Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

Cosyns Guy

Dat noem ik nu eens een nuchter en eerlijk advies zonder in een molen van negaviteit te vallen. Soms vraag ik mij af waarom sommigen een Aziatische vrouw huwen en alleen maar negatiefs kunnen schrijven. Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar ik ben met mijn gat in de boter gevallen.Mijn vrouwtje is er eentje uit de duizend.Spaarzaam,wat blijkbaar niet kan voor sommigen als filipijnse zijnde,zorgzaam...enz. Om eerlijk te zijn denk ik dat ze als persoon zelfs veel beter is dan ik.En bij sommige reacties in het algemeen vraag ik haar hoe het nu eigenlijk zit en haar antwoord neem ik dan voor de waarheid niet wat men hier schrijft. Want eerlijk,wie ken de filipijnen het best? Wij ,of hun die een groot deel van hun leven daar gewoond hebben ?  Ik kende mijn vrouw ook maar via het internet,ben na een maand of 7 naar daar gegaan,juni , na 10 dagen besloten we om te huwen.Papierwinkel in orde gebracht.In oktober dan gehuwd want in juni lukte het niet meer. En heb het mij nog geen dag beklaagd. Ergens is het spijtig dat we nooit eens de andere zijde horen van het verhaal.Het verhaal van sommige vrouwen die misschien minder gelukkig zijn en een,om het zachtjes uit te drukken,minder liefhebbende echtgenoot hebben. En de filipijnen altijd zo negatief beschrijven in veel topics,een beetje positiefs vermelden zou nu ook niet slecht zijn denk ik. Met een nuchtere kijk en een beetje voorzichtigheid zal men heus niet zo snel in een valkuil trappen zoals hier soms beweerd word.Daarbij dat kan je overal overkomen,heus niet in de filipijnen alleen. En een open kijk op een vreemde cultuur en aanpassingsvermogen scheelt ook al een serieuze slok op een borrel...maar men moet willen natuurlijk. Soms vergeet men wat hun,onze vrouwen,eigenlijk hebben achtergelaten en aub de drogreden van ze wisten waar ze aan begonnen is kwats.Niemand die op de vreemde gaat wonen weet echt waaraan zij of hij zich aan kan verwachten.Het is zoals Michaela zegt,luisteren naar elkaar,elkaars cultuur begrijpen en je bent al een heel eind op weg naar een gelukkige relatie.


stijn54

Een filipina is niet beter dan een andere vrouw in het algemeen gesproken. Maar ik kan geen jongere hebben in Belgie.
En het volgende heb ik al eens hier gepost.
Moest er een wet zijn die huwelijken pas toelaten met een maximum leeftijdsvershil vann 5 jaar er niet veel zouden zijn die trouwen met een Filipijnse.
Dat is de waarheid en dan zeggen moest mijn filipina mijn leeftijd hebben ik zou ze ook graag zien is gemakkelijk maar het is niet zo.
Hetzelfde geldt voor gelde. Hoeveel huwelijken/relateis gaan niet stuk indien het geld te3r beshikking drastisch daalt?  :ontopic:

klootzakken (voorheen Jens)

snap niet wat er mis is met waarschuwing , en opmerkingen van wat er kan gebeuren met oa leeftijd verschil en een vrouw cq meisje uit de Filipijnen. denk dat het forum daar mede voor bedoeld is .

als wij waarschuwen voor wat er kan gebeuren betekend het niet automatisch dat het ook gebeurd .

als wij waarschuwen .dan zijn er altijd leden die zeggen !!! laat je niet gek maken , maar ik heb van deze leden nog nooit gehoord dat zulks NIET gebeurd of dat wij onwaarheden schrijven of dat zulks nooit gebeurd . een ieder moet zelf weten wat hij met deze waarschuwingen doet ,maar het is toch goed om deze in je overweging mee te nemen .

kijk wij hebben allemaal wel iets met de Filipijnen ,het zij gehuwd of een partnerschap ,het zij handel of iets anders. een forum als deze is er voor bedoeld te communiceren onder elkaar en als het even kan over de Filipijnen of gerelateerd aan deze .wel daar horen waarschuwingen voor het één en ander zeker bij .wat men er mee doet moet men zelf weten .

ik heb hier nog nooit gehoord dat een vrouw uit de fils slecht is  :neeneenee: en afraden doet men ook niet . je moet alleen oppassen met enkele meisjes [vrouwen] om een teleurstelling te voorkomen . en ja ik weet wel dat zulks zich voor doet op de gehele wereld ,maar wij zijn hier op een Filipijnen forum en dit gaat vooral over de Filipijnen en niet over de rest van de wereld .

rest mij nog te vertellen dat ik zeer gelukkig ben met mijn asawa . dus afraden zul je van mij niet horen . dit wil niet zeggen dat er voor mij geen min punten bestaan ter aanzien van mijn huwelijk , het zij cultuur verschil of wat anders . deze min punten wegen niet op tegen de goedheid van mijn vrouw en ik neen ze dan ook graag op de koop toe.

overigens een mooie post van Michaela ,een voorbeeld van hoe het ook kan .ik herken hier echt een Filipijnse vrouw met haar counterintelligence , een evenbeeld van mijn Asawa .  :thumb: .
         
