resorts in bohol(loboc en pangloa island) en siquijor island

Gestart door hakke, zaterdag 26 maart 2016, 17:30:42

Vorige topic - Volgende topic

hakke

Heeft er iemand ervaring met reizen naar bohol en siquijor island

Wat de beste plaatsen zijn om te verblijven(budget tussen de 0-60€ per nacht met ontbijt)we willen gaan naar loboc en panglao island omdat het eiland nogal groot is om vanaf 1 plaats te kunnen zien :denk:

Hierna zouden we naar siquijor island gaan daar hebben we ook een hotel nodig...

Iemand ervaringen mee welk de goeie hotels zijn...

Mvg hans


Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

jiggy

Vorig jaar 3 weken op Bohol geweest. Vonden het heerlijk om gans het eiland met de scooter te ontdekken.
Daarvoor zit je best een beetje centraal.
Bvb in Loboc :
http://www.booking.com/hotel/ph/foxandthe-firefly-cottages.nl.html?aid=318615;label=New_Dutch_BE_20153202385-b8opueA5tTtXTKCvHkpD8gSM77618908585%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t1%3Aneg;sid=73a7668810c72e79092b1a0679e1d265;dcid=4;room1=A,A;m_occ=2

Dit is een nieuw, klein en heel verzorgd resort, van een Belg en zijn bevallige Filipina. Bakken zelf brood voor ontbijt en serveren verse koffie ! (Douwe Egberts).
Op het dorpsplein staan motordrivers. Bij een van hen huurden we voor de tijd die we daar waren een prima scooter ( onderhandeld voor 200 Php/dag/long term)
Of... als je nog centraler wil zitten : ga naar RDJ's resort, tussen Bilar en Carmen (chocolat hills). Rustig resort met zwembad. Was rustig. Reserveren was niet nodig. Heel mooi uitzicht over de rijstvelden en de heuvels verderop.
Panglao zijn we geweest, doch is niet zo mijn ding. Geef mij maar "the province" geen drukke stranden , bar- en nachtleven, maar... ieder zijn meug.
Ga dan naar Anda , in het ZO van Bohol : even zandwitte stranden, doch zoveel rustiger.
Bohol is een heerlijk eiland om rond te toeren. Met een scooter maak je leuke daguitstappen. Zeker als je centraal zit kan je zo elke plek en kustplaats bezoeken.  Enkel in Anda zijn we 1 nacht blijven overnachten.

Op Siquior waren we nog in januari. Daar verbleven in BUKO BEACH in Maria (zuidkust). Gerund door een Belg (Rudy). Beetje fantast , maar voor de rest ongevaarlijk  :biggrinn: )
Voor- of nadeel daar : weinig ander vertier. Ook hij heeft scooters te huur. Zelfs per halve dag.
Siquior is klein, met een omtrek van 75 km. Toch een paar leuke uitstappen gedaan.
De meeste (80 %?) resorts op Siquior bevinden zich aan de Westkust.

Veel plezier daar.

Gemakkelijke verbinding tussen de 2 eilanden met "Light shipping company" bvb. Ca 3 uur varen tussen Tagbilaran en Larena.


ruff rider

 :hoedjeaf:
Op Siquior is met vlag en wimpel het beste resort cocgrove en dit voor een zeer redelijke prijs. Zelf gaan we daar al vele jaren.
Greetz
Ruff Rider

jiggy

In Stefanie-Grace zijn we eenmaal gaan eten. Wel een heerlijk terras, direct aan de oever van Loboc River. Van het hotel zelf had ik de indruk dat het een beetje gedateerd en "stijf" uitzag, niet Filippijns, doch ieder zijn smaak.
Ik zou in Loboc opteren voor het kleine "Fox & Firefly" aan de andere oever met de gezellige cottages of.. zoals ik eerder schreef, voor het centraal op Bohol gelegen RDJ Mountain Resort in Bilar. Beide kun je ook vinden op Agoda, Booking of Tripadvisor.
TIP : als je  Chocolate Hills wil bezoeken, ga dan NIET naar Carmen. Daar is slechts één heuvel toeristisch uitgebaa(ui)t en is het drummen om een beetje zicht te krijgen. Aan de noordkant trouwens volledig belemmerd door de afschuwelijke metaalconstructie en overkapping die bezoekers schaduw moet bieden tijdens de beklimming.
Maar neem vanuit Carmen de weg naar het noorden (Tubigon). Daar liggen tientallen mooie chocolate hills vrij in het landschap. Wij beklommen er één gewoon via de zachte grashelling en stonden daar dan plots, hoog verheven , helemaal alleen met een adembenemend vrij zicht over 360 graden. 

jiggy

Coco Grove Beach resort is inderdaad de max op Siquior. Straalt tropische luxe uit. 200 personeelsleden voor 90 kamers.
Prijzen ken ik niet. Wat is "redelijk" , ruff rider?


ruff rider

 :hoedjeaf:
Coco grove  heeft prijzen vanaf 2950 php per kamer per nacht. Zelf gaan we meestal voor de superior, die is good voor 4 personen.  Voor de penthouse is het iets meer 

Bulldozer

Geschreven in 2012. (dus nu kan het anders zijn...)

CitaatIk vind Alona Tropical Beach Resort wel een aanrader. http://alonatropicalbeachresort.com/
Ik heb er een half jaar geleden wat foto's en een verhaal over getypt. (moet je het eerste gedeelte maar overslaan) http://dutch-phforum.com/index.php?topic=12906.0