Aziatische / Filipijnse TV via Internet!

Gestart door chen_caribman, woensdag 20 april 2016, 22:56:42

Vorige topic - Volgende topic

chen_caribman

Hallo, ik ben zelf niet van de Filipijnen, maar van Taiwan. Ik (en mijn familie) wonen al een tijd in Nederland en wat ik met name mis hier is Aziatische TV. 30 jaar geleden huurden wij maandelijks videobanden met Chinese films, series en shows. Gelukkig, nu in 2016 kijk ik Aziatische TV via internet. Ik zit hier niet om "reclame" te maken, maar ik vind dat ik dit met iedereen moet delen, voornamelijk Aziaten! Ik ben een tijdje tegen WELTV aangelopen, live tv (en tientallen zenders) uit China, Hongkong EN Taiwan. Vooral mijn moeder is erg blij en kan nu niet meer zonder. Sindskort worden ook LIVE Filipijnse zenders (incl. Replay-TV) aangeboden. Nogmaals, ik wil het jullie niet onthouden en wellicht is dit voor vele Filipijnen (en Aziaten) dit wel een super-uitkomst. Kijk eens op https://www.facebook.com/weltvNL/ en misschien vinden jullie het wat. Ik ben net terug van een korte vakantie Taiwan en terwijl ik hier Aziatische TV kijk...heb ik toch een beetje gevoel dat ik "thuis" ben.

Gegroet!

gertve

Totaal los van de tv en internet, maar ik heb eerder een vakantie gehouden in Taiwan (omdat mijn Jackie daar werkt). Niet dat ik veel landen gezien heb maar Taiwan is toch een beetje mijn favoriet geworden zou ik het veel vaker willen bezoeken!

Luke

Lijkt mij zeeeeeer bevordelijk voor het integreren....  :floet:

Cosyns Guy

Citaat van: Luke op vrijdag 22 april 2016, 01:15:41
Lijkt mij zeeeeeer bevordelijk voor het integreren....  :floet:
En waarom zou dat een beletsel zijn...?   :floet:

jiggy

Het is nuttig om, wanneer men in het buitenland is, contact te kunnen hiuden met je eigen cultuur en leefwereld. Zo probeer ik dagelijks het nieuws via de radio te volgen.

Wat Luke bedoelt, is niet onbestaande : dat men via dergelijke Aziatische tv blijft steken in de cultuur van het thuisland (bekijken van soaps, films,...).
Integreren gebeurt best via taal omdat dit het middel is via hetwelk men communiceert, dus... integreert.
Vorig jaar las ik een artikel waaruit bleek dat bvb kijken naar "Thuis" een uitstekende manier is voor anderstaligen om via eenvoudige dialogen de taal te begrijpen en zich eigen te maken.
Zelf, en misschien iets voor meer gevorderden, probeer ik bij engelstalige films te luisteren en de ondertiteling te lezen. Ook zo kan je je woordenschat (en uitspraak) flink uitbreiden.


jiggy

Vorig jaar las ik een artikel waaruit bleek dat bvb kijken naar "Thuis" een uitstekende manier is....

Gevonden....

http://www.vrt.be/nieuws/2015/10/nederlands-oefenen-met-thuis-en-het-journaal

Luke

Juist Jiggy. MNM staat bijna de hele dag aan op deze PC. Zo weet ik ook meteen wat er gaande is ginder. Alhoewel er ook weleens geluld word op MNM nu en dan, het is maar een fractie van het gezever op de lokale radio's hier in de Metro.

Voor het weinige TV dat ik kijk ben ik content met TV Patrol en een filmke. Via STIEVIE.BE gratis zou ik eventueel de vlaamse zenders kunnen ontvangen, maar ik mis het niet.

jiggy

Nog even verder doorgeklikt in dat artikel.

Hier is de handige tool !

Een nieuwe taal leren lukt het best wanneer je vaak met die taal in contact komt en veel oefent, ook buiten de taalles. Daarom ontwikkelde de KU Leuven samen met een aantal partners NedBox, een nieuwe website waar anderstalige volwassenen Nederlands kunnen oefenen. Op NedBox vinden ze tv-fragmenten en krantenartikels met levensechte oefeningen, zoals een formulier invullen of een geboortekaartje lezen.

https://www.nedbox.be

Massaal delen met jullie vrouwen/vriendinnen, zou ik zeggen. 
Heel handig en minder saai dan de verplichte taalcursussen voor  :nederlandsevlag:
of voor pinay in of met plannen voor overkomst naar  :vl:



ruff rider

 :hoedjeaf:

Opgepast hier dit kastje kost in werkelijkheid slechts ongeveer 40€. Hiervoor 239 € vragen (door een nieuw lid) lijkt mij iets overdreven.

Greetz
Ruff Rider

chen_caribman

ik snap jouw punt niet Ruff Rider. Als ik naar mijn familie kijk, zijn ze erg blij dat dit soort kastjes bestaan. Ze betalen eenmalig een bedrag ipv maandelijkse bedragen. En het gaat mij er juist om, om de mogelijkheden te verspreiden. 30 jaar geleden toen ik net in NL was, had men videobanden die je kon huren. Daar betaalde je dik voor per maand. Wat is hier nu zo ongepast aan dan? En op zo'n kastje van 40,- kun je dan ook LIVE aziatische zenders bekijken?

ruff rider

 :hoedjeaf:
Mijn punt is dat je deze Android kastjes voor 20 tot 50 euro te koop zijn en dat jullie hiervoor 250 euro vragen.
Greetz
Ruff Rider

erikjohan

Ruff Rider heeft zeker een punt een heel goed punt zelfs .

Rolando

Ja prijzig maar zijn er goedkopere opties?
Op de schotel hoef je helemaal niet te zoeken voor filipijnse zenders want op de europese satellieten is dat niet meer te vinden.

janvanderijt

kan me indenken ik luister elke dag naar omroep brabant  en radio 5 lekker arbeidsvitamine luisteren want die heb ik nog nodig he :lachen: