Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ticket voor visum

Gestart door Jan69, woensdag 24 augustus 2016, 23:32:29

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Ja dat is me al lang duidelijk Adik, maar ik vraag me af waarom iemand MET visum naar Marokko zou gaan als zij in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley: moet zijn.
Rich de Nederbelg.

Jan69

Citaat van: Rich op vrijdag 26 augustus 2016, 21:46:40
waarom zou ze naar marokko gaan?

Misschien dat deze tickets goedkoper zijn.


Moet ik nu een Manila-Brussel retour kopen? dan ben ik goedkoper af door 2 keer een flex ticket te nemen en het andere daarna te laten terugbetalen.

Rich

Eerst heb je het over een ticket naar Marokko en nu gaat ze ineens weer naar Brussel. Zoek zelf maar wat het beste is jan. Succes!
Rich de Nederbelg.

Jan69

Rare ractie ik zoek alleen maar een oplossing die betaalbaar is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen hier economy tciketten koopt en het retour ticket laten vallen?
tweemaal flex by etihad was 1500€ en economy 1000#, dan is na annulatie van het retour ticket er toch 300€ bespaard?

Adik

@Rich,

Sorry. Was ook meer voor Jan69 bedoeld. Ik had hem nog. Scheelt weer uitzoeken.


opinie

:mauer:  :crazy:

WAAROM moet het per se een retour zijn? Dat zou ik nu echt graag willen weten!

Een duurdere versie kopen met retour om een refund te krijgen i.p.v. een goedkope enkele reis. WTF?
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Jan69

Is een retour niet verplicht voor visum type C? Ook voorfiance visum?

Jan69

't is nochtans een simpele vraag. Hebben al diegenen met fiance visum dan een retour of enkele reis gekocht?

jiggy

Jan, het is inderdaad een simpele vraag, doch... de vraag is ook : welke forumleden kunnen uit eigen ervaring uit een identieke situatie een antwoord geven.
Ik raad je aan die vraag voor te leggen aan DVZ of de ambassade zelf.

Het vermoedelijke antwoord zal zijn dat ZIJ genoegen nemen met een ENKEL ticket, doch dat het gevaar niet onbestaande is dat de migratiediensten (PHP en/of B) bezwaar maken omdat iemand de Schengenzone binnenreist met een visum C (kortverblijf, want dat is een "fiancee visum), doch ZONDER retourticket , wat eigenlijk per definitie contradictorisch is met KORTverblijf.

opinie

Mijn vrouw reisde naar hier met zulk een visum en een enkel ticket. Op het visum stond: Marriage must be within three months after arrival.
Dit was in de jaren '90 met een stop over in Athene met Sabena.

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Gidsvandeprocedures/Pages/Gezinshereniging/Komen_huwen_in_Belgie.aspx

Blijkbaar zijn er dingen veranderd sinds Shengen. Dit zal vooral het geval zijn als ze in een ander land dan België de Shengenzone binnenkomt.
Ik zie trouwens dat bv 11 september vertrek en terug 29 september een 750 euro met Turkish is. Een enkel kost amper minder.

Gezien de Shengen situatie: pak de goedkoopste retour. Een duurder met de hoop van een refund kost je meer aan het loopwerk dan het waard is. Je kent het toch extra kosten voor annuleren, terugbetalen en niet te vergeten je tijd en stress. Om uiteindelijk tot de ontdekking te komen dat een goedkoop retourtje met alle kosten berekend je minder had gekost.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus