Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

joost

Hallo Ludovic.
Laat je zelf niet gek maken. Zowel hier niet als in the Filippijnen. Ik vraag mezelf iedere keer af wat mensen bezielt. Ze leren, het maakt niet uit waar en hoe , 'n Filipijnse kennen en er word gelijk over huwelijk gepraat. Leer elkaar eerst eens goed kennen. Ga naar daar 'n paar keer. Verdiep je in de cultuur. Lees dit forum aandachtig. Kijk op You-Tube naar allerlei filmpjes en video's. Ik bedoel dan niet alleen maar de leuke dingen of de toeristische plaatsen. Nee. Kijk ook hoe ze leven in de sqautters en de tondo's. Leef tussen de lokale bevolking. Leef zoals zij.

Groeten.
Joost.

P.S: Dit is geen persoonlijke aanval op je. Ik bedoel het met goede bedoelingen. Dit is 'n goede raad van 'n Hollander.

R.deJong

Citaat van: ludovic op donderdag 15 december 2016, 18:31:18
Wat verdeelde reacties, en op zich heb ik daar geen probleem mee.

1. Ze heeft me zelf gecontacteerd, en ik heb al meer dan 1 maal duidelijk gevraagd als het leeftijdsverschil een probleem is voor haar. Ze antwoord steeds neen, zolang ze bij mij kan zijn. Soms heb ik ook mijn twijfels.
2. Neen, ik heb geen ervaring met de cultuur daar, maar denk dat ik daar in maart naartoe zal gaan.
3. Ik heb nog niets bevestigd hé heren. Het eerste bezoek moet er nog komen.
4. Gevraagd hoe haar omgeving en ouders hierover denken, blijkbaar vinden ze dit daar normaal.
5. Een goed punt waar ikzelf al heel veel heb over nagedacht is hoe mijn omgeving mij gaat bezien. Ikzelf zie er een pak jonger uit, maar mijn omgeving kent mij, en weet maar al te goed dat ik altijd al een jonger vriendin heb gehad, maar de kloof was meestal iets van een jaar of 7.

Om duidelijk te zijn, ik heb me hier ingeschreven om informatie op te doen. Ik vind het niet echt leuk als mensen hun eigen mening uitspuwen en niet akkoord gaan.

Trouwens wat is het verschil met Belgie waar iemand die rijk genoeg is met jongere vrouwen omgaat? Als je genoeg naar de betere club's uitgaat zie je het keer voor keer, maar blijkbaar is dit geen probleem voor de meesten.

Trouwens, kijk es op Youtube naar dating tours in de Filippijnen. Als je echt denkt dat ik de enige ben die graag een jonge vrouw heb, dan denk ik dat je serieus een bril moet kopen.

Al bij mijn eerste vraag begint het.
Aan de moderator hier....ik wens hier uitgeschreven te worden.

Trouwens, het is zeker geen Hollander die mij de les moet spellen.

Als je zo weinig kunt incasseren zonder kwaad te worden zul je het met geen enkele Filipijnse met hun cultuur en waarden en normen gaan volhouden....

Eerlijker dan dat kan het niet zijn en het maakt geen bal uit of je advies/ commentaar van een Belg of een Nederlander krijgt....
Het heet hier gewoon Filipijnen.org, geen verbboden voor Nederlanders forum toch?

Ik kan je nogmaals met goede bedoelingen verzekeren dat er heel veel problemen gaan ontstaan ivm taal barriiere, leeftijdsgap, cultuur en verschil in familie relaties.....
Ik wens je succes met je relatie............

klootzakken (voorheen Jens)

hallo Ludovic,  even voor alle duidelijkheid .

je had een aantal vragen schrijf je in je eerste post ,  je krijgt hier gewoon antwoord op en zelfs meer dan je vraagt .wat is hier dan mis mee?.  en ja een ieder heeft hier zo zijn eigen mening over ,en daar is ook niets mis mee toch?. zie het als info want als ongedoopt in de fils kun je het zeker goed gebruiken .

wat het leeftijdsverschil betreft ? wel maak je niet druk.   ik heb ze in de Filipijnen zien lopen ,een oude man circa 80
jaar oud met een meisje van 21 of jonger   :jajaja: . wel de ouwe baas neemt het er de laatste jaren goed van en het meisje in spe pakt de ouwe baas zijn geld wel af , de ouwe baas weet dat hij niets kan mee nemen naar de eeuwige jachtvelden en het meisje kan zijn geld goed gebruiken . tja wie heeft er nu gelijk ? . beiden toch ? .
ik weet dat het verhaal hier boven niet op u van toepassing is Ludovic ,maar buitenstaanders vellen hier al snel een oordeel over en dat pakt nooit goed uit voor zowel het meisje in spe als voor de ouwe baas. dus maak je niet druk lullen doen ze toch.

1  ze heeft me zelf gecontacteerd .** ja dat doen zij daar en het leeftijdsverschil vinden zij daar heel normaal ,ook haar ouders vinden dit normaal zolang je haar en de ouders  kunt onderhouden ,kunt u dat niet ?gaat u per direct de laan uit .een uitzondering daar gelaten.

2  neen,ik heb geen ervaring met de cultuur daar,denk in maart naar toe zal gaan**  dat is heel verstandig van u ,denk als een Filipijn en leef als een Filipijn, zuig de cultuur op als een spons het water, en gooi je vakantie gevoel zo snel mogelijk overboord .

3  ik heb nog niets bevestigt .** hehe,  nee maar je bent wel vast beraden schrijf je . niets mis mee hoor .

4  gevraagd hoe haar ouders er over denken ** ja dat is heel normaal daar [pera pera ]

5  een goed punt het leeftijdsverschil en je omgeving **  wel met wie moet jij dan leven ? met je omgeving en vrienden of met je vrouwtje ?  wie dit niet goed vind moet maar een andere kant op kijken of bij je weg blijven . het zij zo , het is jou leven en je leeft maar één keer ,hou daar rekening mee.

verder ben ik het grotendeels met  R.deJong eens ,maar ik heb zelf ook zo,n instelling van als je ze van 19 kan krijgen laat je de rest lekker lopen . maar ik zit nu een maal niet in uw positie .

hoop niet dat je het forum verlaat en ons laat weten hoe het afloopt met je vlam .


grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Adik

Als ik zo vrij mag zijn? Wat heeft je ervan weerhouden te huwen met iemand die een kind van je heeft, maar anderszijds nu overweegt te huwen met oemand die je nog niet hebt ontmoet?

Verder gun ik jullie alle geluk van de wereld samen. Maar zoals je hier al kunt opmerken wordt er al snel bepaalde dingen in twijfel getrokken. De overheid doet dit ook! Ik heb even de link voor je erbij gezocht.
http://www.kruispuntmi.be/thema/gezinshereniging/je-wil-huwen-in-belgie/schijnhuwelijk/wat-is-een-schijnhuwelijk

Als je dus serieus bent, zoek het in duurzaamheid en exclusiviteit. Overhaastig trouwen doet u zichzelf geen plezier mee als het gaat om een verblijfvergunning te verkrijgen. Lees de topics van de bonnenman hier nog maar eens door.

Succes met de liefde en alle opmerkingen en tegenwerkingen daaromtrent die komen gaan.

ludovic

  Hallo heren,

Misschien liep ik een beetje te hard van stapel door enkele reacties, maar enfin, ik denk dat iedereen het hier wel goed bedoelt.
Van huwen hebben we gesproken ja, maar ik ben niet van plan om bij mijn eerste vlucht mij daar te ringelen.
Ik ga eerst naar daar in maart voor een week om mijn vriendin te leren kennen en uiteraard om het mooie land te bezoeken.
Ze is 19, dus heb ik 2 jaar de tijd om misschien 2 maal per jaar te gaan naar daar.
Het is ook belangrijk om eigenlijk echt mijn filipijnse te leren kennen, wat hun waardes zijn, hoe ze denken en dergelijke.

We zijn hier niet bezig over een mail order bride maar over iets moois die aan het bloeien is.
Ikzelf zal ooit moeten bewijzen aan DVZ dat ik deze vrouw graag zie en ik samen met haar wil leven. Lukt dit niet onmiddellijk geef ik niet op, dan zal ik het even moeten stellen met haar te zien op reis.

Het wordt natuurlijk pijnlijk als ik verliefd wordt en hunker naar mijn lief terwijl de papiermolen bezig is, maar ik zal volhouden.
Liefde is het belangrijkste.

Een goed weekend toegewenst heren.

stijn54

@Ludovic.

Wederkerige wensen en een gelukkig 2017!!!!

Ik hoop dat alles naar wens zal verlopen.

