Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Mijn vriendin en ik

Gestart door fori, dinsdag 8 november 2016, 13:19:41

Vorige topic - Volgende topic

pagud

ja , in het gentse ken ik er toch een paar  :welcome:

Rich

Vreemde vraag Panshit  :lachen:  In elke stad in België wonen er filipina's.
Rich de Nederbelg.

ganda

Citaat van: Rich op vrijdag 11 november 2016, 09:17:35
  En wat na 3 maanden, want dan is ze toch illegaal in België?

Wettelijk gaan samenwonen en een F kaart aanvragen ( procedure met 19Ter ).
Het is niet eenvoudigig maar perfect mogelijk, zie maar naar megachauffeurke die met een au-pair meisje is gaan samenwonen.

De hele procedure vindt u hier: http://www.filippijnen.org/index.php?topic=15242.0


panshit

Kijk op buitenlandse patner
Belgie route

Luc

Citaat van: ganda op vrijdag 11 november 2016, 10:31:18
Citaat van: Rich op vrijdag 11 november 2016, 09:17:35
  En wat na 3 maanden, want dan is ze toch illegaal in België?

Wettelijk gaan samenwonen en een F kaart aanvragen ( procedure met 19Ter ).
Het is niet eenvoudigig maar perfect mogelijk, zie maar naar megachauffeurke die met een au-pair meisje is gaan samenwonen.

De hele procedure vindt u hier: http://www.filippijnen.org/index.php?topic=15242.0

Zit je nog altijd met de vereiste van stabiel inkomen.

07/04/2015: Indienen bewijsstukken (voldoende & stabiel inkomen, voldoende huisvesting, relatie)
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

joost

Citaat van: panshit op vrijdag 11 november 2016, 03:55:06
Advies uit ervaring.
1 eerst trouwen als je nog niet getrouwd bent
2 zorg voor werk bijvoorbeeld bij de Volvo in Gent.
3 Huur een huis waar domicilie op mogelijk is
4 Ga naar de gemeente en laat je daar inschrijven
5 De wijk agent komt dan langs voor controle
6 Laat je vrouw een toerist visum aan vragen voor Polen zorg voor reservering vliegticket polen en een reservering hotel in polen.
7 Ze gaat met jou samen een rond trip maken door polen
8 Als het visum heeft gooi je de reservering ticket weg en koop een ticket brussel
9 Met schengen visum mag ze naar ieder schengen land gaan
10 dan naar het gemeente huis in Belgie 3 loonstrookjes meenemen en je domicilie         adres voor inschrijving voor je vrouw  .

Heel belangrijk is eerst werk en huis met domicilie anders kun je het wel vergeten

Hallo.
Als ik dit zo lees dan stelt het eigenlijk niet veel voor. Fluitje van 'n cent zou je zeggen. Ik heb hier al zoveel verhalen en ervaringen gelezen dat ik toch mijn bedenkingen krijg bij het tien stappen plan van Panshit. Hij vergeet nummer 11.
11 : Heb veel geduld , zorg voor de nodige finaciele middelen en als niet gaat dan ben je tenminste getrouwd wat het nodige gedoe geeft om weer te scheiden. Nee. Die suggestie die op 1 staat daar zou ik mee wachten tot het allemaal geregeld is. Nu weet ik niet hoe het onze zuiderburen allemaal geregeld is maar het is daar niet zo eenvoudig als hier in Nederland.
Groeten.
Joost.

panshit

Hallo ik praat uit ervaring
MIJN ZOON HEEFT ER 3 MAANDEN OVERGEDAAN.
On line solliciteren VOLVO Gent vraagd mensen 2 ploegen dienst dan heb je vast in komen.Dan op internet kijken maar een huur woning in de omgeving van Gent huurprijs gemiddeld 590 euro moet twee slaapkamers hebben.
Je moet een beetje doorzettings vermogen hebben


joost


Hallo Panshit.
Misschien heeft je zoon wel geluk gehad?

Joost.