Huisjes bouwen in de Filippijnen voor verhuur

Gestart door Ton_W, maandag 2 mei 2016, 14:31:03

Vorige topic - Volgende topic

Ton_W

De discussie ging even een andere kant dan de bedoeling was op inderdaad, maar ik ben toch blij met de reacties.

Er is een duidelijk uitgesproken mening dat er heel veel mis kan gaan, en dat het veel veiliger is om gewoon je centen op de bank te houden. Point taken.
Het is me ook duidelijk dat het mogelijk is om er geld mee te verdienen, MITS je het goed aanpakt. Ik zal vast wel beginnersfouten maken.

Ik denk dat ik toch begin, maar eerst met 1 huisje, met een hele kleine bouwploeg, en daar ga ik zelf in wonen. Als dat goed gaat, en de prijs viel mee, een tweede, waar de fouten van de eerste uit gehaald zijn. Die kan dan verhuurd worden. Valt ook dat mee, dan kunnen er langzaam meer komen. Dus rustig aan, dan breekt het lijntje niet. Ik heb de tijd, als pensionado.

Bedankt allemaal!

Ronny55

Heel verstandig, meer kan ik daarop niet zeggen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

eddyvm

GROOT GELIJK!
Het enige wat ik zou willen opmerken is dat ik liever werk met loon naar werken,dus gewoon per stuk betaald.Ik heb vroeger ook eens een vakantiehuisje laten bouwen,en betaalde toen per dag.Dat gaf alleen maar stress bij mij.
Ondertussen weet ik de meeste prijzen van elk onderdeel van het bouwproces en betaal per stuk.Het is aan hun om veel of weinig te verdienen.Kontroller plaatse is natuurlijk nodig en minimale kennis van bouwen ook.Dit geeft veel minder stress.Laat maar weten indien je prijzen wil,ps,ik weet ook een goede,betrouwbare kontraktor in panglao,maar reken toch 13000p/m2 voor een afgewerkt gebouw.veel succes nog.eddy

klootzakken (voorheen Jens)

hoe wil je gaan bouwen Ton ? spouw of enkel steens ? , heb je al een tekening? welk dak heb je in je gedachten hout of staalen trusten ? of plat ?
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lenn

Mijn ervaring is dat als je per dag betaald ze langzaam gaan  werken en als je ze voor de klus betaald dat de boel word afgeraffeld.

Ton_W

"Heel verstandig, meer kan ik daarop niet zeggen."
Dank. Ik heb het niet zelf bedacht overigens, maar dat geeft niet.

"hoe wil je gaan bouwen Ton?"
Losstaande enkelsteens huisjes, ongeveer vierkant, ca. 52 m2. "Holle blok" methode met gewapend betonnen versterkingen, zoals ze lokaal bouwen.
Heb wel een tekening, maar die is nog voor verbetering vatbaar.
Dak: ik heb een piramide dak getekend, en een (laag) zoldertje eronder, bouwwijze weet ik niet. Houten dak met aluminium golfplaten bijvoorbeeld. Stalen truss kan ook, geen idee wat handiger is.
Geen plat dak of "lessenaar dak" in elk geval: dat zag er uit als een schuur.

"Mijn ervaring is dat als je per dag betaald ze langzaam gaan  werken en als je ze voor de klus betaald dat de boel word afgeraffeld"
Lastige keuze. Maar gezien de lage lonen heb ik liever dat ze een poging doen kwaliteit te leveren. En een kleine ploeg kun je beter in de gaten houden.
Als het 13.000 per m2 kost teken ik er meteen voor.

nils

Voorzichtig beginnen en kijken hoe het uitpakt lijkt mij een nuchtere aanpak,
als je nog niet de ervaring hebt hoe het bouwen van een huis in detail verloopt.
Daarnaast kan je veel van andere leren die hun ervaringen delen,  maar staan de beste stuurlui natuurlijk altijd aan wal.

Voor je überhaupt begint kan je je natuurlijk een paar simpele vragen stellen met het oogpunt dat je later wil verhuren.
- Is de title clean?
- Wat voor huizen zijn er in de buurt gebouwd en wat voor personen wonen daar?
- Hoe gewild is de locatie?
- Wat is de gemiddelde huurprijs?
Voor het zelfde geld brengen 10 simpele blokhutten meer geld op dan 2 westerse woningen.

klootzakken (voorheen Jens)

Ton beter is zo weinig mogelijk hout te gebruiken , dit ivm termieten die je in no time zo,n dak op vreten en dan kun je weer opnieuw beginnen . mijn moto is niet bezuinigen op zulks.
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lenn

Helemaal met Jens eens.
Helemaal met Nils eens, doe een goed marktonderzoek.
Een huisje van 50M2 met een golfplaten dakje.Dan gooi je je bouwkosten aanzienlijk omlaag.En dan word de verhuurprijs ad 15000 wel erg discutabel.
Indien je 50M2 wilt verhuren voor 15000, verwacht ik wel enige luxe.Je kan het ook simple bouwen, maar verwacht dan een halvering v/d huurprijs.