Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

taksen te betalen bij vertrek

Gestart door ronny, woensdag 1 juni 2016, 12:08:24

Vorige topic - Volgende topic

ronny

weet er soms iemand wanneer u vrouw haar visa heeft wat ze moet betalen in luchthaven van tax om uit de philipijnen te gaan
vroeger moest ik als belg 750 peso betalen maar dit jaar was het in tiket inbegrepen is dat ook zo bij mijn vrouw of moet zij toch nog een tax betalen in luchthaven

robinson7268

Als ze alleen een Filipijns paspoort heeft moet ze nog 1620 pesos Traveltax betalen (economy passenger). Airporttax zit tegenwoordig meestal in de ticketprijs verwerkt.

panshit

Weet iemand wat mijn zoon aan tax moet betalen op de airport Cebu?
Hij heeft een toeristen visum voor twee maanden.
Dit zijn de laatste twee maanden dan is hij 3 jaar in de Filipijnen en moet het land uit.
Gaat met singapore airlines van Cebu naar Amsterdam.
Panshit

joost

Citaat van: ronny op woensdag  1 juni 2016, 12:08:24
weet er soms iemand wanneer u vrouw haar visa heeft wat ze moet betalen in luchthaven van tax om uit de philipijnen te gaan
vroeger moest ik als belg 750 peso betalen maar dit jaar was het in tiket inbegrepen is dat ook zo bij mijn vrouw of moet zij toch nog een tax betalen in luchthaven

Hallo Ronny.
Wij , Connie en ik , zijn nu net terug uit de Filipijnen. Bij het verlaten van het land moest mijn vrouw traveltax ( 1620 peso ) en ze moest terminalfee ( 750 peso ) betalen. Dus dat is dus 2370 peso bij elkaar.

Groeten
Joost.

bohol

weet iemand hoe het nu juist zit ?

departure tax ? travel tax ? terminal fee ?  om gek van te worden.

ik las ergens ook dat deze taks nu in je ticket zou zitten (sedert 2015 ofzo)...

moet er nog iets betaald worden bij vertrek ?

zoja, wordt je hiervan vrijgesteld wanneer je de balikbayan-stamp aanvraagt bij aankomst in de phils ?

Rich

Departure Fees & Taxes

Airport terminal fee — Passengers flying from Manila , or a domestic flight from Cebu , do not have to pay a terminal fee at the airport. The terminal fee should already be included in the airfare when you purchased your plane ticket. All other airports in the Philippines require each departing passenger to pay a terminal fee (passenger service charge) after flight check-in, and before boarding. The terminal fee charged selected Philippine airports ranges from P50 to P200 for domestic departures and P550 to P700 for international departures. This fee is paid in cash, in Philippine Pesos only.

Philippine travel tax (International flights only) — Citizens of the Philippines and selected foreign passport holders on international departures are required to pay the Philippine Travel Tax at the airport. The full fee is P1,620 for passengers on economy class plane tickets, and P2,700 when flying in first class. Non-immigrant foreign passports holders who have stayed in the Philippines for less than 1 year, do not have to pay the Philippine Travel Tax if they are: visiting for business, for pleasure, or for reasons of health; transit passengers. You may read the full details at tieza.gov.ph.

Overseas Filipino Travelers (OFWs) on international flights may be excempt from paying the airport terminal fee and Philippine travel tax.


http://www.detourista.com/guide/philippine-airports-cheatsheet/
Rich de Nederbelg.


Luc

Ben je met een balikbayan stempel ook verplicht om na 59 dagen een ACR kaart te gaan halen?
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Ronny55

Citaat van: panshit op woensdag  1 juni 2016, 15:04:24
Weet iemand wat mijn zoon aan tax moet betalen op de airport Cebu?
Hij heeft een toeristen visum voor twee maanden.
Dit zijn de laatste twee maanden dan is hij 3 jaar in de Filipijnen en moet het land uit.
Gaat met singapore airlines van Cebu naar Amsterdam.
Panshit
Als je zoon al 3 jaar als toerist op de  :smiley-philippines: verbleef moet ook een ECC exit clearens hebben , nu weet ik niet of je die in Cebu op de luchthaven kunt krijgen als "toerist", in Manila in geen geval...dan moet je 'n weekje voor zijn vertrek effe naar BI langs....2 pasfoto's 2x2 . copie viegticket. copie paspoort , copie hoofdblad+blad met inreisstempel , copie acr.  en 1740 peso dacht ik , maar dat scheel al eens. dat was het...
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

pierrevanwies

 panshit,

   op de luchthaven moet je zoon de traveltax betalen[1620 indien economie] . indien hij zijn ticket gekocht heeft bij singapore airlines of een goed travel agency is het waarschijnlijk dat zijn traveltax al betaald is op voorhand. je kan dat zien op het ticket waar al de taxen vermeld staan.
Voor alle zekerheid vraag je een print-out van je ticket want de kans bestaat dat je in dat geval dat het niet vermeld is op het ticket en toch op voorhand bij je ticket is meebetaald je 2x deze tax mag betalen.....[die man of dame aan het traveltax-loket kan het in dat geval ook niet weten]

Over de ECC betalen, je zoon is temporary resident met een LSVV [long stay visitors visa] en heeft die ECC al betaald op voorhand voordat hij aan zijn zevende maand stay begon. Zodus in cebu moet hij alleen maar de 500 express-fee betalen en de rest is zowat wat ronnny55 al zei . maar
toch er even nog bijvermelden dat de laatste keer toen ik voor mijn ecc ging de intelligence-officer geen enkele copie vroeg want hij kon dus alles zien op zijn PC tijdes het intervieuw.

toteme

Beste

Mijn filipijnse vrouw is pas op vakantie gweest in de filipijnen & ze moest niets betalen in de luchhaven in Manila als ze terug naar belgie terug kwam


mvg

boldy

Zo te lezen is het toch weer allemaal willekeur of zie ik dat verkeerd !
het leven is net een lul keihard en veel te kort

Rich

Citaat van: Luc op donderdag  2 juni 2016, 00:26:43
Ben je met een balikbayan stempel ook verplicht om na 59 dagen een ACR kaart te gaan halen?

Nee Luc, met een balikbayan stempel kan je een jaar lang zonder visum verblijven en ACR kaart is niet nodig na 59 dagen.  Na een jaar is verlenging van 6 maanden mogelijk.
Rich de Nederbelg.

pierrevanwies


@ luc,

  geen acr-card nodig wanneer balik-bayan stempel in paspoort .

Luc

ok bedankt, dat besparen we dan ook alweer :)
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.