Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

ludovic

  Hallo,

Ik heb iemand leren kennen op Filipinocupid en sedert dien zien we het beiden zitten om elkaar te zien. Als alles goed gaat willen we huwen en samen wonen in Belgie.

Uiteraard zal ik niet zomaar iets posten als ikzelf de informatie kan gaan opzoeken.
Ik ben dus naar http://philippines.diplomatie.belgium.be/ gaan kijken, maar eerlijk gezegd vind ik mijn weg niet terug op deze website.

De situatie is als volgt:

- Ik ben 40 jaar, nooit gehuwd, heb wel een kindje van 10 jaar die bij de mama woont.
- Ik woon alleen in een huurhuis, en heb een inkomen van 1900 euro netto per maand en wat spaarcenten ook
- Zij is 19 jaar, nooit gehuwd en zonder kinderen, studeert nog als bachelor leerkracht.

Nu heb ik een aantal vragen:

- Op reis gaan naar Manilla is geen probleem maar als ik wil huwen, moet ik een getuige uit Belgie meenemen? Dit kan me aardig wat reiskosten kosten.
- Mijn vriendin studeert af wanneer ze 20 is, kan ze bij mij komen naar Belgie aan 20 jaar of dient ze 21 te zijn?

Alvast bedankt als iemand mij kan helpen. Dit is ook nieuw voor mij, maar ik ben vastberaden.

kristof19

Citaat van: ludovic op woensdag 14 december 2016, 19:24:50
  Hallo,

Ik heb iemand leren kennen op Filipinocupid en sedert dien zien we het beiden zitten om elkaar te zien. Als alles goed gaat willen we huwen en samen wonen in Belgie.

Uiteraard zal ik niet zomaar iets posten als ikzelf de informatie kan gaan opzoeken.
Ik ben dus naar http://philippines.diplomatie.belgium.be/ gaan kijken, maar eerlijk gezegd vind ik mijn weg niet terug op deze website.

De situatie is als volgt:

- Ik ben 40 jaar, nooit gehuwd, heb wel een kindje van 10 jaar die bij de mama woont.
- Ik woon alleen in een huurhuis, en heb een inkomen van 1900 euro netto per maand en wat spaarcenten ook
- Zij is 19 jaar, nooit gehuwd en zonder kinderen, studeert nog als bachelor leerkracht.

Nu heb ik een aantal vragen:

- Op reis gaan naar Manilla is geen probleem maar als ik wil huwen, moet ik een getuige uit Belgie meenemen? Dit kan me aardig wat reiskosten kosten.
- Mijn vriendin studeert af wanneer ze 20 is, kan ze bij mij komen naar Belgie aan 20 jaar of dient ze 21 te zijn?

Alvast bedankt als iemand mij kan helpen. Dit is ook nieuw voor mij, maar ik ben vastberaden.

Hallo Ludovic,

U hoeft geen getuige uit Belgie mee te nemen om te huwen maar u krijgt ze niet voor haar 21 jaar in Belgie door dit huwelijk.

succes

ludovic

Heel erg bedankt Kristof,

Dan zal ik wachten tot ze 21 is. Alhoewel ik ze liever zo snel mogelijk bij mij wil.

Het probleem is een beetje dat de website van de ambassade niet altijd duidelijk is. Maar ik zal haar huwen in Manilla, ik kan wel wachten en wat centen opsparen. Want de eerste jaren zal ze ten mijnen koste zijn.

Rich

Citaat van: ludovic op woensdag 14 december 2016, 21:09:23
Heel erg bedankt Kristof,

Dan zal ik wachten tot ze 21 is. Alhoewel ik ze liever zo snel mogelijk bij mij wil.

Het probleem is een beetje dat de website van de ambassade niet altijd duidelijk is. Maar ik zal haar huwen in Manilla, ik kan wel wachten en wat centen opsparen. Want de eerste jaren zal ze ten mijnen koste zijn.

En de jaren daarna ook wel denk ik  :jajaja: :jajaja:  :lachen:
Rich de Nederbelg.

ludovic


R.deJong

Zou je in Belgie ook een 19 jarig meisje kunnen vinden en met haar trouwen?

