Vriend zit vast in de filipijnen en wil terug naar Belgie ???

Gestart door Marco01, dinsdag 6 december 2016, 22:59:11

Vorige topic - Volgende topic

Marco01

Hallo , even een korte voorstelling .

Een vriend van mij ( ik zal hem de naam Rudy geven ) zit in de fillipijnen .
Dus Rudy is ongeveer een jaar geleden plots naar ginder gereist voor een filipijnse .
Na tijdje bij haar en haar famillie te blijven , en de liefde oooh zo groot is . Beslissen ze daar te trouwen en later samen de oversteek te maken , naar ons Belgenland . Maar nu loopt er het 1 en ander mis , discusie en ....  (weet ook niet juist wat ) komt er ruzie en zit hij daar gevangen zonder geld in het hol van de leeuw . Hij wil terug naar Belgie komen , zonder haar want er is ruzie met haar familie . Maar beschikt niet over de middelen ( Geld ) en ook geen kennis die hem het geld kan voorschieten . Rudy zijn aanstaande Filipse... heeft dus ook niets te zeggen . Haar familie beslist alles , zij kan er geen woord tussenbrengen .

Nu is mijn vraag ,

Hoe geraakt hij in Godsnaam weg uit het hol ??? zijn er wegen , hulp , informatie ??? Google is groot en machtig maar ik geraak er niet aan uit .
Zelf kan hij niet communiceren , hij heeft enkel een gsm daar waar hij FREE Facebook heeft . zelf geen internet kan nog geen mail sturen of niks .

Iemand raad aub ????

Mvg Marco

panshit

Het beste is zo snel mogelijk de ambassade in schakelen.
Die geeft hem geld en bemiddeld
panshit

Marco01

Panshit ,

hallo dank u voor de reactie ,
Bedoel je dde belgische ambassade ter plaatse in de fillipijnen ??
Dat had ik hem ook gezegd dat hij daar heen moest gaan en zijn verhaal doen . maar hij twijfelde .
En is bang lange weg , geen geld en vervoer moet alles tevoet doen .
Haar familie heeft hem zwart gemaakt bij iedereen en niemand wil hem helpen en bekijkt hem scheef .

Rich

Hij zit dus volledig vast als ik alles zo lees. Waar verblijft Rudy?

Is er geen mogelijkheid Marco, dat jij contact opneemt met de ambassade en het verhaal doet?
Kan jij hem eventueel geen ticket kopen voor de terugreis?
Rich de Nederbelg.

Marco01

Rich ,

Ik zou het niet weten waar hij zit , het is daar schijnt ook niet zo klein als Belgie .
Moest ik het geld hebben om een ticket te kopen had ik dat zeker gedaan ,maar zit om medische redenen voorlopig krap bij kas . Dom ongelukje .
Hij is nu nog aant slapen ( met de tijdverschil ) maar zal straks nog online komen .
En ik zou echt niet weten hoe of wat ik contact kan opnemen met de ambassade ?
Daarom ben ik hier om raad te vragen , het internet laat niets los . 

mars

welke deel in de filipijnen? facebook ? hoe oud is hij? je moet wat meer info vragen aan hem. De ambasade zal nooit geld gaan voorschieten, enkel helpen hem met mensen uit belgie in contact laten komen of fungeren als tussenpersoon

Marco01

Hij verblijft in Los Banos , Laguna . Zen facebook ga ik hier niet zomaar te gooi zetten . (privacy ) .
Hij is 45 jaar . hij gaat nu vertrekken onderweg naar de ambassade  .

Luc

Ik dacht dat de ambassade zelf geen geld geeft maar enkel contact wil opnemen met familie of vrienden in  :belgiesmiley: die je eventueel zouden willen verderhelpen.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Marco01

We zullen zien , hij is onderweg nu naar de ambassade , ritje van 3 uur zegt hij .
Ik ga slapen nu en zal wss later op de dag wel horen wat ze hebben gezegd .
Hopelijk voor hem goed nieuws .

Luc

B. Welke diensten mogen de consulaire ambtenaren NIET geven?

Betalen van een vlieg- of treinbiljet voor de terugreis naar België.

A. Welke diensten kunt u van de Belgische consulaire ambtenaren verwachten?

Familie of vrienden (via de Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken) benaderen voor het beschikbaar stellen van geld of vliegtickets.



There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.