         
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

flipjov

Citaat van: stijn54 op dinsdag 20 december 2016, 07:01:06
Een filipina is niet beter dan een andere vrouw in het algemeen gesproken. Maar ik kan geen jongere hebben in Belgie.
En het volgende heb ik al eens hier gepost.
Moest er een wet zijn die huwelijken pas toelaten met een maximum leeftijdsvershil vann 5 jaar er niet veel zouden zijn die trouwen met een Filipijnse.
Dat is de waarheid en dan zeggen moest mijn filipina mijn leeftijd hebben ik zou ze ook graag zien is gemakkelijk maar het is niet zo.
Hetzelfde geldt voor gelde. Hoeveel huwelijken/relateis gaan niet stuk indien het geld te3r beshikking drastisch daalt?  :ontopic:

Hola , ik en men Filipijnse vrouw schillen 10 maanden, ik 31 , zij 30  :lachen: , ze werkt evenveel als ik en al de centen gaan op 1 rekening en er worden nooit hoge uitgaven gedaan zonder overleg langs beide kanten. Moet nu wel zeggen dat mijn vrouw al 5 jaar in EU toen ik ze leerde kennen was voor te werken dus ze kende onze cultuur en taal al dus dat scheelt natuurlijk, ze is eigenlijk meer Europeaan dan Filipina van karakter ook dus, enige verschil is dat ze alle dagen rijst eet en ik niet lol. Ik heb dus nooi enig cultuurverschil gemerkt tussen ons.
Ludovic vanwaar is je vriendin trouwens in de Filipijnen?



klootzakken (voorheen Jens)

Citaat van: ludovic op maandag 19 december 2016, 18:15:37
Hallo Ronny,

Ik wens ook mijn tijd te nemen hoor. Maar de allerbelangrijkste tip die ik kreeg van een Belg die ook met een Filipijnse getrouwd is, is om niet op te geven, welke tegenslagen de papiermolen met zich mee brengt.
In mijn streek in West-Vlaanderen zeggen we daartegen, "niet plooien..."
Hopelijk kan mijn werkgever mij wat extra verlof toestaan, dan kan ik daar wonen voor een maand of 2. Iedere dag lekker warm, mooie natuur, lekker eten en goedkoop leven in vergelijking met wat we hier maandelijks betalen om te leven.

Intussen trek ik me niks meer aan van de negatieve commentaren. Het is mijn leven en mijn keuze. Ofwel wensen ze mij geluk toe, of anders heb ik liever dat ze zwijgen.


Groetjes
lekker eten  :ikkeniebegrijp: smaken verschillen natuurlijk ,en goedkoop leven ? :lachen: ik wens je oprecht veel geluk toe en voor de rest zal ik wel zwijgen .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Rich

Citaat van: Jens op dinsdag 20 december 2016, 07:25:46
Citaat van: ludovic op maandag 19 december 2016, 18:15:37
Hallo Ronny,

Ik wens ook mijn tijd te nemen hoor. Maar de allerbelangrijkste tip die ik kreeg van een Belg die ook met een Filipijnse getrouwd is, is om niet op te geven, welke tegenslagen de papiermolen met zich mee brengt.
In mijn streek in West-Vlaanderen zeggen we daartegen, "niet plooien..."
Hopelijk kan mijn werkgever mij wat extra verlof toestaan, dan kan ik daar wonen voor een maand of 2. Iedere dag lekker warm, mooie natuur, lekker eten en goedkoop leven in vergelijking met wat we hier maandelijks betalen om te leven.

Intussen trek ik me niks meer aan van de negatieve commentaren. Het is mijn leven en mijn keuze. Ofwel wensen ze mij geluk toe, of anders heb ik liever dat ze zwijgen.


Groetjes
lekker eten  :ikkeniebegrijp: smaken verschillen natuurlijk ,en goedkoop leven ? :lachen: ik wens je oprecht veel geluk toe en voor de rest zal ik wel zwijgen .

Helemaal met Jens eens.

