Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hospitalkosten

Gestart door bruno13, zaterdag 9 juli 2016, 07:06:59

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Citaat van: Rich op zondag 10 juli 2016, 11:05:07
Dat is een van de redenen waarom ik me nooit zal laten uitschrijven uit België.

60 tot 90 duizend euro, dus voor velen  :ripba8:  Daar gaan je spaarcenten dan  :daag:    Dan leef je op je oude dag toch niet gerust meer?

Naast de gewone verzekering van het ziekenfonds hebben wij allemaal een hospitalisatie verzekering. De mijne kost 230 euro per jaar en voor vrouw en kinderen een pak minder, en je bent gerust.
Zelfs al ben je uitgeschreven uit Belgie blijf je verzekerde tegen ziekte in geval van gepensioneerd.

Lenn

Citaat van: peldoman op zondag 10 juli 2016, 13:02:17
Citaat van: Lenn op zondag 10 juli 2016, 11:08:44
Je kan ook het vliegtuig naar nl. pakken, je daar laten inschrijven en je bent ook weer verzekerd.Gaat alleen niet op bij acute gevallen.

En Peldoman, rekenen gaat ook al niet meer zo goed met je hoge bloeddruk.500.000php is dus een kleine 10000 euro.

En helaas ken ik geen goede ziektekosten verzekering hier.
Als 500.000P €10.000 is Lenn, is 5000.000P  ongeveer honderd duizend euro , ik heb kommaatje en de 2 nullen weg
gelaten omdat het dan wat makkelijker leest.
Volgens mij is dat wat overpriced.Maar goed jij hebt een lijstje van davaodoc.Ben wel nieuwsgierig nu.Dacht dat een dubbelle bypass uitkwam op zo'n 1 a 1,5 M php, maar bijna 5M.Daar schrik ik toch ff van.Mijn vrouw heeft nog wat aandelen davaodoc. en word iedere keer lastig gevallen om te verkopen.Maar dat terzijde.
Trouwens voor dat geld ben je misschien goedkoper uit in Th.

peldoman

CABG with Double Valve Replacement, Bio prosthetic 1,176,640.00 Pesos.

Bijvoorbeeld deze, volgens mij is dit een hartklep operatie.
Dan praten we alleen nog maar over de operatie, kamer en medicijnen, laboratorium ,dokterskosten komen hier nog bij.
Ik denk dat je dan wel aan anderhalf miljoen komt.
Dat is dus al zo'n kleine €30.000,00  en er zijn veel duurdere operaties .
Dus 10.000,00 P per maand weg zetten is mooi als je nog jong bent, de oudere onder ons moeten dat bedrag in stock hebben
of snel terug naar  :nederlandsevlag:

Rich

Citaat van: stijn54 op zondag 10 juli 2016, 13:52:39
Citaat van: Rich op zondag 10 juli 2016, 11:05:07
Dat is een van de redenen waarom ik me nooit zal laten uitschrijven uit België.

60 tot 90 duizend euro, dus voor velen  :ripba8:  Daar gaan je spaarcenten dan  :daag:    Dan leef je op je oude dag toch niet gerust meer?

Naast de gewone verzekering van het ziekenfonds hebben wij allemaal een hospitalisatie verzekering. De mijne kost 230 euro per jaar en voor vrouw en kinderen een pak minder, en je bent gerust.
Zelfs al ben je uitgeschreven uit Belgie blijf je verzekerde tegen ziekte in geval van gepensioneerd.

Dat klopt volgens mij niet helemaal .  Ziekenfonds enkel in de EU en sommige andere landen landen en niet in de Filippijnen ( Dit voor wat betreft vakantie)

Bij terugkeer heb je idd recht op geneeskundige verzorging, maar bij een acuut geval in de Filippijnen bijvoorbeeld ben je de pineut en dat kan je al je spaarcenten kosten.
Rich de Nederbelg.

Luc

Ben je dan niet beter af met een reisbijstandsverzekering van 6 maanden, even terugkomen en opnieuw 6 maanden verzekeren? Is volgens mij goedkoper dan 1600€  :denk:



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

peldoman

Wat ik mij ook afvraag is, hoe het gaat als je terug gaat, je geen adres in  :belgiesmiley: of   :nederlandsevlag: hebt, of ze je wel helpen?
Ik lees op dit forum vaak dat je bij een ernstige ziekte altijd nog terug kan gaan, en dat je dan geholpen wordt , maar is dat wel zo?
In Nederland moet je een vast adres hebben om je te kunnen verzekeren.
Nu is er een wet die zegt dat iedereen recht op medische hulp heeft ,maar ik denk dat ze dan toch wel even naar je banksaldo kijken.



panshit

Ik heb zelf het uitgezocht hoe het zit met terug gaan zonder adres of ingeschreven zijn.
Je kunt een brief adres krijgen eerst voor 6 met dit brief adres kun je laten inschrijven bij de zorgverzekering en ben je verzekerd.Je moet alleen iemand hebben een vriend of familie die bereid is voor jou een briefadres te willen zijn.Na de eerste 6 maanden is het mogelijk het nogmaals te verlengen met 6 maanden.
Panshit

stijn54

@Rich .
Juist wat je schrijft maar ik reageerde op je statement # Dat is waarom ik me nooit zal uitschrijven in Belgie#

Uitgeschreven of niet je blijft verzekerd in Belgie als gepensioneerde en in de Filipijnen enkel bij kort verblijf voor drie maanden vanaf de eerste dank voor hulp.


@ Peldoman.
Ik heb me op 2 verschillende plaatsen bij CM in Belgie laten informeren, waaronder de zetel te Gent en beide hebben me 100 per cent verzekerd dat je geen adres in Belgie moet hebben om van de ziekteverzekering te genieten als gepensioneerde.
Ik zal nog eens vragen hoe dat dan praktisch werkt, waarschijnlijk zal je wel een adres moeten opgeven om de facturen op te sturen.

peldoman

Sorry Stijn54, ik bedoelde  :nederlandsevlag: hoe het in  :belgiesmiley: is geregeld weet ik zo niet.
Mocht dat zo zijn, dan is het in België beter geregeld als in Nederland.
Geldt dat dan ook bij langdurig verblijf in de Phills?

stijn54

@ Peldoman.

Neen spijtig genoeg niet voor lang verblijf.