Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Wachttijd Afspraak Visum

Gestart door Kuya Danny, vrijdag 2 december 2016, 19:26:44

Vorige topic - Volgende topic

Kuya Danny

Ik lig in discussie met mijn vriendin,naar mijn weten duurt het lang alvorens ze haar "personal appearance" kan gaan doen en zij beweert na contact gehad te hebben met de Belgische Ambassade in Manila dat het minder dan 2 weken zou duren,iemand die onlangs zijn asawa een aanvraag heeft gedaan?Ik herinner mij dat het met mijn eerste vrouw meer dan 2 maand duurde alvorens ze naar de ambassade kon :ikkeniebegrijp:

mars

Citaat van: Danny Jonalyn op vrijdag  2 december 2016, 19:26:44
Ik lig in discussie met mijn vriendin,naar mijn weten duurt het lang alvorens ze haar "personal appearance" kan gaan doen en zij beweert na contact gehad te hebben met de Belgische Ambassade in Manila dat het minder dan 2 weken zou duren,iemand die onlangs zijn asawa een aanvraag heeft gedaan?Ik herinner mij dat het met mijn eerste vrouw meer dan 2 maand duurde alvorens ze naar de ambassade kon :ikkeniebegrijp:

Mijn vrouw heeft haar afspraak vastgelegd in September , en er was pas plaats eind December volgens het callcenter.

Luke

Misschien wil graag naar Manila gedurende de kerst periode...  :biggrinn:

Luc

Mijn zoon was begin november in de ambassade. Hij zei dat het daar zeer druk was. Ze moesten zelfs eerst 30 minuten buiten aanschuiven. Volgens hem zaten daar zaker 40 mannelijke Filipinos een aanvraag voor een Schengen visa te doen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

snah68

Wow, moet druk zijn voor Belgie en Nederland dan  :ikkeniebegrijp: . Mijn vriendin, nu bij me, heeft bij de Deense ambassade (ben woonachtig in Denemarken) dit jaar al twee keer (eind april en half oktober) een visumaanvraag ingediend (en gekregen). Een afspraak kon al voor de volgende dag gemaakt worden in Manila. Het duurde daarna beide keren 8 dagen voor ze het visum had.  :thumb:

Riens

De nieuwe europese regels zijn toch dat je binnen 14 kalenderdagen terecht moet kunnen? En binnen 14 kalenderdagen je visum moet krijgen?

Cosyns Guy

Citaat van: Riens op zaterdag  3 december 2016, 16:08:49
De nieuwe europese regels zijn toch dat je binnen 14 kalenderdagen terecht moet kunnen? En binnen 14 kalenderdagen je visum moet krijgen?
Nu zeg je zowat...op de  :belgiesmiley: ambassade verstaan of spreken nog niet eens nederlands lees ik hier hoe kan je dan verwachten dat hun de europese regels zouden kennen.... :jajaja:  :ikkeniebegrijp:

joost

Cosyns Guy :
Nu zeg je zowat...op de  :belgiesmiley: ambassade verstaan of spreken nog niet eens nederlands lees ik hier.

Ik :
Ja. Nu je het zegt. Maar ik lees het hier nergens. Dus je moet volgens jou eerst de taal van 'n land spreken alvorens je de regels van dat land wil weten en kennen? Hmmm.

Joost.

Cosyns Guy

Citaat van: joost op zaterdag  3 december 2016, 21:54:14
Cosyns Guy :
Nu zeg je zowat...op de  :belgiesmiley: ambassade verstaan of spreken nog niet eens nederlands lees ik hier.

Ik :
Ja. Nu je het zegt. Maar ik lees het hier nergens. Dus je moet volgens jou eerst de taal van 'n land spreken alvorens je de regels van dat land wil weten en kennen? Hmmm.

Joost.
Sorry,dat ze geen nederlands spreken of verstaan was in een ander topic waarin iemand als antwoord kreeg in een email dat ze geen nederlands verstond.
En is het niet logisch dat je de taal van het land dat je vertegenwoordigd als  :belgiesmiley: ambtenaar spreekt,dus niet wat je besluit uit mijn citaat eerder dat men de taal van het land moet spreken alvorens de regels en wetten van dat specifieke land te kennen,noem het sarcasme van mijnentwege hoe men in de  :belgiesmiley: ambassade in Manila werkt.