Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Geld opsturen ?

Gestart door nor, donderdag 14 april 2016, 23:09:57

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Leuke link Nor radiobenelux   :thumb: :thumb:
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Ben aan het zoeken geweest naar een gunstigere  manier om geld over te maken van mijn Belgische bank naar mijn bank hier. Bij velen is het bedrag gelimiteerd dat je kan overschrijven . Ben dan op "Small World Transactions" terechtgekomen. Die blijken voor grotere bedragen een bijzonder gunstig tarief te hebben.VB

Te verzenden bedrag EUR                5.000,00 EUR
Best beschikbare online wisselkoers 60,6073 
Commissie  :                                   6,00 EUR
Begunstigde ontvangt                    303.036,88 PHP

Dat is toch +/- 11000 peso meer dan met de manier die ik nu gebruik.

Dat lijkt me onwaarschijnlijk, dus mijn vraag, heeft iemand van de leden ervaring met "Small World Transactions" ? De kosten in de  :smiley-philippines: zouden maar 100 (???) peso bedragen. Gezien het te mooi is om waar te zijn is , heb ik een proef transactie (1000 eur) gedaan , moet nu afwachten tot maandag.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Ik heb vroeger Smallworlds gebruikt en was er tevreden over. Ik gebruik nu Transferwise omdat dit nog een beetje gunstiger is.

stijn54


5,000

EUR
Show fee breakdown
- 49.50 EUR  Total fees
62.05706  Exchange rate (Not guaranteed)
Recipient gets approximately

307,213.48

om 11.46 am Ph time 19 jan

Ronny55

Nog gunstiger?? wauw, dat ga ik me dan ook eens bekijken . Kan dat ook voor grotere bedragen?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Ronny55

Citaat van: stijn54 op vrijdag 19 januari 2018, 04:47:30

5,000

EUR
Show fee breakdown
- 49.50 EUR  Total fees
62.05706  Exchange rate (Not guaranteed)
Recipient gets approximately

307,213.48
om 11.46 am Ph time 19 jan
Die wisselkoers , daar heb ik mijn twijfels over , dat is de PHP die je betaald om 1 EUR te kopen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

stijn54

Sending to PHP


Basic Information       Notes
TransferWise Fee   1% (or 145 PHP for under 14500PHP)   When sending from currencies where the fee would normally be 0.5%, the fee is instead 1%. The minimum fee for transfers from USD to PHP is $5 (up to $500).
Delivery time*   1 working day   *After payout. Please keep in mind that TransferWise can take up to two working days to convert your funds from receiving the deposit
Maximum amount
(per transfer)   480,000PHP

Ik vind niet direct terug wat maximum is per dag/maand   
   
Wat wisselkoers betreft, ik heb al meerdere malen overgeschreven en kreeg altijd de  +/- wisselkoers wat op scherm te zien was. Echt heel kleine verschillen en soms beter. Ik transfeer altijd 2.500 eur per keer. Ik heb wel al gelezen  dat het beter is te versturen tussen 9 en 10 uur UK time hier dan nu 5 en 6 pm maar dat heb ik nog niet kunnen checken.

ludovangils

Vroeger gebruikte ik ook Small World maar ben daar mee gestopt. Zij misleiden je: op hun website krijg je een veel gunstigere wisselkoers bij hun simulatie dan ze in werkelijkheid gebruiken van zodra je effectief online geld gaat opsturen... en het verschil is heel groot. Probeer maar eens uit.  Nu ga ik naar een winkel in Antwerpen en via Sigue.... geeft een verschil van 10% in vergelijking met Small world....
Natuurlijk als je in Filipijnen bent en je wil geld naar jezelf sturen dan kan dat online  via Smallworld en dan kan je dat niet doen in een winkel in Belgie waar men met Sigue geld opstuurt (tenzij je iemand kent die op dat moment in Belgie is en je kan en wil helpen op die manier).

Fail_over

 :weetikniet:
Het meest onwaarschijnlijke wat ik voor mogelijk heb gehouden is vandaag gebeurt!!

De familie van mijn Asawa in de  :smiley-philippines: heeft geld over gemaakt naar ons in  :belgiesmiley: via WU, heb je ooit zoiets vreemds gehoord?  :crazy:

:lachen:

Asawa had een deal gesloten ivm pachten van rijstvelden die zij beheert, en dat werd nu afbetaalt.
Ze wilde de familie testen of ze het geld wel over zouden maken. (Het gaat toch weer die kant op  :jajaja:)

Ging toch om een paar honderd Euries.  :happy2:

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Ronny55

Citaat van: ludovangils op zaterdag 20 januari 2018, 12:59:56
Vroeger gebruikte ik ook Small World maar ben daar mee gestopt. Zij misleiden je: op hun website krijg je een veel gunstigere wisselkoers bij hun simulatie dan ze in werkelijkheid gebruiken van zodra je effectief online geld gaat opsturen... en het verschil is heel groot. Probeer maar eens uit.  Nu ga ik naar een winkel in Antwerpen en via Sigue.... geeft een verschil van 10% in vergelijking met Small world....
Natuurlijk als je in Filipijnen bent en je wil geld naar jezelf sturen dan kan dat online  via Smallworld en dan kan je dat niet doen in een winkel in Belgie waar men met Sigue geld opstuurt (tenzij je iemand kent die op dat moment in Belgie is en je kan en wil helpen op die manier).
We zullen het rap weten , heb een proef overschrijving gedaan . De simulatie mag dan wel eens verschillen , maar als je effectief stort geven ze je ook het bedrag dat gestort zal worden , dat zal toch moeten kloppen. Het is wel zo dat ik er vragen bij heb over hun kosten ....Max 6 EUR, Had een simulatie gedaan voor het bedrag dat ik normaal over schrijf. 6 EUR, waar ik bij anderen tot 60 EUR kwam, en niet een echt betere wisselkoers . Wat er ook van zij , het zijn geen van allen filantropen. De banken in  :belgiesmiley: zijn de grootste dieven , daar ben ik zopas achter gekomen, geld dat verdamp en dat je op geen enkele afschrift terugvind. Heel toevallig er achtergekomen via de bankmanager hier , die vroeg me waarom ik altijd van die rare bedragen overschreef en nooit geen ronde bedragen ? "Nee, stort altijd ronde bedragen" . Inderdaad, ik stortte  6000 EUR en op de Swift afschrift die hij mij liet zien(krijg je normaal niet te zien), werd door Fortis, om geen namen te noemen, maar 5965 EUR gestort . Op mijn uittreksel staat enkel vermeld 6000 EUR + 8 EUR kosten, op mijn afschrift hier staat enkel het bedrag in PHP dat erbij gekomen is met de kosten die ze hier afhouden.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.