Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

AOW

Gestart door Pjottr, vrijdag 2 december 2016, 10:33:08

Vorige topic - Volgende topic

Kano

Inderdaad, je ontvangt ieder jaar van de SVB formulieren. Wel zelf opletten dat je die krijgt, want de Filipijnse post is niet optimaal om het maar eens heel positief uit te drukken. De SVB stuurt niet meer per email duplicaten is mij dit jaar gebleken.

Het bewijs van in leven zijn dien je in te vullen en door de barangay captain, burgemeester of notaris te laten aanvullen en bekrachtigen. Bij de barangay haal je ook een "certificate of no income" voor je echtgenote, indien van toepassing. Met de formulieren, dit certificate en een kopie van je paspoort of ACR-i ga je naar het dichtstbijzijnde SSS kantoor.  Dit vult ook een stukje in en stempelen het af. Scan alles of vraag om een ontvangstbewijs/-stempel dat van pas kan komen als de SVB de stukken niet op tijd ontvangt. Want de plaatselijke SSS stuurt de papieren op naar het SSS hoofdkwartier in Quezon city en die stuurt ze, meestal tezamen met die van anderen, naar de SVB. De SSS controleert steekproefgewijs door middel van onaangekondigde huisbezoeken .

De AOW uitkering wordt niet gekort op basis van levensstandaard. AOW kan wel worden gekort met 2% per jaar als je niet de volledige 50 jaar in Nederland hebt gewerkt of gewoond en vrijwillig de AOW premie hebt doorbetaald. Het AOW bedrag is met of zonder toeslag https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/toeslag/.  Er wordt loonheffing ingehouden. 

Maar Riens je bent toch pas 42 jaar  :weetikniet:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

pieterbreugel1

Hoi Pjotter
Ja dat klopt
Ik zelf heb zelf controle gehad aan huis hier( woon momenteel in Thailand)
Een Man en een vrouw melde zich aan met legitimatie   bewijs  van de AOW
Na een uurtje ondervraging zijn ze opgestapt
Het is de bedoeling om alle personen die samen wonen en een bijkomend inkomen hebben
bv (een vrouw die werken) gaat en bij jou inwonend is die mensen moeten opletten
Ik heb ondertussen al een schrijven ontvangen van de AOW met de vermelding alles blijft zoals het is nu
GRt

Riens

Citaat van: Kano op dinsdag 21 november 2017, 01:19:45
Maar Riens je bent toch pas 42 jaar  :weetikniet:

27 jaar maar, en de tijd gaat mij veel te snel, maar inderdaad er kan nog veel veranderen in die tijd. Wie weet komt er een nare politicus die de AOW afschaft.

En voorlopig woon ik nog in Nederland. Maar mijn plan is wel om te emigreren als de kinderen die ik met mijn NL-ex heb zijn afgestudeerd. Voor mijn werk (1e engineer op een middelgroot schip) maakt het weinig uit waar ik woon. Ik moet toch altijd naar mijn werk vliegen.

Kano

Riens jij bent dus eigenlijk AOW = Altijd Onder Weg  :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

PIETK




Iemand bekend met dit formulier? Krijg het in deze vorm per e-mail van SVB en het lukt me niet er een goed leesbare afbeelding of print van te maken.

PietK

bananacreek

Komt als PDF zeer duidelijk in je inbox van MIJN OVERHEID........

PIETK

@ bananacreek
Maar niet bij mij, krijg het binnen zoals ik het hier gepost heb. Alleen mijn persoonlijke gegevens
en BSNr, die ik hier heb gewist, zijn duidelijk. De rest onduidelijk, was vorig jaar ook al zo. Geen idee
waar het aan ligt. De dames bij SSS zijn er ook niet blij mee.

bananacreek

Gelijk een email naar SVB (Roermond) sturen met SPOED MELDING en de zaak even uitleggen en vragen om PDF formulieren en als ze niet onmiddellijk reageren heb je bewijs dat de SVB in gebreke is .............. :denk: :denk:


pieterbreugel1

Hoi
Waarom vraag je niet een DIGI aan dan kan je alles opslaan in jou pc
Heb deze al een tijdje
Grt