En wat "niet plooien" en papierwinkel betreft.  Je kent elkaar nauwelijks en je denkt al aan zulke dingen, dat zijn toch zorgen voor later?
Rich de Nederbelg.

Adik

Die waarschuwingen gelden niet alleen voor phils maar overal.

Teveel meneen beseffen niet dat ze een relatie hebben met het beeld dat ze van iemand hebben in plaats van hoe de persoon daadwerkelijk is. Dat kan aan de roze bril liggen maar ook aan andere omstandigheden. Zo dacht ik ook iemand goed te kennen na bijna 10 jaar, waarin heel veel lief en leed gedeeld werd. Vooral dat ze haar eigen koers vaart, een aantal haaien in haar familie op afstand van me houdt (hoe lastig dat ook voor haar is) doen mijn hart sneller kloppen. Zo steun ik haar weer op mijn beurt met andere dingen.

Nu heeft ze een poosje terug iemand die ze van vroeger kent onderdak geboden. Van haar eigen koers varen is weinig meer over zo lijkt. En dan laten we de plotselinge overmatige make-up en andere kleine dingetjes maar achterwege.

Zo was blijkbaar hun rolverdeling vroeger. En toen ze weer elkaar ontmoetten pakten ze dat feilloos weer op. Wel een afknapper hoor, denken iemand goed te kennen en dan blijkbaar toch mijn beeld moeten bijstellen. Het kost me moeite want het past totaal niet bij het beeld dat ik in vele jaren heb gekregen. Hoe kan iemand zo beinvloedbaar zijn, terwijl ze dit bij andere vrouwen die echt, ook al vele jaren, haar hartsvriendinnen zijn niet is?

Maar ja. Is haar goed recht. Hoort blijkbaar ook bij haar. Ik zal er wel aan wennen, en heb ongetwijfeld zelf ook eigenschappen die ze later ontdekt heeft en minder gecharmeerd van is.

En dit zijn dan nog maar beelden die bijgesteld worden. De persoonlijkheid van mensen kan ook echt veranderen.

Cosyns Guy

Citaat van: Jens op dinsdag 20 december 2016, 07:06:07
snap niet wat er mis is met waarschuwing , en opmerkingen van wat er kan gebeuren met oa leeftijd verschil en een vrouw cq meisje uit de Filipijnen. denk dat het forum daar mede voor bedoeld is .

als wij waarschuwen voor wat er kan gebeuren betekend het niet automatisch dat het ook gebeurd .

als wij waarschuwen .dan zijn er altijd leden die zeggen !!! laat je niet gek maken , maar ik heb van deze leden nog nooit gehoord dat zulks NIET gebeurd of dat wij onwaarheden schrijven of dat zulks nooit gebeurd . een ieder moet zelf weten wat hij met deze waarschuwingen doet ,maar het is toch goed om deze in je overweging mee te nemen .

kijk wij hebben allemaal wel iets met de Filipijnen ,het zij gehuwd of een partnerschap ,het zij handel of iets anders. een forum als deze is er voor bedoeld te communiceren onder elkaar en als het even kan over de Filipijnen of gerelateerd aan deze .wel daar horen waarschuwingen voor het één en ander zeker bij .wat men er mee doet moet men zelf weten .

ik heb hier nog nooit gehoord dat een vrouw uit de fils slecht is  :neeneenee: en afraden doet men ook niet . je moet alleen oppassen met enkele meisjes [vrouwen] om een teleurstelling te voorkomen . en ja ik weet wel dat zulks zich voor doet op de gehele wereld ,maar wij zijn hier op een Filipijnen forum en dit gaat vooral over de Filipijnen en niet over de rest van de wereld .

rest mij nog te vertellen dat ik zeer gelukkig ben met mijn asawa . dus afraden zul je van mij niet horen . dit wil niet zeggen dat er voor mij geen min punten bestaan ter aanzien van mijn huwelijk , het zij cultuur verschil of wat anders . deze min punten wegen niet op tegen de goedheid van mijn vrouw en ik neen ze dan ook graag op de koop toe.

overigens een mooie post van Michaela ,een voorbeeld van hoe het ook kan .ik herken hier echt een Filipijnse vrouw met haar counterintelligence , een evenbeeld van mijn Asawa .  :thumb: .
         
         
Tja Jens.Niks fout met waarschuwen...maar de manier waarop men soms waarschuwd en er dan maar zaken bij betrekt die er niks met te maken hebben of veralgemeend,daar kan ik mij soms niet in vinden.

flipjov

Zou me voorlopig van heel de papierwinkel nog niks aantrekken, als het klikt heb je daar tijd genoeg voor tot ze 21 is dus.