Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door Pjottr, vrijdag 2 december 2016, 10:33:08

Vorige topic - Volgende topic

Pjottr

Voor de Nederlanders hier.

Ik zou deze vraag op het Ned Forum geplaatst hebben maar kennelijk is dat terziele.Ik kan nu al een maand niet op hun website
Maar allez wat the heck.

Is er iemand hier die Nederlandse AOW ontvangt? Klopt het dat de SSS controleert of je de juiste gegevens verstrekt.
Klopt het verhaal dat Soc verzbank jaarlijks naar hier komt om de dossiers te checken op juistheid van gegevens? Althans dat beweren ze.
Ik ken mensen die gehuwd zijn en een AOW ontvangen. Hun Filipijnse partner is niet AOW gerechtigd deze mensen zouden vlgs de regels 50% van het minimum, loon mogen ontvangen maar zij ontvangen echter 70% van het minimum loon omdat ze aangegeven hebben niet samenwonend te zijn of niet gehuwd te zijn.

Kortom waar is de controle?
Iemand die hier wat zinnigs over kan roepen?

Gr






As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

R.deJong

Citaat van: Pjottr op vrijdag  2 december 2016, 10:33:08
Voor de Nederlanders hier.

Ik zou deze vraag op het Ned Forum geplaatst hebben maar kennelijk is dat terziele.Ik kan nu al een maand niet op hun website
Maar allez wat the heck.

Is er iemand hier die Nederlandse AOW ontvangt? Klopt het dat de SSS controleert of je de juiste gegevens verstrekt.
Klopt het verhaal dat Soc verzbank jaarlijks naar hier komt om de dossiers te checken op juistheid van gegevens? Althans dat beweren ze.
Ik ken mensen die gehuwd zijn en een AOW ontvangen. Hun Filipijnse partner is niet AOW gerechtigd deze mensen zouden vlgs de regels 50% van het minimum, loon mogen ontvangen maar zij ontvangen echter 70% van het minimum loon omdat ze aangegeven hebben niet samenwonend te zijn of niet gehuwd te zijn.

Kortom waar is de controle?
Iemand die hier wat zinnigs over kan roepen?

Gr

Het perfecte forumlid daar voor was dhr. Lammert de Haan...wist enorm veel van al dat soort zaken maar door het zogenaamde expert lid Len welke alles beter wist is de heer de Haan gestopt met zijn zeer nuttige info, zijn berichten verdwenen door Lenn letterlijk en figuurlijk in het ''verdomhoekje''...oftewel heikelijke onderwerpen .
Hoop oprecht dat de heer de Haan terug zou willen komen en dat zijn info nu zonder geouwehoer van de ''betweter'' op de juiste plaats terecht komt....bovenaan het forum ...


janvanderijt

ik moet een keer per jaar bewijs van in leven overhandigen aan sss die sturen het naar de svb svb zorgt voor  de papieren
en ik heb een keer een form gehad om ze op de hoogte te stellen van mijn woonsituatie  thats all heb nog nooit controle gehad

Pjottr

Jan dat krijg je ook niet De Soc Verz Bank zegt bij de SSS controle te doen (voor wat het waard is) Maar als jij alles eerlijk opvoert heb je niks te vrezen Overigens stuurt de SSS de formulieren niet meer naar Ned Dat moet je zelf doen
De reden is dat Nederland geen verdragsland meer is voor de Sociale Verzekeringen.
Maar ook dat is het punt niet Het gaat er om wat het risico is als je opgeeft ongehuwd te zijn of niet samen wonend en zodoende de max AOW ontvangt.
Maar misschien moet ik het antw helemaal niet hier zoeken
Ik zal proberen Mr de Haan te bereiken Die heeft vast wel een idee
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

josv

Citaat van: Pjottr op zaterdag  3 december 2016, 04:42:43
Het gaat er om wat het risico is als je opgeeft ongehuwd te zijn of niet samen wonend en zodoende de max AOW ontvangt.
Maar misschien moet ik het antw helemaal niet hier zoeken
Ik zal proberen Mr de Haan te bereiken Die heeft vast wel een idee

Peter, ik ben bang dat de Haan je ook alleen maar kan vertellen wat de regels zijn. Dus minder AOW als je opgeeft dat je getrouwd bent.

