Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Vraag over vriendin

Gestart door Waskonius, maandag 22 augustus 2016, 12:29:48

Vorige topic - Volgende topic

Waskonius

Ze was al au pair in zowel Nederland als België dus zou ze onze cultuur vast al kennen. Ze zou er in het illegale circuit willen werken want een vriendin van haar doet het ook.

Ja ik ben nog jong en woon voor het eerst op mezelf.

opinie

Lijkt me een klassiek geval van: lichaam in  :eu: maar hersenen in  :smiley-philippines:

You have to ask yourself this one question: Do you feel Lucky?   :biggrinn: Zou je deze manier van handelen pikken van een vrouw die hier geboren en getogen is? Is het antwoord nee dan moet je je conclusies trekken.

Je geeft de voedingsaankopen als voorbeeld. Als je met iemand trouwt, moet er toch een flinke voorraad vertrouwen. Als ze niet kan/wil vertrouwen op jouw vertrouwen in koeling, waarom moet je dan wel vertrouwen in haar oprechtheid in het aankomende huwelijk?

Als ze al een paar jaar in  :belgiesmiley: en  :nederlandsevlag: werkt dan is de FoB niet van toepassing. FoB (Fresh off Boat)  is een uitdrukking die  :smiley-philippines: in de VS gebruiken voor nieuwkomers die Filippijns denken in de VS.
Ze gelooft duidelijk eerder elke  :smiley-philippines: dan de man van haar leven. Het lijkt me dat er geen wij is, enkel hij en zij.

Voortgaande op je informatie, meer heb ik niet, is mijn advies:
Denk eens goed na! Is dit de ware? Hoe zeker ben je niet binnen de kortste keren alleen te zitten nadat de papieren in orde zijn? Hoe groot is de kans om met een gewei rond te lopen?

:denk: Heb je al eens over een huwelijkscontract gesproken? Gewoon om de reactie te testen.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Waskonius

Ja. Er is gesproken geweest van eennhuwelijkscontract en daar is de notaris mee bezig. Haar reactie was niet bepaald gelukkig, maar ze heeft het toch aanvaard

Ifugao

Citaat van: Waskonius op dinsdag 23 augustus 2016, 12:41:49
Haar reactie was niet bepaald gelukkig, maar ze heeft het toch aanvaard

Ze heeft weinig keus. Ze heeft immers geen verblijfsvergunning. Ik ben benieuwd wat er gebeurt zodra ze die wel heeft......... :benweg:

opinie

Citaat van: Ifugao op dinsdag 23 augustus 2016, 12:43:51
Ik ben benieuwd wat er gebeurt zodra ze die wel heeft......... :benweg:

Ik vrees dat we allemaal hetzelfde vrezen.

Waskonius, ik vermoed dat je al weet wat het probleem is. Echter je wil niet zomaar opgeven en je zoekt raad. Eigenlijk zoek je een bevestiging van wat je al weet maar niet durft uit te spreken.

:run:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Waskonius

Ja, ik zoek raad omdat ik niet weet hoe ik uit deze situatie kom. De ene moment lijkt ze poeslief en begint ze het te verdtaan de andere moment is het compleet omgeslagen.

Ik denk en dacht dat dit een typisch filipina probleem was en het na een bepaalde aanpassing zou goedkomen. Maar blijkbaar ben ik er in alle naïviteit erin gelopen..

Adik

Je geeft eerder aan duurzame oplossingen te verkiezen. Een relatie met iemand zonder verblijfsstatus lijkt me alles behalve duurzaam. In Nl is het onderdak bieden aan een illegaal zelfs strafbaar als ik me niet vergis. En als ze gepakt wordt, dan kan ze de eerst komende paar jaar een aanvraag voor een verblijfsvergunning ook wel vergeten.

Je geeft aan dat ze niets wil met haar leven. En nu blijkt ze wel weer illegaal te willen werken?

Verder lijkt me het eerder gegeven advies over hoe men in de Filippijnen is, een advies aan jou. Jij komt terug met: ze is al lang in NL/BE, ze moet de cultuur hier wel kennen? Ook het soort klachten. dure boodschappen, abonnementen opgezegd. Met alle respect, maar waar gaat dit over? Dat is toch geen houding naar wat zij allemaal moet laten om bij jou te zijn?


Luc

Begin anders met een samenlevingscontract. Wanneer je kunt bewijzen dat je 1 jaar samenwoont kunnen ze dat niet weigeren. Illegaal of niet. Trouwen kun je later nog altijd.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Waskonius

Adik. Hier in België heeft ze enige vorm van bescherming zolang de procedure loopt.

Het probleem ligt vooral aan spenderen. Alles moet tot op de laatste cent op en als ik praat over sparen ben ik "selfish". Net zijbheeft er alle belang bij om te sparen..

Ik geef aan dat ze in 6m nog geen stap vooruit is. Niet ivm omgaan met geld, noch taal, noch sociaal leven.

Om rond te komen moet ik vooral besparen op onprettige dingen voor mezelf. Als ze dit doorheeft begint ze nog meer over "we must buy"..

joost

Citaat van: Waskonius op dinsdag 23 augustus 2016, 10:06:28
Ze was al au pair in zowel Nederland als België dus zou ze onze cultuur vast al kennen. Ze zou er in het illegale circuit willen werken want een vriendin van haar doet het ook.

Ja ik ben nog jong en woon voor het eerst op mezelf.

Hallo.
Vriendinnen van mijn vrouw die werken dus ook in het "illegale circuit". Zwart werken dus. Ik heb mijn vrouw dat nadrukkelijk verboden om dat te gaan doen. Als je problemen wil hebben dan moet je ze dat laten doen. Onder Filipijnse vrouwen is zoveel jaloezie en als ze je eraan kunnen naaien dan ben je aardig de pisang.  Ik ben zelf namelijk jaren geleden door 'n oud vriendin , onterecht , aangebracht bij het toenmalige GAK. Ik werd daar uitgenodigd door 'n buitengewoon opsporingsambtenaar en die weten precies wat jij ooit gedaan hebt. Als je daar zit dan heb je niet vel noten meer op de zang. Het is wel fijn wat extra inkomen te hebben maar dan kies ik voor de legale weg. Dat leeft wat ontspannend.
Groeten.
Joost.