Mijn persoonlijke mening is dat je haar hele jeugd wegneemt, ze moet nog zoveel zelf ontdekken alleen en met haar vrienden/vriendinnen.
Sorry maar ik zou als 40 jarige nooit gaan trouwen met een meisje wat een bijbaantje heeft bij Jollibee of KFC.....Want dat soort leeftijden hebben we hen nu over?
Ik weet dat dit gevoelig ligt bij een aantal welke er een sport van maken om maar iets zo ''jong'' mogelijk te krijgen.
Hoe gaat je omgeving je straks aankijken? Je vrienden? Als je met een 21 jaar jonger kindje komt aanzetten in Belgie?

Waarom zou een 19 jarig kind een 40 jarige kerel met een mislukte relatie met kind/eren willen aangaan?
Geld?
Armoe?
Ontsnappen aan de rot situatie thuis?
Mishandelt daat haar vader?
Ruzie met de moeder?

Daarna?
Iedere maand geld storten om de hele familie in de PH te onderhouden?
Kwaad worden dat wanneer zij zit te wachten om ooit naar Belgie te komen en toch maar tussentijds een vriendje tegenkomt van 20 in de PH?

Zou alles nog maar eens goed op een rijtje zetten geachte heer Ludovic.

U zult niet de eerste zijn welke in het generatiekloofje gaat donderen.

Neemt u mijn gedachte niet kwalijk aub, probeer gewoon wat vragen voor u zelf op te werpen..

ps, de Filipijnse vrouwen van 40 zien er zowieso al uit als 30....is ook al erg leuk om te zien...  :kusxe8:


Luke


klootzakken (voorheen Jens)

ik denk dat het een moeilijk en lang kostbaar verhaal word .

beste Ludovic mag ik u vragen of u met de Filipijnse cultuur bekent bent? ,zo ja bent u er al eens geweest ? . wist u dat scheiden in de Filipijnen haast niet mogelijk is . en hou er rekening mee dat meisjes van die leeftijd wel eens liegen voor bestwil [geld] .

leeftijdsverschil is in de fils geen enkel probleem maar de IND in België en Ned zijn daar niet zo druk op .

al met al staat op het forum alhier genoeg info voor u .

ik wens u veel wijsheid geluk en succes toe .

jens.........

grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

ludovic

Wat verdeelde reacties, en op zich heb ik daar geen probleem mee.

1. Ze heeft me zelf gecontacteerd, en ik heb al meer dan 1 maal duidelijk gevraagd als het leeftijdsverschil een probleem is voor haar. Ze antwoord steeds neen, zolang ze bij mij kan zijn. Soms heb ik ook mijn twijfels.
2. Neen, ik heb geen ervaring met de cultuur daar, maar denk dat ik daar in maart naartoe zal gaan.
3. Ik heb nog niets bevestigd hé heren. Het eerste bezoek moet er nog komen.
4. Gevraagd hoe haar omgeving en ouders hierover denken, blijkbaar vinden ze dit daar normaal.
5. Een goed punt waar ikzelf al heel veel heb over nagedacht is hoe mijn omgeving mij gaat bezien. Ikzelf zie er een pak jonger uit, maar mijn omgeving kent mij, en weet maar al te goed dat ik altijd al een jonger vriendin heb gehad, maar de kloof was meestal iets van een jaar of 7.

Om duidelijk te zijn, ik heb me hier ingeschreven om informatie op te doen. Ik vind het niet echt leuk als mensen hun eigen mening uitspuwen en niet akkoord gaan.

Trouwens wat is het verschil met Belgie waar iemand die rijk genoeg is met jongere vrouwen omgaat? Als je genoeg naar de betere club's uitgaat zie je het keer voor keer, maar blijkbaar is dit geen probleem voor de meesten.

Trouwens, kijk es op Youtube naar dating tours in de Filippijnen. Als je echt denkt dat ik de enige ben die graag een jonge vrouw heb, dan denk ik dat je serieus een bril moet kopen.

Al bij mijn eerste vraag begint het.
Aan de moderator hier....ik wens hier uitgeschreven te worden.

Trouwens, het is zeker geen Hollander die mij de les moet spellen.

flipjov

Ze kan zowiezo pas komen als ze 21 is dus heb je nog 2 jaar tijd om elkaar beter te leren kennen en regelmatig is naar daar te gaan. Leeftijdsverschil spreek ik me niet over uit, moet ieder voor zichzelf uitmaken, als ze maar gelukkig zijn. Niet alle filipinas sturen geld of vragen geld!!!