Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

PWS emigreren naar de Filipijnen

Gestart door pwsjennifer, donderdag 17 november 2016, 09:24:36

Vorige topic - Volgende topic

pwsjennifer

Hallo!

Ik ben Jennifer en dit jaar neem ik deel aan een worldschool project. De bedoeling is dat we een Informatie kit maken voor mensen die voor een langere tijd in de Filipijnen blijven. Daarvoor heb ik eerst wat informatie nodig over mensen die dit al hebben gedaan. Zou u daarom onderstaande vragenlijst willen invullen? Alvast mijn hartelijke dank!

1.Wat is uw leeftijd?


2.Wat heeft u voor werk en wat zijn de werkmogelijkheden in de Filipijnen?


3.Wat is u huidige woonsituatie?


4.Wat is de reden dat u vertrokken bent naar de Filipijnen?


5.Hoe lang bent u al in de Filipijnen en hoe ziet u uw verblijf daar tot nu toe?


6.Hoe is de procedure verlopen?


7.Wat is de kwaliteit van de gezondheidszorg?


8.Hoe is het geregeld met verzekeringen?


9.Hoe heeft u uw verblijfsvergunning/visum geregeld?


10.Wat voor problemen ondervind u met het land?


11.Wat houd de politiek in de Filipijnen in?


12.Bent u snel gewend geraakt aan de cultuur?


13. wat merkt u van de 'war of drugs' op dit moment?

klootzakken (voorheen Jens)

hallo jennifer  :welcome: hiero.

en ja daar ben ik ook wel geïnteresseerd in .

en dan vooral de punten 2- 4- 10- 11- en 13 .

veel succes met uw school project .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Lenn

1 53
2 O.g. beleggingen/ weinig werkmogelijkheden
3 Riant
4 Verrot thuisland, geen belasting, lekker warm, etc.
5 10J./rooskleurig
6 Welke procedure?
7 Slecht
8 Slecht
9 Bij de overheid
10 geen.
11 doe niet aan politiek
12 ja
13 weinig, behalve dat drugs duurder worden

Herbie

1.  43

2.  Beroepsdopper   /   Nul komma nul

3.  Appartement

4.  Koude

5.  Drie weken   /   Prachtig

6.  Rustig

7.  Nul komma nul

8.  Niet goed, onbetrouwbaar

9.  Bij de consul

10. Soms veel regen

11. Niets

12. Zal wel zijn

13. Dat Du30 goed bezig is
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

peldoman

1.  65

2. AOW'er/pensioen

3. Huis met tuin

4. Wil geen Moslim worden

5. 2 jaar

6. Eenvoudig

7. Zeer slecht

8. Zeer slecht

9. Immigratie office

10. Geen

11. Een spannende soap en sex scandalen

12. Snel

13. Weinig

share

1.Wat is uw leeftijd? 56


2.Wat heeft u voor werk en wat zijn de werkmogelijkheden in de Filipijnen? Ik heb een business in België en ben er een aan 't voorbereiden op De Filippijnen


3.Wat is u huidige woonsituatie? Normaal, ik woon op een huurappartement, wanneer ik op  :smiley-philippines: ben huur ik ook iets, dewoning waar mijn vriendin woont is onvoldoende confortabel naar mijn zin


4.Wat is de reden dat u vertrokken bent naar de Filipijnen? Eerste reden was uiteraard de liefde


5.Hoe lang bent u al in de Filipijnen en hoe ziet u uw verblijf daar tot nu toe? Ik ga er pas definitief naartoe als ik de pensioenleeftijd bereikt heb, in Europa kan ik het tienvoud aan 'reserve' opbouwen dan wanneer ik nu al ginder zou gaan leven en werken


6.Hoe is de procedure verlopen? Procedure voor permanent residency moet nog starten, ik weet hoe het aan te pakken


7.Wat is de kwaliteit van de gezondheidszorg? te duur om zelf te bekostigen, ik neem dus DIBISS http://www.fedweb.belgium.be/nl/nieuws/2014/20140916_dosz_dibiss


8.Hoe is het geregeld met verzekeringen? DIBISS dus


9.Hoe heeft u uw verblijfsvergunning/visum geregeld? als ik er naartoe ga neem ik een 60 dagen visum en zo nodig verleng ik het


10.Wat voor problemen ondervind u met het land? Een oerdomme idiote dictator als president stoort me een beetje (en noopt me tot uitstel van een en ander


11.Wat houd de politiek in de Filipijnen in? Stupid people elect stupid leaders


12.Bent u snel gewend geraakt aan de cultuur? Ik pas me steeds aan aan de gewoonten van het land waar ik verblijf, direct, dus dat is vrij snel, nietwaar


13. wat merkt u van de 'war of drugs' op dit moment? Dat er kenissen in de gevangenis geraakt zijn

Ronny55



1.Wat is uw leeftijd?

67 jaar


2.Wat heeft u voor werk en wat zijn de werkmogelijkheden in de Filipijnen?

Ben gepensioneerd , werkmogelijkheden zijn hier beprekt...niet veel te verdienen


3.Wat is u huidige woonsituatie?

Woon in een betrekkelijk veilige middenklasse subdivisie met permanente bewaking


4.Wat is de reden dat u vertrokken bent naar de Filipijnen?

Voorbeeld van een vriend gevolgd, situatie in België heeft ook wel een rol gespeeld , maar zeker niet de hoofdzaak.