Het risico dat je neemt als je dit niet op geeft kan hij misschien wel inschatten maar zekerheid zal hij je nooit kunnen geven.
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

Pjottr

Citaat van: josv op zaterdag  3 december 2016, 12:06:25
Citaat van: Pjottr op zaterdag  3 december 2016, 04:42:43
Het gaat er om wat het risico is als je opgeeft ongehuwd te zijn of niet samen wonend en zodoende de max AOW ontvangt.
Maar misschien moet ik het antw helemaal niet hier zoeken
Ik zal proberen Mr de Haan te bereiken Die heeft vast wel een idee

Peter, ik ben bang dat de Haan je ook alleen maar kan vertellen wat de regels zijn. Dus minder AOW als je opgeeft dat je getrouwd bent.

Het risico dat je neemt als je dit niet op geeft kan hij misschien wel inschatten maar zekerheid zal hij je nooit kunnen geven.


Klopt Het is in dit geval niet voor mij zelf Ben er nog niet aan toe Krijg sinds kort de vargen om AOW aanvragen te regelen voor dees en genen
Wil ik wel dus hoor ik graag ervaringen van anderen op dit gebied. Met name hier in de Pijnen
Voor de rest is mijn standpunt simpel. Gewoon naar waarheid. Ik  kan en wil niet leven met onjuiste info verstrekt te hebben en daarmee een klein beetje meer te ontvangen . Maar wat ieder ander doet  moet ie zelf weten.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Rich

'Doorwerken richting 70 jaar'
Door ANP


TILBURG - De AOW-leeftijd moet tot 2040 worden verhoogd tot minstens 69 jaar. Door de toenemende levensverwachting kunnen we niet anders, stelt econoom Willem Heeringa van Tilburg University in een promotieonderzoek.

Gebeurt dat niet, dan zouden de AOW-premies omhoog moeten of het ouderdomspensioen moeten worden versoberd. Sinds de introductie van het pensioenstelsel in 1957 leven de Nederlanders gemiddeld langer en krijgen ze minder kinderen. Daarbij zijn mannen minder gaan werken, maar vrouwen juist meer. De toegenomen arbeidsparticipatie van vrouwen weegt echter niet op tegen de negatieve effecten van de daling van het geboortecijfer en de afgenomen arbeidsparticipatie van mannen, stelt Heeringa.

De econoom stelt ook vast dat Nederlandse pensioenfondsen de pensioenpremies van jongeren risicovoller zouden moeten beleggen dan die van ouderen. Meer in aandelen beleggen levert voor de jongere generaties uiteindelijk meer op.

De politiek heeft ingezet op een geleidelijke verhoging van de AOW-leeftijd tot 67 jaar in 2021. Daarna wordt de pensioengerechtigde leeftijd gekoppeld aan de levensverwachting. Vakbond FNV pleit voor een bevriezing van de AOW-leeftijd op 65 jaar en 9 maanden. Minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken liet echter onlangs weten dat dat niet gaat gebeuren. Dat zou miljarden per jaar kosten. ,,Dat is onverstandig en onbetaalbaar. En jongeren zijn daarvan de dupe. Die betalen daarvoor de rekening", zei de minister eerder deze maand.

Uit berekeningen van het CBS bleek onlangs nog dat de AOW-leeftijd in 2023 een pas op de plaats kan maken. De levensverwachting stijgt op dit moment niet hard genoeg om een hogere AOW-leeftijd te rechtvaardigen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/1274798/doorwerken-richting-70-jaar
Rich de Nederbelg.

panshit

Ik zelf ontvang AOW in de Filipijnen er zit alleen een klein verschil in de loonheffing.
Ieder jaar ontvang je van de SVB een zogenaamd controle formulier of je nog in leven bent.
Dit formulier vul je in en gaat naar de baranqau voor een bewijs dat je in de filipijnen woont en nog steeds leeft.Dan breng je persoonlijk met een kopie van je paspoort deze naar de SSS je krijgt van de SSS een bewijs dat je het heb ingeleverd.

Panshit

Riens

Is die AOW ook nog gekort? in verband met de andere levenstandaard in de Filipijnen? Of is het de volledige AOW volgens mij 1040 euro per maand.

panshit

Nee word niet gekort

panshit