Hoeveel kost een mixed couple gezin per maand?

Gestart door Jan69, zaterdag 17 september 2016, 19:52:37

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Tja, ik lees dit in één van Jan96 vorige berichten

Ik heb gekozen voor volledige scheiding van goederen

Zij zal nu denken, ok ik heb geen recht op alles wat jij hebt, dus wat ik verdien is ook van mij en van mij alleen  :jajaja:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Adik

Helaas zijn mijn ervaringen niet van dien aard dat ik kan zeggen dat ik de gouden tip voor je heb.

Toch 2 gedachten/herinneringen die ik wil delen:

1. Heeft ze heimwee? De snotter soaps zijn wellicht een manier om dit te verwerken (en daarom ook de 'angst' de band met familie te verliezen) en toch het meeste van haar geld overmaken? Je bent waarschijnlijk niet de aangewezen persoon om dit te zeggen tegen haar maar iets of iemand missen, maar die leegtes vullen met dingen is niet hetzelfde als geluk.

Ik zelf heb de nodige moeite gehad met iemand die nogal maximalistisch was, en derhalve weinig op heeft met compromissen. Dat voelde als een verlies, dat beetje water wat ze bij de wijn moest doen had altijd de boventoon op de dingen die ze wel had. Erg vermoeiend. Ze had waarschijnlijk 100% geluk verwacht als tegenprestatie voor de opofferingen die ze heeft moeten doen. Maar met 100% geluk als maat nemen maak je het niet alleen jezelf maar ook degene met wie je samen leeft erg moeilijk. 

2. Ik heb veel ruzies gehad aan het begin van die relatie. Vooral over hoe het samen werkt in een huishouden. Dat samen was dus eigenlijk niet samen maar meer een scheiding van taken. Toen ik voor het eerst bij mijn schoonouders logeerde vielen veel kwartjes op zijn plek. Haar idee van huishouden was een directe kopie van hoe het bij haar ouders aan toe ging. Uiteindelijk heb ik me hier een beetje in proberen te schikken, maar het is nog steeds lastig als je bv na een dag met veel overuren thuis komt en dan nog het vuil en dergelijke aan de weg kan zetten (omdat dat taken zijn die haar moeder ook nooit thuis hoefde te doen). Anderzijds hoef ik weinig dingen in het huishouden te doen.  Het had van mij wat flexibeler gemogen, maar heb later maar leren "genieten" van de vredigheid die het geeft als je lekker langs elkaar op leeft.

Daarmee kom ik aan bij de vraag "wat is het je waard". Persoonlijk word ik niet erg gelukkig van zo'n ruil handel door te meten hoeveel je betaald en wat je terug krijgt. Ik baseer me liever op vormen van verbondenheid, steun geven en krijgen om ook autonoom te blijven, en de ruimte te hebben om je vaardigheden te verbeteren (indien er behoefte is aan persoonlijke ontwikkeling).

Dus complimenten dat je haar aan werk hebt geholpen, maar persoonlijk denk ik dat het niet verstandig "wat ze financieel bijdraagt" op de spits te drijven. Als ze nu heimwee heeft, en haar familie mist, zal ze haar beetje inkomen erg willen beschermen. Door heimwee is verbondenheid niet erg bevredigend, dan blijft autonomie en ontwikkeling van vaardigheden (ook altijd lastig in een ander land) over.  Ergo, dat beetje bevredigende autonomie dat ze nu heeft zal ze willen beschermen.

Het werk/ financiële autonomie wellicht is een motivatie voor haar om niet te lang stil te staan bij haar heimwee? Want als dat heimwee te lang blijft 'doorgroeien' ben je straks nog veel verder van huis. Je zou zelfs kunnen overwegen om haar, financieel of op andere wijze, licht te steunen en kijken/ hopen wat voor goeds dat doet voor jullie relatie. Succes.

nico.cheryl

Jan69, jou bericht is meer een uitlaatklep, je weet het zelf al wel denk ik. verdoe je tijd niet. Throw the dice once more time.
1 keer in de Filipijnen geweest. Daar mijn kleine kip ontmoet :-)

Fail_over

2. Ik heb veel ruzies gehad aan het begin van die relatie. Vooral over hoe het samen werkt in een huishouden

Klopt, heb ik ook, maar je moet in je achterhoofd houden dat jij meer levenservaring hebt als zij. ( Dit geld voor 90% van de forum leden, de overige mogen dit ter kennisgeving aannemen ;-)
Vergeet niet dat die pinay een hele grote mond hebben met een heeel klein hartje. Weinig lucht.
En uiteindelijk zal zij altijd proberen om geld naar haar ouders/familie te sturen, al dan niet onder druk, of dat ze het zelf wilt.

Over het algemeen zal ze graag met jou naar Europa gaan, maar toch 1 of toch meerdere malen terug gaan naar de Fhils om haar familie te bezoeken.

M.a.w. Make money in Europe and spend it in PH.

Denk 3x na voordat je  je inlaat met een Aziatische schone.
Het is geen makkelijke relatie, wel een spannende. Asian=spicy

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......