Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

stijn54

Voor de nieuwsgierigen. Zoek eens in facebook naar Tom Sowell. 59 jarige Amerikaan met zijn nieuwe liefde van 19 jaar. Ik vraag me af hoeveel ze hem maandelijks kost? :lachen:

ludovic

Allemaal goed advies zou ik zeggen.

Ze woont in Borognan, Oostelijk deel van Samar.
We gaan zien, ik ga er naartoe, binnen 2 maand als mijn werkgever een beetje mild is. Ik ben van plan om daar een maand te blijven. Ik zal wel snel de cultuur opsnuiven.
Eerlijk gezegd de Filipijnen is een prachtig land qua natuur. Lukt hte niet tussen mij en mijn vriendin heb ik er toch een mooie vakantie op over.
We zullen zien, niet tehard van stapel lopen. Maar uiteraard ga ik voor mijn lief.
Verslag van de mooie vakantie post ik even later.

Alvast oprechte groeten aan iedereen

ganda


Citaat van: stijn54 op zaterdag 17 december 2016, 15:07:04
Voor de nieuwsgierigen. Zoek eens in facebook naar Tom Sowell. 59 jarige Amerikaan met zijn nieuwe liefde van 19 jaar. Ik vraag me af hoeveel ze hem maandelijks kost? :lachen:

Hij schrijft zelf:  "Damn, She is Smokin! I feel like a paparatzzi following some movie star. (Note; She picked out this outfit herself, I'm just the ATM) "

klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: Luc op zaterdag 17 december 2016, 14:53:54
De normen en waarden zijn hier in de Filippijnen bij de jeugd ook niet meer wat het was 30 jaar geleden.

De hele dag met de gsm in hun hand. Sociale media, muziek op youtube of spelletjes spelen. De hele dag angry birds spelen.

Je ziet hier ook steeds meer obesitas. McDo en andere fastfood, het zit er altijd vol. Ze gaan werken voor 250/300 pesos per dag en na de shift allemaal ergens eten en daarna met de barkada  zuipen en schreeuwen in een videoke. Dan vraag ik mij af, wat heb je nu vandaag verdiend. Dat je dan op straat overal erg jonge ongehuwde moeders ziet verbaasd mij niks. Waar zitten de ouders? Laten die maar begaan? In het buitenland dikwijls, geld opsturen.

Ge ziet hier ook veel 20 jarigen die nog heel onvolwassen zijn. Die kunnen nog echt kinderachtig zijn. Maar tegelijk streetwise. Je moet ze niks meer wijsmaken.

Je hebt er uiteraard nog altijd goede rondlopen maar je moet goed uitkijken waar je iets mee begint.
ja klopt idd Luc . het veranderd in rap tempo .maar op de kleine eilanden gaat het nog wel  .
wat mij ook opvalt is dat zij het woord Joe en Americano niet meer zoveel gebruiken . tsja tijden veranderen nu eenmaal .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Rich de Nederbelg.

Ronny55

Welkom op het forum Ludovic.

  Heb eens rustig al je commentaren en reacties gelezen, er zijn zoals altijd ,soms ook wel terecht, een hoop "negatieve"  berichten. Ben nu 10 jaar in de  :smiley-philippines: en gelukkig getrouwd. Heb mijn vrouw ook online (skype) leren kennen, wij schelen ons 15 jaar, wat hier helemaal niet ongewoon is . Na 1,5 jaar chatten ben ik haar gaan bezoeken voor 6 maanden, met het doel , als het klikt, huwelijk of samenwonen. 6 maanden om het vakantiegevoel kwijt te geraken en te ondervinden hoe de relatie verloopt als het "nieuw" eraf is.

Talloos waren de "goed bedoelde" adviezen , zowel negatief als positief, ik heb ze niet allemaal in de wind geslagen , edoch sommige waren er echt over. BV, Ge gaat helemaal berooid terugkomen , zie maar dat je geld genoeg overhoud om terug te komen enz. Het voornaamste is dat ge uw verstand in de kop houd die op je schouders staat en niet die achter de rits.