5.Hoe lang bent u al in de Filipijnen en hoe ziet u uw verblijf daar tot nu toe?

9 Jaar , het is zeker niet het paradijs, maar erg close....Verkeer is een chaos. Heb me moeten aanpassen aan hun laksheid , hun stiptheid of beloftes zijn een maat voor niets. Het lijstje met de plus en minpunten heeft nog steeds royaal de overhand tov België


6.Hoe is de procedure verlopen?

Eerst 6 maanden op verkenning, om het vakantie gevoel kwijt te geraken en te ervaren of ik me zou kunnen aanpassen....Daarna alles in België "opgeruimd"en me in de  :smiley-philippines: "geinstalleerd"


7.Wat is de kwaliteit van de gezondheidszorg?

Er zijn hier ook wel goede dokters, maar ook veel "rommel, selectief te werk gaan wat dat betreft


8.Hoe is het geregeld met verzekeringen?

Hier heb ik via mijn vrouw "Philhealt" stelt niet echt veel voor maar is toch goed voor om en bij de 25% van de kosten. Mijn persoonlijke verzekering is de om en bij de 10.000 peso die ik maandelijks op een spaarrekening zet ( nu niet meer echt iedere maand enkel nog de overschot van het maandelijks budget). Ben in  :belgiesmiley: nog altijd in de ziekteverzekering, voor ernstige medische hulp gaan we gewoon even terug. + Een jaarlijkse check-up in  :belgiesmiley:


9.Hoe heeft u uw verblijfsvergunning/visum geregeld?

Eerst met een toeristen visum, via mijn huwelijk met een A13, permanent resident


10.Wat voor problemen ondervind u met het land?

Problemen, die zijn er overal maar over het algemeen valt dat hier best mee.


11.Wat houd de politiek in de Filipijnen in?

Ben in de  :smiley-philippines: als gast en moei me niet met hun politiek.


12.Bent u snel gewend geraakt aan de cultuur?

Daar geraak je nooit echt aan gewend, maar we doen ons best.


13. wat merkt u van de 'war of drugs' op dit moment?

Daar ga ik me niet over uitlaten , dat zijn binnenlandse aangelegenheden. Daar heb ik me als "gast" niet mee te moeien.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pinkpanther

Vraagje is het Belgische Dibus  ...  zoiets als het oude  Nederlandse ziekenfonds  ??
En was kost dit per maand ?
Belangrijkste is als je vertrekt  dat je een ziekenkostenverzekering hebt !!!
Zit pas een paar dagen op dit forum.......  en heb al veel nuttige informatie gevonden   :applaus: :applaus: :applaus:

Pinkpanther   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

Margeb

1.Wat is uw leeftijd?
45 jaar

2.Wat heeft u voor werk en wat zijn de werkmogelijkheden in de Filipijnen?
Energy sector, mogelijkheden zijn beperkt, tenzij je via een international bedrijf kan binnen komen. 9G Visa krijgen is lastig( werk ik nu onder), Will je werken hier kan dat onder een retirement visa, of de 13a( ff trouwen met Filipino of na).

3.Wat is u huidige woonsituatie?
Huis, boom, beest.

4.Wat is de reden dat u vertrokken bent naar de Filipijnen?
Kreeg een mogelijk om hier 2 maanden te werken, ben blijven hangen en was al weg uit Nederland( Nomad).

5.Hoe lang bent u al in de Filipijnen en hoe ziet u uw verblijf daar tot nu toe?
2 jaar, het is een aangenaam land en als je je aanpast als buitenlander en de " haast cultuur" uit Noord Europa daar laat, is het prima.

6.Hoe is de procedure verlopen?
9G is lastig zoals ik al zei. Er wordt beoordeeld of jouw werk niet door een Filipino gedaan kan worden. Het opleidingsniveau is hier aanzienlijk lager, dus engineers in overvloed. Als voorbeeld, een MVK-er( Middelbaar veiligheids kundige) gaat bij ons 4 jaar naar school, hier bieden ze een 5 daagse cursus aan en zetten die op gelijk niveau. Ben je MVK-er, heb je dus pech, want duizenden filipijnen zijn hier veiligheidskundig.  :ikkeniebegrijp:

7.Wat is de kwaliteit van de gezondheidszorg?
Prive klinieken meestal goed, maar opletten wat ze met je willen doen en ook hier is het cash on delivery.

8.Hoe is het geregeld met verzekeringen?
Ik heb al jaren een international expat verzekering.

9.Hoe heeft u uw verblijfsvergunning/visum geregeld?
Zie vraag 6

10.Wat voor problemen ondervind u met het land?
Gedraag je als gast, pas je aan, je zal altijd de buitenlander zijn en blijven. Doe je dit heb je weinig problemen, gedraag je je als de gemiddelde marokaan in Nederland, gaat het snel verkeerd met je.

11.Wat houd de politiek in de Filipijnen in?
volgevreten blaaskaken die hun positie op discutabele manier hebben verworven. Spreek je mening beperkt uit als erom gevraagd wordt. Wees niet te direct in je mening of beter...hou hem voor je. Buitenlanders worden al gezien als betweters en zoals verjaardagen in Nederland al verziekt kunnen worden door politiek gelul, hou je je mening voor je.

12.Bent u snel gewend geraakt aan de cultuur?
Sommige dingen wennen nooit,

13. wat merkt u van de 'war of drugs' op dit moment?
Weinig, tv journaal is bloedig.