Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

visum aanvraag

Gestart door wolfmo, zaterdag 25 juni 2016, 14:51:57

Vorige topic - Volgende topic

wolfmo

hello
Is het mogelijk vanuit de filipijnen een visum aan te vragen om naar Belgie te reizen met mijn Filipijnse vrouw,ik ben belg maar verblijf namelijk ook in de filipijnen tesamen met haar,voor mij is het geen probleem maar zou wel met haar willen afkomen,
Ik zou namelijk met haar naar Belgie willen reizen om mijn ouders te bezoeken daar ze nog wil kennis maken met mijn ouders deze zijn namelijk al 80 pus en kunnen niet zo goed meer overweg,dit  zou allléén maar gaan om kort verbijf max. 3maand.
mijn vraag is nu kan ik dit vanuit de Filipijnen in orde brengen
Alle sugesties zijn welkom

Ronny55

Als je huwelijk in  :belgiesmiley: geregistreerd is dan krijgt je vrouw gratis een voor drie jaar geldend visum voor meerder trips naar  :belgiesmiley: eventueel . Verblijf in  :belgiesmiley: blijft wel beperkt tot 3 maanden. Mijn Asawa heeft al voor de derde keer zo'n visum...telkens voor drie jaar. Is je huwelijk niet geregistreerd in  :belgiesmiley: krijg je geen visum , dan heb je een probleem. Of er een andere weg is ...  :weetikniet: 
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Rich

Citaat van: Ronny55 op zaterdag 25 juni 2016, 22:29:40
Of er een andere weg is ...  :weetikniet:

Ah ja natuurlijk, visum aanvragen  :lachen:
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Juist ja, maar welk visum, toeristen visa ? Van zodra ze aangeeft dat ze getrouwd is , naam van de echtgenoot, ho, een  :belgiesmiley: hmmm ,daar is iets niet pluis , waarom vraagt die een toeristen visum aan?? Neen Rich, zo eenvoudig is dat niet, ze zijn niet achterlijk op de ambassade. mijn punt is , als zijn huwelijk niet in  :belgiesmiley: geregistreerd is heeft hij een probleem, waar ik niet echt een oplossing voor weet.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wolfmo

hello Ronny
ik denk dat dit de beste oplossing kan zijn eerst mijn huwelijk laten registreren,thanks Ronny
en een visum gezinshereniging is dit ook een oplossing of niet

Ronny55

Ja , inderdaad , dan is het probleem opgelost, als je in de  :smiley-philippines: woont zoals ik , krijgt je vrouw, heeft ze recht op, een GRATIS visum geldig voor 3 jaar multi entrie's , telkens opnieuw vernieuwbaar. Let wel , jij moet dan wel vast in de  :smiley-philippines: wonen en uitgeschreven zijn in  :belgiesmiley:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

wolfmo

Ronny
Dan zit ik met een probleem ik woon en ben geregistreerd in  :belgiesmiley:,maar verbijf hier juist zolang ik kan in de  :smiley-philippines:

Luke

Als je huwelijk in de BE ambassade geregistreerd is dan is dat toch ook op BE grondgebied?
Ik zie niet in waarom dat in BE perse moet geregistreerd zijn!!??
Ik heb geen adres in BE, ik woon in PH, als zodanig geregistreerd.

Ronny55

Ja , als het op de ambassade geregistreerd is zoals dat voor de Belgen woonachtig in de  :smiley-philippines: en ingeschreven op de ambassade met vaste domicilie in de  :smiley-philippines: Het gemeente huis van mijn en jouw woonplaats is de ambassade . dat is ok , Luke. Maar Wolfmo moet zijn huwelijk laten registreren op het gemeentehuis van zijn woonplaats...Hoe dat precies in zijn werk gaat is al diverse malen gepost, kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

ahh ik had begrepen dat wolfmo in de PH woonde...
Dan is er nog werk te doen om het in zijn BE gemeentehuis te laten registreren.... met alle hindernissen die hem nog te wachten staan.
Tegen is het jaar om... succes!