Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Subic Bay/Clark

Gestart door daf105paccar, zondag 6 maart 2016, 22:55:22

Vorige topic - Volgende topic

daf105paccar

In juni ga ik met mijn vrouw via Clark naar Subic Bay.(de familie van mijn vrouw is verhuisd van CDO naar Subic)
Ik heb al wat zitten zoeken maar nog niet veel info gevonden over wat er te zien is en waar te overnachten in die streek.
Zijn er onder jullie die mij een paar tips kunnen geven?

Herbie

Wat er te zien is :weetikniet: ik was er voor te duiken, Tweemaal overnacht in Blue Rock Resort and Dive Centre. En één maal overnacht in Johan's Beach and Dive Resort. Echt in het stad ben ik nooit geweest.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Luke


daf105paccar

 :thankyoufw5:
Na al die jaren van Mindanoa te bezoeken begon ik de plaats te kennen.( en vond het leuk daar)
En dan verhuist de familie naar Luzon  :crazy: :run:

We zullen er maar het beste van maken en nieuwe gebieden ontdekken.
Als er nog iemand een goede tip heeft voor een verblijf in Baguio..................................

Ifugao

Ik zit nu al weer 1 jaar (noodgedwongen) in Baguio. Een leuke plaats om te bezoeken voor een paar dagen.
Om te women een ware verschrikking!! De luchtvervuiling, de overpopulatie, het verkeer en de parkeerproblemen zijn zo erg erg dat ik de weekenden vlucht naar La Union. De smerigste stad die ik ooit bezocht heb. Als je denkt dat Manila druk is, als je denkt dat Manila vuil is, kom dan naar Baguio, dan wil je wel op je knieen kruipen terug naar Manila.

Aan de positieve kant: goede restaurants, een uitstekend nachtleven en uitgaans mogelijkheden (Als je er weet te komen door het verkeer.)

Tip: Neem donkere kleding mee, alles wat wit is, is zwart aan het einde van de dag. Ik heb iemand die elke dag  mijn appartement schoonmaakt, alles is zwart van de roet, elke dag opnieuw. 

jiggy

Oei, Ifugao... Dat klinkt allemaal wel heel negatief.
Voor mij was, komende vanuit de mierennest Metromanila, Baguio net een verademing.
Frisse lucht bij "Europees" klimaat : overdag 25 *C, 's nachts 15. Heel veel groen en parken.
We spreken toch over dezelfde stad?  :lachen:

Ik heb er uiteraard niet gewoond, doch van alle negatieve aspecten die jij opnoemt heb ik er geen gemerkt.
En ik loop heus niet met oogkleppen op. 

Misschien zit jouw negatieve cognotatie in het "noodgedwongen" karakter van jouw verblijf daar?  :biggrinn:

Ifugao

Citaat van: jiggy op dinsdag  8 maart 2016, 06:16:02
Misschien zit jouw negatieve cognotatie in het "noodgedwongen" karakter van jouw verblijf daar?  :biggrinn:

Dat kan, daarom zei ik in mijn eerste regel:

Citaat van: Ifugao op dinsdag  8 maart 2016, 02:56:45
Een leuke plaats om te bezoeken voor een paar dagen.

Ik heb ooit 45 minuten over 3/4 rotonde gedaan, niet leuk. Alle wegen gaan stijl omhoog/omlaag. Jij rijdt achter 3 jeepneys aan die naar boven gaan. Inhalen kan daar niet. Boven aangekomen ben je helemaal zwart van de roet.
Juist het Panagbenga festival gehad. Volgens het news op TV waren er 2 miljoen touristen hier. Dan wil je hier echt niet zijn. Nog een week of 6 dan ben ik hier klaar met mijn werk en dan dank ik de Goden dat ik hier weg kan, terug naar Dumaguete.  :happy:


jiggy

Tja, Ifugao. Ik ken Manila, Cebu en was dus ook al in Baguio. Ik ben geen wetenschapper, en dus slecht geplaatst om de cijfers uit dat artikel in twijfel te trekken.
Maar dat geloof je toch zelf niet dat de lucht in Baguio dubbel zo vervuild zou zijn dan in Cebu of Manila?
Er is "amper" verkeer tov die twee andere steden/metropolen.
Wellicht te weinig parameterst, een slecht geplaatst meetstation? Of... gemeten achter een jeepney, zoals je zelf aangaf?  :lachen:

Rich

Ik vind Baguio ook maar een een vieze en rommelige stad, maar meer polution dan in Manila of Cebu daar heb ik ook mijn twijfels over alhoewel het mogelijk is dat door een lage bewolking al die rotzooi eerder blijft hangen?    :weetikniet:

WHO report on Baguio air pollution 'so 2010' – DENR
Read more at http://www.mb.com.ph/who-report-on-baguio-air-pollution-so-2010-denr/#lGiZO8gDitL9E4Ca.99

Baguio City — The Department of Environment and Natural Resources' (DENR's) Environment Management Bureau (EMB) belied yesterday a television news report that this city has the most polluted air in the country, saying it quoted a World Health Organization (WHO) report based on EMB's 2010 air pollution findings.

EMB Head Oscar Cabanayan admitted that Baguio's air pollution only in 2010 hiked to 96 from the annual ambient particulate matter 10 (PM 10) concentration, but insisted the figures do not represent the situation in 2014.

Cabanayan said that while Baguio's air quality worsened in 2010, the particular data was culled from the Central Business District (CBD) and, as such, does not represent the entire highland city.

He pointed out that when the data was gathered in 2010, the country was facing El Niño and dealing with a number of forest fires in the surrounding region which could have contributed to the high monitor readings on air pollution.

The EMB official fettered down any hysteria over Baguio having "a very polluted atmosphere" because the ambient air quality improved in 2011. From 96 in 2010, air quality improved to 70 in 2011; then slightly rose to 72 in 2012; and then slightly went down again to 68.61 in 2013.

In the streets of Baguio, there were mixed reactions to the WHO report.

Romeo Gonzales, a long-time resident who is a native of Bucay, Abra, said, "Matagal ng polluted ang Baguio, dahil sobra na sasakyan at 'di lumalaki ang kalsada."

On the other hand, Lorenzo, a physical therapist, who resides in Camp 7, Kennon Road, disagrees. "I do not believe that Baguio is more polluted than Manila. While it is true that the air in the CBD is not good, if you go out even just a little farther, you can already sense the difference in air quality."


Read more at http://www.mb.com.ph/who-report-on-baguio-air-pollution-so-2010-denr/#lGiZO8gDitL9E4Ca.99
Rich de Nederbelg.