bewijs terugkeer filipijnen bij schengen visa

Gestart door Stefano, donderdag 1 december 2016, 11:25:24

Vorige topic - Volgende topic

joost

Hallo Stefano.
Je moet ook niet vergeten 'n verzekering af te sluiten.  ( Oom verzekering ) . Ik denk dat je 'n beetje te voorbarig bent geweest om die tickets al te kopen. Als je vriendin geen huis bezit , geen werk heeft en geen kinderen/ouders om voor te zorgen dan word het denk ik toch 'n hele dobber om het voor elkaar te krijgen. Men is heel bang dat ze in de illegaliteit verdwijnt. En als dat gebeurt dan ben jij of de garant steller aansprakelijk.
Veel succes.
Groeten.
Joost.

Stefano

verzekering had ik al afgesloten bij blue cross die stond vrij goed in recensie
Vandaag met VFS gebeld die zei dat het vrij weinig was wat ik had, maar ja aan ander bewijsmateriaal ka ik nu eenmaal niet komen
het wordt maar hopen dan...

Stefano

Wat zou beter zijn, een brief in het Engels of gewoon Nederlands die ik ga inleveren dan bij ambassade ?
in ieder geval iedereen bedankt voor de hulp  : )


pagud

Ik denk dat het weinig uitmaakt in welke taal je de ambassade aanschrijft , ik zou eerst zorgen dat er een ijzersterk dossier is , anders maakt ze bitter weinig kansen , ze weten ook dat er velen niets te verliezen hebben en hier in belgie ondergronds verblijven .
Veel succes .

joost

Citaat van: Stefano op donderdag  1 december 2016, 13:23:56
hi, bedankt

Een werkcontract zou mooi zijn maar dat is ook makkelijker gezegt dat gedaan, omdat we nog vrij jong zijn
en ze niet al jaren werkervaring heeft of een 'vast contract'
En op die leeftijd ook geen kinderen heeft of al een huis of ontroerend goed bezit uiteraard
Wel heeft ze een sterke band natuurlijk met haar familie
Maar hoe toon je dat aan

aan de andere kant het moet ook maar denk ik een vorm van vertrouwen zijn dat we terugkeren, de toekomst ligt niet in nederland voor mij.
daarom heb ik de vlucht terug naar manila ook voor mij al geboekt
Maar ja  zie dat maar eens uit te leggen dat je toekomst niet in nederland ligt

Evt zou ik haar voor een studie in kunnen schrijven training of cursus na de periode die gepland staat in nederland
Maar ik kan wel allerlei dingen proberen, zolang er alleen vage voorbeelden beschreven staan en de instanties ook niet echt een antwoord hebben wat de beste opties zijn blijft het een heleboel de gissen :ikkeniebegrijp:

Hallo Stefano.
Ik heb dit bericht van je verschillende keren gelezen en ik heb toch enkele vragen aan je?
1) Wat bedoel je met , we zijn allebei vrij jong? Wat is jullie leeftijd?
2) Op die leeftijd nog geen kinderen? Ik weet niet hoe jong je vriendin is want ik ken er maar genoeg die al heel jong 'n kind of kinderen hebben.
3) Dat met die sterke band met haar familie dat zal wel niets op gaan brengen vermoed ik.
4) Als men iedereen zou moeten vertrouwen op hem/haar blauwe ogen dan zouden we hier ons geen kant meer op kunnen draaien Dus die gaat ook niet werken.
5) Waar denk je van te leven als je naar de Filipijnen verhuist? Jij hebt geen werk en zij heeft maar 'n contract. Ik kan , en dat hoeft ook niet , bij jou in de portemonnee kijken. Of je hebt de staatsloterij gewonnen dat zou ook nog kunnen. Om maar niet te vergeten wat je daar voor nodig hebt om jezelf daar te vestigen.
6) Als je jezelf even zou verdiepen dan is alles te vinden op internet wat je nodig hebt om je vriendin naar hier of jij naar daar te gaan.
7) Ik denk , en dat is het meest realistische wat ik je mee kan geven , dat je het beste even die roze bril af moet zetten en jezelf de vraag stellen of het allemaal wel haalbaar is wat je wil ondernemen.
8) Welke datum staat je vlucht geboekt? Als dit op zeer korte termijn is en je krijgt het niet voor elkaar om je papieren te regelen dan zou ik aanraden om te proberen om de door jou gekochte tickets te cancelen en hopen dat je het geld terug krijgt maar het ligt eraan wat voor 'n annuleringsverzekering je hebt en wat voor 'n reden dat je aanvoert om de tickets te annuleren.
9) Verdiep je eerst maar eens in de cultuur , het land en de papieren rompslomp die het met zich meebrengt.
Succes.
Groeten.
Joost

Ronny55

Ja , vrij jong?? boven de 21 hoop ik anders mag je het vergeten  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marius

Ik heb vandaag nog antwoord van de Nederlandse ambassade.
OF zij moet werk hebben, OF ze moet een opleiding daar doen, OF ze moet onroerend goed daar hebben, OF ze moet schoolgaande kind(eren) hebben.
dus alleen een kind hebben is dus niet eens genoeg.  iemand die garant staat dus ook niet.

Ik sta dus echt perplex.  Dus mijn verloofde en onze baby kunnen dus niet op vakantie komen naar nederland? Omdat ze bang zijn dat ze niet meer terug gaat?
Is er echt geen andere manier?

stijn54

Voor de Belgische ambassade was in ons geval een schoolgaand kind niet voldoende.

Ronny55

Het is nu extra streng, hoe zou dat komen  :confused2: je wint eerder de lotto  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

die asielklanten worden met bosjes de grens over getrokken ,die mogen wij wel onderhouden , en als zij hier een jaar zijn hebben zij zelfs recht om op vakantie te gaan naar het land dat zij ontvlucht zijn , natuurlijk  hebben zij zich op onze kosten eerst kogelrond gevreten goed in de kleren laten steken en het gebit laten renoveren .daarnaast stelen zij alles wat los en vast zit en krijgen onze meisjes en vrouwen geregeld een beurt .  :lachen:.

dus Stefano ,bij afwijzing van een visum voor uw geliefde [ wat er dik in zit] rest u nog 2 mogelijkheden  .

en wel asiel aan vragen in Nederland voor uw meisje , gewoon zeggen dat zij een drugs dealer is op de Filipijnen en dat haar leven met de huidige president Duterte al daar niet meer zeker is.

of u moet alles aan elkaar liegen en vervalsen wat de ambassade [ind] maar wil horen,vraag mij af of zulks daadwerkelijk gecontroleerd word .

verder vind ik net als Joost  uw bericht  niet erg compleet om er een goed oordeel over te geven .

ik heb zelf  meerdere keren mensen laten over komen van de fils op een toeristen visa en nog nooit hinder ondervonden .maar het verschild nog al per geval . vooral leeftijd en de financiële situatie spelen een grote rol.
vaak word de eerste aanvraag afgewezen  ,doe je een 2e aanvraag word die veelal wel goedgekeurd [ontmoedigingsbeleid] bij juiste papieren .         

ik wens je veel succes . 

   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.