Vriend zit vast in de filipijnen en wil terug naar Belgie ???

Gestart door Marco01, dinsdag 6 december 2016, 22:59:11

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Hij heeft facebook zeg je, dan kan hij op die manier toch familie en/of vrienden bereiken  :ikkeniebegrijp:

Hopelijk kan hij snel hulp vinden.

De man is waarschijnlijk zonder enige kennis "van zaken" naar ginder gevlogen. Verliefd....effe trouwen en haar meteen mee naar België nemen  :neeneenee:  Die tijden zijn voorbij :jajaja:
Rich de Nederbelg.

Marco01

Ja het is anders uitgedraaid , dan ze wouden . Mss deels zijn fout deels haar familie hun fout .

Heb vandaag bericht gehad , dat hij er geraakt is , heeft een goed gesprek gehad en vragen moeten invullen .
Ze gaan alles controleren wat er gebeurt is , en wat ze kunnen doen .
Ze gaan nu in Belgie zijn bank benaderen om te zien dat ze via zijn rekening aan geld kunnen geraken .
Zijn familie kan niet helpen omdat ze ook niet de financieele middelen hebben , voor een grote soms  voor een ticket te betalen .
Ze schrijven hem soms een klein bedragje over dat hij iets kan kopen voor te eten .

De ambassade gaat alles nagaan , hebben zijn email en gsm nummer daar .
Hij is gerust gesteld geweest dat het in orde zal komen , maar idd met de nodige wachttijd ( de langste wachttijd is al 3 jaar geweest ) maar het kan veel sneller gaan ook .
Of kan nog sneller gaan via repatrieering , maar ja in welke condities is dat ?
had hem voorgesteld om zijn benen te breken , maar da vond hj ni fijn hahaha .

Wat hebben we vandaag geleerd ?  Dat ik het zelfde gedacht had als jullie . En dat hij terug hoop heeft gekregen .
Vind het fijn , dat er toch mensen zijn in deze wereld die een ander hulp zouden bieden . OOk al is het enkel met woorden die de goeie richting aangeven  .
In naam van Rudy dank ik jullie  :thankyoufw5:

klootzakken (voorheen Jens)

dan zal ik wel weer schrijven wat iedereen cq de meesten onder ons denken .

of je vriend Rudie heeft het IQ van een baksteen , of het is een profiteur 1e klas .

als je naar een land als de Filipijnen reist voor lange tijd ,moet je je eerst verdiepen in de cultuur van zo,n land .
zonder geld en verzekering ga je niet naar zo,n land ,zorg er voor dat je ten alle tijden weer terug kan gaan , het zij met geld het zij met een open retour ticket .
geloof niemand op zijn blauwe ogen en al helemaal niet op bruine vrouwen ogen in de fils, al ben je nog zo verliefd,  dit hoor je gewoon te weten als je naar de fils gaat .
het hele internet staat vol met waarschuwingen inclusief het forum hier .

zelf denk ik dat je vriend zich financieel heeft laten leeg zuigen tot de laatste peso .  :jajaja:  dom dom .

veelal komt zo,n iemand wel weer terug naar zijn geboorte land  ,het zij op kosten van onvermogen ,dat heet een ander moet hier weer voor bloeden, dat bedoel ik met profiteur .

ik wens hem veel succes ,hij is in ieder geval een ervaring rijker .   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

pagud

Zoals Luc zei , zal de ambassade zelf geen geld voorschieten maar proberen om geld bij familie, vrienden of kennissen los te krijgen . Ik hoop ook voor hem dat hij in het bezit is van een geldige visa . Hij zou niet de eerste americano zijn die rondwaald in metromanilla al bedelend.
Ik wens hem het allerbeste en een rappe terugkeer naar hier .

a007esprit

Ja jongens toch , Van de belgische ambassade moet je het hebben , heb hier wel wat ervaring mee , ze krijgen een goed betaalde job en als je als belg hulp nodig hebt zijn ze niet bereikbaar . Een belg kunnen ze niet helpen ,maar de overheid kan wel een vluchteling elke maand 700 euro huur geven .......... echt als belg stel je niet veel meer voor hier  .hoop voor hem dat ze iets doen , zou hij in de ambassade kunnen slapen?? is toch Belgisch grondgebied????

Marco01

@ Jens ,
Heb hem persoonlijk verleden week gezegd , dat hij hem heeft laten leegzuigen . En denk dat hij dat mss wel stilaan begint te beseffen .

@ Pagud ,
Ze gaan eerst via zijn bank in belgie proberen te zien dat hij nog geld heeft staan of niet . En zo verder zoeken .

