Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

hospitalkosten

Gestart door bruno13, zaterdag 9 juli 2016, 07:06:59

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Sorry Peldoman ik zie nu pas dat mijn reactie bedoeld was voor panshit  die ook over een adres in Belgie sprak.

panshit

Sorry ik sprak over Nederland met dat briefadres
Panshit

Luke

Citaat van: stijn54 op maandag 11 juli 2016, 07:28:01
@Rich .
Juist wat je schrijft maar ik reageerde op je statement # Dat is waarom ik me nooit zal uitschrijven in Belgie#

Uitgeschreven of niet je blijft verzekerd in Belgie als gepensioneerde en in de Filipijnen enkel bij kort verblijf voor drie maanden vanaf de eerste dank voor hulp.


@ Peldoman.
Ik heb me op 2 verschillende plaatsen bij CM in Belgie laten informeren, waaronder de zetel te Gent en beide hebben me 100 per cent verzekerd dat je geen adres in Belgie moet hebben om van de ziekteverzekering te genieten als gepensioneerde.
Ik zal nog eens vragen hoe dat dan praktisch werkt, waarschijnlijk zal je wel een adres moeten opgeven om de facturen op te sturen.

Voor België:
Het blijft erbij dat als PERMANENT in het buitenland verblijvende, de ziekteverzekering vervalt na 6 maanden van vertrek.
Het is mij nog altijd niet duidelijk hoe je terug kan aansluiten als niet ingezetene bij een tijdelijk verblijf in België!!??

stijn54

Citaat van: Luc op zondag 10 juli 2016, 18:50:43
Ben je dan niet beter af met een reisbijstandsverzekering van 6 maanden, even terugkomen en opnieuw 6 maanden verzekeren? Is volgens mij goedkoper dan 1600€  :denk:





Welke maatschappij is dit?

Luc

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

Citaat van: peldoman op zondag 10 juli 2016, 18:04:07
CABG with Double Valve Replacement, Bio prosthetic 1,176,640.00 Pesos.

Bijvoorbeeld deze, volgens mij is dit een hartklep operatie.
Dan praten we alleen nog maar over de operatie, kamer en medicijnen, laboratorium ,dokterskosten komen hier nog bij.
Ik denk dat je dan wel aan anderhalf miljoen komt.
Dat is dus al zo'n kleine €30.000,00  en er zijn veel duurdere operaties .
Dus 10.000,00 P per maand weg zetten is mooi als je nog jong bent, de oudere onder ons moeten dat bedrag in stock hebben
of snel terug naar  :nederlandsevlag:


Voorkomen van een hartoperatie....Minder vreten.....niet meer roken.....minder sex.....lichamelijk in conditie blijven......minder vet eten....minder patatten...minder drinken....minder denken.... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja: :thumb: :happy:




stijn54

Citaat van: Luke op maandag 11 juli 2016, 09:27:27
Citaat van: stijn54 op maandag 11 juli 2016, 07:28:01
@Rich .
Juist wat je schrijft maar ik reageerde op je statement # Dat is waarom ik me nooit zal uitschrijven in Belgie#

Uitgeschreven of niet je blijft verzekerd in Belgie als gepensioneerde en in de Filipijnen enkel bij kort verblijf voor drie maanden vanaf de eerste dank voor hulp.


@ Peldoman.
Ik heb me op 2 verschillende plaatsen bij CM in Belgie laten informeren, waaronder de zetel te Gent en beide hebben me 100 per cent verzekerd dat je geen adres in Belgie moet hebben om van de ziekteverzekering te genieten als gepensioneerde.
Ik zal nog eens vragen hoe dat dan praktisch werkt, waarschijnlijk zal je wel een adres moeten opgeven om de facturen op te sturen.

Voor België:
Het blijft erbij dat als PERMANENT in het buitenland verblijvende, de ziekteverzekering vervalt na 6 maanden van vertrek.
Het is mij nog altijd niet duidelijk hoe je terug kan aansluiten als niet ingezetene bij een tijdelijk verblijf in België!!??
Vandaag naar CM geweest te Aalst. Gezien dit niet veel voorkomt moest de bediende bellen naar hoofdkantoor. Men kon  geen praktische info geven maar men blijft erbij dat ik geen probleem heb wanneer ik terug kom naar Belgie voor een behandeling. na uitschrijving in Belgie. Doch zeiden ze wel dat ik NIET gedekt ben de eerste zes maanden in de Filipijnen wat hier anders beweerd wordt. Het wordt wel allemaal mondeling medegedeeld.

Luc

Normaal gezien werkt nu alles met je eID kaart in België. SIS kaart is afgeschaft. Die blijf je ook behouden in het buitenland dus zo lang je als gepensioneerde in België je sociale bijdragen betaald zou het niet meer dan logisch zijn dat je verzekerd blijft in België zelf.

Ambulante uitgaven in de Filippijnen worden als toerist ook niet betaald door CM. Tenzij het meer dan 200€ bedraagt. Dan kan het Wel.

Andere landen
Met andere landen bestaat er binnen de verplichte ziekteverzekering geen overeenkomst over de terugbetaling van ambulante zorg. Hierdoor is er geen tegemoetkoming voor medische uitgaven van 200 euro of minder.

https://www.cm.be/diensten-en-voordelen/vakantie-en-vrije-tijd/reisbijstand/limburg/tegemoetkoming.jsp
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bruno13

Ondertussen om op deze poll terug te komen
280.000 pesos betaald voor de operatie en zorg voor Opa in het hospitaal,dan hebben wij nog vele medicijnen zelf gaan halen en betaald
Philhealth heeft 60.000 pesos bijgelegd maar die hebben we er al afgetrokken,Opa is nu thuis en is aan het revalideren,volgende zaterdag zijn wij terug in Belgie conge is gedaan
We zijn blij dat Opa nog leeft als we nog in Belgie waren was hij er waarschijnlijk niet meer
grtjs Bruno

stijn54

Citaat van: Luc op maandag 11 juli 2016, 11:40:04
VAB

https://www.vab.be/nl/producten/bijstand/reisbijstand

daar heb je de optie voor extra maanden


Ik heb deze verzekeringen reisbijstand wat nader bekeken en het valt me op dat ze blijkbaar geen probleem maken over een verblijf van 10 maanden. In het schadeformulier vraagt men dan wel of er een  terugbetaling door de ziekenkas was. Ik vind dit heel verwarrend. Ik dacht dat ik bv voor een verblijf van zes maanden goed gedekt was door ING assistance voor de eerste 90 dagen en nadien dan met MUTAS verzekerd voor drie maanden vanaf de dag van contactname. Maar nu heb ik het gevoel dat men bij ongeval of opname zowel de reisbijstandverzekering als de mutualiteit moet verwittigen en ik bij opname in eerste 90 dagen niet meer gedekt zou zijn vooor de laatste 90 dagen. Ik ga dit verder onderzoeken want het is me niet duidelijk en het verwondert me ook dat ze een veblijf langer dan zes maanden willen verzekeren.