakke, om je op de goede weg te zetten, en beter dan van "horen zeggen"..
Dit staat op de website van de ambassade :

The Embassy of Belgium does not require a plane ticket to be submitted when lodging the application. Any agent/intermediary/applicant pretending the contrary is defrauding you. Unless otherwise specified a simple reservation is enough.

Ik geef toe : er staat verwarrend : "tenzij anders vermeld is een eenvoudige reservatie voldoende".

Dan moet je echter verder kijken, op de juiste plaats. Bij Schengenvisum "TOURIST" is bvb een " bevestigde vluchtreservatie" wel een vereist document (punt 5.). Ook hotelreservaties, het reisprogramma, omdat het om een (georganiseerde) toeristische rondreis gaat. 
Bij een Schengenvisum " FRIEND'S VISIT" staat zo een vluchtreservatie NIET vermeld.

Accuraat zijn bij wat van toepassing of niet is voor de juiste samenstelling van een aanvraagdossier onontbeerlijk. Want elke tekortkoming of vergissing vanwege de aanvrager leidt quasi automatisch tot een weigering. Echt behulpzaam is men niet in hun dienstverlening naar de aanvragers...

De ambassade maakt u daarop attent met volgende mededeling/waarschuwing bovenaan de visa-pagina's :

In principle no more extra delays will be granted to complete an incomplete visa application.

The consulate will make its decision based on the application file as lodged by the applicant, whether complete or not.
..........
Based on these announcements we may, beyond reasonable doubt, assume that the lodging of an incomplete application means the applicant either does not take his/her application serious or is simply incapable to submit the requested documents.


Succes en... hou je ons op de hoogte ?

Blauwvinger

Maar hoe kun je een ticket reserveren? Je moet toch eerst betalen?

Dit is wat Hakke bedoeld? :confused2:

jiggy

Ja, dat is het verwarrende in de tekst.
Bij het enige visum (TOURIST) waar dit een verplicht toe te voegen document is , wordt gesproken van een
"Bevestigde vluchtreservatie". Dit is m.i. niets anders dan een betaald ticket, samen met de hotelreservaties en rondtrip mee in het pakket van de geboekte (groeps)reis.
Logisch, lijkt mij : dergelijke reizen worden op voorhand geboekt (en betaald) waarna de reizigers nog zelf hun visum moeten in orde brengen en persoonlijk naar de ambassade moeten voor afnemen van "biometrische gegevens" ( digitale vingerafdrukken en pasfoto)

Net zoals we ivm logies ook spreken van een "hotelreservatie". Die hebben we inderdaad ook enkel na betaling kunnen reserveren.

Verder zou ik mij hier GEEN zorgen over maken. Voor filipinas die PRIVE naar Belgiƫ reizen (friend's or family visit visa) is GEEN vluchtreservatie vereist.

Zie mijn eerste antwoord aan Jakke.

Bulldozer

Als je bij een reisbureau boekt kan je een vlucht reserveren. Die is dan dus nog niet betaald en betaal je pas als je hem definitief boekt bij goedkeuring van het visum.

pinay lover

Niet nodig. Het consulaat belde met goedkeuring vooraleer we zelfs al data hadden voor haar bezoek.

hakke


merci voor de info nu heb ik mijn antwoord :happy:

Zal dan maar zo compleet mogelijk dossier indienen  :biggrinn: en dan wachten op men goedkeuring hopelijk :confused2:
Het is altijd niet gemakkelijk met veel mensen hebben verschillende ervaringen denk ik daarmee de verschillende adviezen :denk:

Maar bedank jiggy voor de uitleg aan zoiets heb ik tenminste iets :biggrinn: