Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hospitalkosten

Gestart door bruno13, zaterdag 9 juli 2016, 07:06:59

Vorige topic - Volgende topic

bruno13

Opa was een 3 tal weken opgenomen in een publiek hospital voor een operatie(tumor in de buik) daarna herstelde hij thuis,ondertussen zijn wij ook in de Filippijnen
Verleden week heeft hij terug geweest voor een behandeling en terug thuis gekomen is er een infectie vastgesteld,hij had erg veel pijn en we hebben hem dan in spoed naar een private hospital gebracht waar ze ons eerst zeiden dat we naar het andere moesten gaan,na aandringen is hij toch opgenomen en direkt geopereerd,hij hersteld nu
Mijn vraag is,kan ik van de kosten iets terug vorderen(heb ondertussen al 145.000 pesos betaald)want er zullen nog rekeningen komen
Men noemt het dan een private hospital maar we moeten regelmatig zelf naar een apotheek gaan voor medicijnen te kopen alsook speciaal melk voor zij voeding (ongelooflijk)
Naam hospital U A f Angeles
Groetjes Bruno

peldoman

Van wie wil je dan wat terug vorderen? heeft hij een Philhealth verzekering of iets anders?

bruno13

hij heeft een philhealth,maarben nog niet zeker dat hij daar iets van gaat terug trekken,is in een private hospital nu en heeft bij zijn 1 ste operatie gebruik gemaakt van zijn philhealth

Lenn

Dan moet je bij philhealth opvragen of er nog budget over is.Voor de rest is er niks terug te vorderen.Senioren korting wellicht, ook op medicijnen en groceries.
Wees blij dat je zelf naar een apotheek mag gaan.Het ziekenhuis rekent meer.Check de prijsverschillen bij de apotheken en als je generic kunt gebruiken.
Tja, het zijn soms rare toestanden hier.
Vergeet ook niet voldoende cash/credit te hebben bij ontslag.Als de rekening niet betaald is, mag hij het ziekenhuis niet verlaten.Dus het hebben van een runner, of een andere helende hand is wel zo gemakkellijlk.

Sterkte me je schoonpapa.

bananacreek

Philhealth betaalt voor zulke behandelingen meestal een vaste prijs en je moet dat opvragen ...en de meeste private hospitals hebben ook een Philhealth desk...maar je moet zeker zijn dat de behandelende artsen "Philhealth acredited" zijn want zo niet dan betalen ze niets... :run: :run:

Inderdaad zijn de medicijnen die je zelf koopt VAAK een stuk goedkoper als diezelfde medicijnen in een Hospital Botica kosten (kan soms wel 30% schelen) en meestal kocht ik daar alleen die medicijnen die NIET voorhanden waren bij andere drugstores......



Blauwvinger

Verstandig om elke maand een bedragje weg zetten?  zo +/- 5000 peso? voor dit zulk gevallen.

peldoman

Mijn Blue Cross verzekering liep gisteren af.

85000P voor 1 jaar, exclusief hoge bloeddruk, dit zou het komende nieuwe jaar
wel verzekerd worden, zwart op wit en met getuige.
Dat is dus hoge bloeddruk en alles wat daar aan gerelateerd kan worden.

Het afgelopen jaar 1 maal gedeclareerd , 1100P terug met moeite vanwege een sinusitis.
Maar nu komen ze met de smoes dat het hoofdkantoor in Manila de nieuwe polis niet inclusief wil doen.
Telefoontjes en emails gedaan maar we komen er niet uit.

Nu ben ik eens gaan googelen, en heb eens rondgevraagd bij de witneuzen die hier wonen, maar
dat hele Blue Cross is een criminele bende wat ik hoor en lees.
Dat flikkeren ze iedere keer bij menig witneus, en ze proberen altijd om bij een hoge declaratie om er onder
uit te komen.
Kom hele negatieve reviews tegen op internet en forums over Blue Cross.

Dus bij deze, je denkt goed verzekerd te zijn maar in werkelijkheid is het altijd afwachten of je wat krijgt.
Van mij kunnen ze het heen en weer krijgen!





Lenn

Ben niet verzekerd, dus als je 10 jaar lang 5000php p/m in een potje stopt heb je zo'n 20000 euro achter de hand met de juiste investering.Echter iedereen is gezond hier.

Exclusief hoge bloeddruk?Geef je toch elke kwaal de schuld v/d hoge bloeddruk.

Zou maar eens wat doen i.v.m. hoge bloeddruk.

Verzekeraars verdienen altijd geld aan hun clienten.

Rich

"verzekeraars verdienen altijd geld aan hun cliënten"

Tja dat zou er nog moeten bijkomen , anders zouden er geen verzekeringsmaatschappijen zijn hé Lenn  :lachen:
Rich de Nederbelg.

peldoman

Citaat van: Lenn op zaterdag  9 juli 2016, 13:37:56
Ben niet verzekerd, dus als je 10 jaar lang 5000php p/m in een potje stopt heb je zo'n 20000 euro achter de hand met de juiste investering.Echter iedereen is gezond hier.

Exclusief hoge bloeddruk?Geef je toch elke kwaal de schuld v/d hoge bloeddruk.

Zou maar eens wat doen i.v.m. hoge bloeddruk.

Verzekeraars verdienen altijd geld aan hun clienten.
Wat dan Lenn, geen alcohol meer, geen peuk en geen sex meer? zou dat helpen?