@ a007esprit ,
Hij zit voorlopig bij die vrouw apart in een kamerke , helemaal alleen . hij heeft geluk dat ze hem nog wat te eten geven , maar bij het minste dat hij buiten gaat bekijken ze hem allemaal gelijk het vuil of misdadiger . Maar zoals ik en Jens en nog andere denken , hebben ze hem eerst gepluimd !!!

Wie zal het weten ?

Rich

Citaat van: a007esprit op donderdag  8 december 2016, 20:46:19
Ja jongens toch , Van de belgische ambassade moet je het hebben , heb hier wel wat ervaring mee , ze krijgen een goed betaalde job en als je als belg hulp nodig hebt zijn ze niet bereikbaar . Een belg kunnen ze niet helpen ,maar de overheid kan wel een vluchteling elke maand 700 euro huur geven .......... echt als belg stel je niet veel meer voor hier  .hoop voor hem dat ze iets doen , zou hij in de ambassade kunnen slapen?? is toch Belgisch grondgebied????

:neeneenee: :neeneenee: Je moet niet alles geloven wat je leest op internet hoor.
Rich de Nederbelg.

Ronny55

Voor zover ik weet geraak je de  :smiley-philippines: niet binnen of je moet een retourticket hebben...  :ikkeniebegrijp: Wat is daar mee gebeurd  :confused2: Heeft hij die laten vervallen  :confused2: Blijkbaar wel dus. Hopelijk is zijn  :smiley-philippines: visa in orde anders geraakt hij er zo wie zo niet uit. Als hij meer dan 6 maanden hier is heeft hij ook een exit clearance nodig. Zoals je ziet stopt het probleem niet met een vliegticket.  Gezien hij meer dan een jaar hier is ,vermoed ik dat zijn visum hier waarschijnlijk verlopen is  :weetikniet: . Wat hij als eerste moet doen is zien dat hij in orde is met de immigratie . Veel succes zou ik zeggen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Ronny55 op vrijdag  9 december 2016, 03:11:00
Voor zover ik weet geraak je de  :smiley-philippines: niet binnen of je moet een retourticket hebben...  :ikkeniebegrijp: Wat is daar mee gebeurd  :confused2: Heeft hij die laten vervallen  :confused2: Blijkbaar wel dus. Hopelijk is zijn  :smiley-philippines: visa in orde anders geraakt hij er zo wie zo niet uit. Als hij meer dan 6 maanden hier is heeft hij ook een exit clearance nodig. Zoals je ziet stopt het probleem niet met een vliegticket.  Gezien hij meer dan een jaar hier is ,vermoed ik dat zijn visum hier waarschijnlijk verlopen is  :weetikniet: . Wat hij als eerste moet doen is zien dat hij in orde is met de immigratie . Veel succes zou ik zeggen.
zo is dat nu eenmaal , klopt 100 % Ronny .  en het kost weer veel geld om zulks weer in orde te krijgen . kan mij goed voorstellen dat de  :belgiesmiley: ambassade dit niet wil betalen , de klojo in spe heeft al zijn geld ver :copulatie: .moet de belasting betaler dan dokken .
dacht het toch niet .dus de Ambassade heeft groot gelijk in dit geval . dat zij zo,n man uberhaubt  nog willen helpen is al mooi mee genomen , maar daar zijn ze ook voor gedeeltelijk voor .
om een lang verhaal kort te maken . Ruddy loopt mij daar niets in de weg .

doch wens ik hem veel succes .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Stefano

Een one way ticket naar Belgie kost toch rond de 350 ?
Ik weet niet om hoeveel geld het totaal gaat, ligt er natuurlijk ook aan of zijn visum verlopen is anders kan het snel oplopen met de visums voor afgelopen maanden die je nog steeds moet betalen en de boete.

Of je moet, ik weet niet of mogelijk is proberen de filipijnen op een andere manier te verlaten om daar evt onder uit te komen
en een vliegtuig pakken bijvoorbeeld  vanuit Maleisië.

Ik snap het sowieso niet, je houd toch altijd geld op je rekening voor een evt terugvlucht ...
Of bedacht hij dit niet voordt hij het laatste geld van zijn rekening pinde  :ikkeniebegrijp:
met alle respect maar. er gaat toch wel een keer een lichtje branden,
want de filipijnen kom je niet in zonder retourticket die hij waarschijnlijk heeft laten verlopen.
dus zijn plan was om lang te blijven.
en dan neem ik niet aan dat hij met alleen maar een paar duizend euro is vertrokken.