Rich

Ludovic, heel wat leden hier hebben jarenlange ervaring met de Filippijnen, en ze bedoelen het meestal goed met hun raadgevingen, en ze spreken allemaal uit ondervinding.

Filippijnen is een andere wereld met vele andere gewoonten en de een went daar aan en een ander went er nooit aan.
Het kan meevallen maar het kan ook flink tegenvallen  :jajaja: Er kunnen veel valkuilen zijn.

Ik kende de Filppijnen al lang voordat ik mijn huidige vrouw leerde kennen, en ik heb ruim de tijd genomen om haar en ook vooral haar familie te leren kennen.
Eerste ontmoeting was in 2009 en we zijn getrouwd in 2011 en ik heb haar en de familie 5x bezocht, en die wonen verspreid over verschillende eilanden dus er komt heel wat bij kijken.

De hunker naar je geliefde als je na bezoek weer thuis bent is keihard, en als je na 2 of 3 weken bij haar weer naar de luchthaven trekt om afscheid te nemen dan kan ik enkel zeggen "er zijn leukere dingen"
Maar zolang er weer een datum is voor een volgens bezoek, dan valt er mee te leven omdat je weer naar iets uit kunt kijken. Neem de tijd en doorlees het forum want er staan veel interessante zaken in.
Leeftijden 40 en 19 daar heb ik me al eerder over uitgelaten en iedereen moet maar doen, maar kijk er niet van op dat als je hier op stap gaat met je vriendin, dat ze je vragen of je met je dochter op stap bent  :lachen: gebeurt meer dan je denkt.

Succes en prettige feestdagen, en hopelijk hou je ons op de hoogte van je reis en het verloop. We zijn niet nieuwsgierig maar weten graag veel  :lachen:



Rich de Nederbelg.

Pinkpanther

Ludovic....90 % van de meiden op de datingsites zien je als een wandelende ATM.
En mischien is dit percentage nog laag ingeschat.
Gewoon erheen gaan en kijken hoe het loopt  :haha:  en vooral geen sinterklaas spelen.
Als ze al meteen beginnen te bedelen ....wegwezen.   :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja: :jajaja:



:nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:  Pinkpanther


klootzakken (voorheen Jens)

Ludovic ,  jij hebt het over waarden en hoe zij denken.

wel van de normen en waarden zal je nog versteld staan , en dan in de goede zin van het woord .alleen daarop word je al verliefd .

wat het denken betreft ? wel dat laat veelal zwaar te wensen over . :lachen:  . denken is nu eenmaal niet hun sterkste punt .

als je hier het forum doorspit kom je dingen tegen die je echt niet zal geloven alvorens het zelf te hebben mee gemaakt . je zult dan ook nog vaak aan ons denken daar op de Filipijnen.

voorbeeld ,  in de ene hand heb je een tientje ,in de andere een briefje van honderd , nu moeten zij kiezen.  je zegt het tientje krijgt u direct maar als u voor het briefje van honderd gaat moet u een dag wachten .wel dan grijpen zij massaal op het briefje van 10 . 

:ikkeniebegrijp:   :lachen:.

veelplezier op de fils en ik sluit  mij bij Rich aan wat nieuwsgierigheid  betreft , :lachen: .

fijne feestdagen .

jens.........   
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

De normen en waarden zijn hier in de Filippijnen bij de jeugd ook niet meer wat het was 30 jaar geleden.

De hele dag met de gsm in hun hand. Sociale media, muziek op youtube of spelletjes spelen. De hele dag angry birds spelen.

Je ziet hier ook steeds meer obesitas. McDo en andere fastfood, het zit er altijd vol. Ze gaan werken voor 250/300 pesos per dag en na de shift allemaal ergens eten en daarna met de barkada  zuipen en schreeuwen in een videoke. Dan vraag ik mij af, wat heb je nu vandaag verdiend. Dat je dan op straat overal erg jonge ongehuwde moeders ziet verbaasd mij niks. Waar zitten de ouders? Laten die maar begaan? In het buitenland dikwijls, geld opsturen.

Ge ziet hier ook veel 20 jarigen die nog heel onvolwassen zijn. Die kunnen nog echt kinderachtig zijn. Maar tegelijk streetwise. Je moet ze niks meer wijsmaken.

Je hebt er uiteraard nog altijd goede rondlopen maar je moet goed uitkijken waar je iets mee begint.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.