Huis kopen in de Filipijnen en inboedel importeren ?

Gestart door nvana, dinsdag 1 maart 2016, 22:56:24

Vorige topic - Volgende topic

nvana

We hebben plannen om over een aantal jaar naar de Filipijnen te emigreren,  onder voorbehoud dat we in aanmerking komen voor het SRRV Smile visum wat we bij ons volgende bezoek aan de Filipijnen willen gaan aanvragen.

We hebben eigenlijk 2 hoofdvragen  over het aanschaffen van een huis en het invoeren van je eigendommen in de Filipijnen, hopelijk zijn daar hier wat mensen met persoonlijke ervaring in.

- Hoe werkt het met het aanschaffen van een huis in de Filipijnen ? Zover ons verteld kun je als europeaan geen grond bezitten in de Filipijnen. Wat is de meest gangbare & veilige optie ? Een lokaal bedrijf opzetten die de grond in eigendom heeft ?

- Hoe werkt het met het invoeren van je persoonlijke bezittingen ? Een auto weet ik dat dat niet verstandig is, maar hoe zit het bijvoorbeeld bij mensen die hun prive verzameling importeren ?  Wij hebben zelf een kleine verzameling (6 stuks ;-)) flipperkasten. Heeft iemand ervaring met het importeren van een dergelijke verzameling ? Ik neem aan dat bij het arriveren van je container in Manilla je moet aftikken met de Douane ? Gaat men uit van een 'dagwaarde' of van de nieuwwaarde, wat is het percentage te betalen btw/invoerrechten ?

Nico

Luke


joost


Hallo nvana

Ik las dit net op het andere forum :



Bekijk profiel Persoonlijk bericht (Offline)





Hahahaha...zat even op het andere forum te kijken...gaat ook over containers, wil er iemand zijn prive collectie flipperkasten meenemen hier naar toe..

Is al sinds 1974 strikt verboden...hahahahhaahha

MALACAÑANG
M a n i l a

PRESIDENTIAL DECREE No. 519 July 23, 1974

OUTLAWING PINBALL AND SLOT MACHINES AND OTHER SIMILAR DEVICES AND NULLIFYING ALL EXISTING PERMITS AND/OR LICENSES TO OPERATE THE SAME


Section 1. Any provision of existing law to the contrary notwithstanding, the operation, possession, use and importation of pinball and slot machines and other similar devices or paraphernalia used for their operation is hereby declared unlawful and any person guilty of the violation of this Decree shall suffer a fine of not less than five thousand pesos or an imprisonment ranging from prision correccional to prision mayor or both such fine and imprisonment at the discretion of the Court or military tribunal: Provided, That if the offender is a corporation firm, partnership, or association, the penalty shall be imposed upon the guilty officer or officers, as the case may be, and if such guilty officer or officers are aliens, in addition to the penalty prescribed, he or they shall be deported without further proceedings on the part of the Commission on Immigration and Deportation.

Sec. 2. All existing licenses and/or permits for the operation or use of pinball machines are hereby nullified and all operators or possessors of pinball machines are hereby given a period of fifteen days within which to dismantle or destroy such pinball or slot machines in their possessions or surrender them to the Philippine Constabulary.

Sec. 3. This Decree shall take effect immediately.

DONE in the City of Manila, this 23rd day of July, in the year of Our Lord, nineteen hundred and seventy-four.


http://www.chanrobles.com/presidentialdecrees/presidentialdecreeno519.html#.VtYob-Z9xdM

Groeten.
Joost.


klootzakken (voorheen Jens)

er is al zoveel geschreven over dit onderwerp hiero , ff het forum door spitten !!!  :thumb:


als buitenlander kunt u geen grond bezitten in de Filipijnen , wel kunt een een huis bezitten in de fils.

:atyourservice:
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

klootzakken (voorheen Jens)

bij immigratie naar een ander land mag u éénmalig al uw goederen meenemen ,belastingvrij  maar hier zitten haken en ogen aan , dus even navraag doen in de Filipijnen of de Filipijnse ambassade in den haag . 

:atyourservice:   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

bananacreek

Er zijn hier foreigners geweest die zelfmoord wilden plegen wegens het feit dat ze door de  :smiley-philippines: Customs totaal werden uitgemolken om hun containers vrij te krijgen.... :jajaja: :ripba8: :ripba8:

Rich

Ik kan me voorstellen dat je zo'n verzameling flipperkasten wilt meenemen, maar ik zou het nooit doen want wat met de douane daar? 
Inboedel is vrij van BTW.
Rich de Nederbelg.

nvana


nvana

Ja dat is ook ons idee, dat het importeren van de flipperkasten een serieus issue kan worden bij de douane en al helemaal als ze bij wet niet zijn toegestaan in de Filippijnen.

Dat ze niet toegestaan waren wist ik niet  :ikkeniebegrijp:. Het lijkt zo'n vrij & liberaal land...

Gezien dit wel een serieuze hobby van ons beiden is moeten we dan misschien toch verder kijken dan de fillies  :benweg:.


jiggy

Een vrij en liberaal land ..?
Blijkbaar "schijnheilig", want waar je ook komt zie je kaartspelen, hanenkampen, lotto, bingo en allerhande kansspelen op straat.