De mentaliteit van de  :smiley-philippines: dames is niet te vergelijken met die van dat  :belgiesmiley: vrouwvolk( een uitzondering te na, melkvee) . Ze zijn lief en vriendelijk, ze kunnen u in de watten leggen zoals geen ander(op alle gebied) . Ze zien in u een rijke buitenlander en dat maakt dat ze zo "verlieft" worden op u......Maar dat is in  :belgiesmiley: niet anders , de meeste worden ook rapper verlieft op een "rijke" man dan op een gewone hardwerkende man. Dat is zo wereldwijd , alle vrouwen willen een man die hun een stabiel financiële en goede sociale toekomst kan geven.

Dan , de (schoon)familie, die trachten ook een graantje mee te pikken , maar daar ben je zelf bij, als je liefje echt om je geeft zal ze je ook zoveel mogelijk daartegen "beschermen" (dat was bij mij toch zo).

Er zijn er nu nog in  :belgiesmiley: die wachten tot ik helemaal berooid en met hangende pootjes terug kom....ik zeg nooit "nooit" , maar voorlopig zit het er nog niet in. Ben in  :belgiesmiley: 1x kaalgeplukt , hier nu ? Heb nooit zoveel maandelijks aan de kant kunnen leggen. Het is hier mss goedkoper leven , maar wil je het een beetje comfortabel en op Europese doen , is het verschil niet zo groot.

Je ziet, er zijn ook positieve ervaringen  ...Negatieve ook uiteraard, maar veel minder .
Bekijk het allemaal van de positieve kant , hou je ogen open en gebruik je verstand, zal niet altijd gemakkelijk zijn, niet onderschatten, maar echt noodzakelijk. Verder wens ik je een mooie reis en veel succes.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

ludovic

 Hallo Ronny,

Ik wens ook mijn tijd te nemen hoor. Maar de allerbelangrijkste tip die ik kreeg van een Belg die ook met een Filipijnse getrouwd is, is om niet op te geven, welke tegenslagen de papiermolen met zich mee brengt.
In mijn streek in West-Vlaanderen zeggen we daartegen, "niet plooien..."
Hopelijk kan mijn werkgever mij wat extra verlof toestaan, dan kan ik daar wonen voor een maand of 2. Iedere dag lekker warm, mooie natuur, lekker eten en goedkoop leven in vergelijking met wat we hier maandelijks betalen om te leven.

Intussen trek ik me niks meer aan van de negatieve commentaren. Het is mijn leven en mijn keuze. Ofwel wensen ze mij geluk toe, of anders heb ik liever dat ze zwijgen.

Groetjes

R.deJong

Ken je de uitdrukking een gewaarschuwd mens telt voor 2?

Succes.

ludovic

Allé ja, misschien wens je mij te waarschuwen, waarvoor toch bedankt.
We zullen wel zien.

Michaela

Welkom Ludovic, ik wens je veel succes met je toekomstige.
Laat je niet gek maken door alle negatieve commentaren, uiteraard, het is je leven en je geluk.
Trouwens, ik vind het leeftijdverschil tussen jullie meevallen. Ik en mijn man hebben leeftijdverschil van 33 jaar, we hebben inmiddels 3 kinderen, 19, 14 en 7 jaar.
Zeker, we hebben behoorlijk problemen gehad, het cultuurverschil, de taal, gewoontes, en verschillen van karakter hebben een rol gespeeld.
Blijven praten en afstand houden wanneer het nodig is, maar elkaar niet loslaten is het gouden regel in ons relatie en zeer zeker je gelijk niet halen ook als je gelijk hebt, begrip tonen en proberen het gedrag van de ander te begrijpen doen wonderen.
Ik kan je zeggen, ons relatie is sterker dan ooit, dan toen ik nog jong en mooi was.  :lachen: :applaus:
Oh ja, het leeftijdverschil is nooit een probleem geweest, ik vind hem nog steeds aantrekkelijk, vooral omdat hij zijn best doet om goed uit te zien!