Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Family visit visa

Gestart door fastlane, woensdag 6 april 2016, 20:43:56

Vorige topic - Volgende topic

robinson7268

Citaat van: jiggy op vrijdag  8 april 2016, 10:27:48
De "België-route", de "Duitsland-route",...
Heb ik hier ook al vaak vermeld gezien op het forum maar ik hecht daar weinig geloof aan. Eerder een vorm van "urban legend" dan gangbare of haalbare praktijk, denk ik?

Trouwens : alle Europese landen staan met elkaar in verbinding via het VIS (visa informatie systeem) om net het "visa shoppen" te kunnen opsporen. Dit is m.i. niet te rijmen met het reeël bestaan van zulke routes..

En... de cijfers die ik aanhaalde (8x) gaan over visa kortverblijf, voor alle duidelijkheid. Dan is het "bewandelen" van zo een route wel heel buiten verhouding tot het gestelde doel.

De Belgie of Duitsland route bestaat wel degelijk en vele mensen maken er gebruik van. Hoezo hecht je daar weinig geloof aan?: Het is gewoon een legale manier om de immigratie-wet van je eigen land te omzeilen. Omgekeerd kunnen Belgen van de Nederland route gebruik maken. Gewoon 6 maanden in een andere Europees land gaan wonen en bewijzen daarvoor verzamelen en je wordt gezien als Europees burger met de daar bijbehorende privileges. Je hebt er uiteraard niets aan voor het verkrijgen van een toeristenvisa.

Ronny55

Het is door de jaren heen al zo , dat mensen die het eerlijk spelen de dupe zijn van malafide "achterpoort" gebruikers . Het is water onder de brug ik weet het , maar vroeger trouwde je als man met een buitenlandse en ze verkreeg meteen de  :belgiesmiley: nationaliteit probleemloos . Had je als Belg kinderen in het buitenland, geboorte premie en kinderbijslag, probleemloos. Edoch het werkte gewoon fraude in de hand, schijnhuwelijken om de  :belgiesmiley: nationaliteit te verkrijgen. Buitenlanders die in  :belgiesmiley: werkte hadden de kinderen van de hele familie op hun naam staan , Kende het geval van een 23 jarige Truk die maar liefst 21 kinderen had , naast zijn loon , toen om en bij de 25.000bfr, belastingsvrij nog eens maandelijks 80.000 tot 90.000 Bfr kinderbijslag,  de hele familie leefde van dat kindergeld , dan spreek ik van de jaren '80 . Niet alleen  :belgiesmiley: was een paradijs voor sociale fraude , in  :nederlandsevlag: was of is het zeker zo erg.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Vroeger kregen de echtgenotes in  :belgiesmiley: automatisch bij huwelijk de nationaliteit van de man. Men heeft dat in 1987 afgeschaft omdat er nogal wat Belgische vrouwen waren die trouwden met allochtonen. Dat gaf dan heel wat problemen en dan vooral na een echtscheiding. Dat is de reden waarom men dat toen heeft afgeschaft.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.