Huwen met mijn vriendin en haar naar Belgie laten komen

Gestart door ludovic, woensdag 14 december 2016, 19:24:50

Vorige topic - Volgende topic

pinay lover

Das pech Stijn. Ik moet zeggen, men contacten met de Ambassade in Manilla zijn heel goed, weliswaar enkel mailverkeer maar toch.
Men vriendin was daar gisteren voor de nodige legalisaties van de documenten die ik nodig heb hier. Heel vriendelijke mensen aan de receptie, nog wat uitleg gekregen .... heel tof allemaal.

En Ludovic, "ne keer goed kwaad maken" .... hmmm, geen goed idee ben ik zeker van.
Je wordt door de mensen behandeld zoals je ze zelf behandelt ....
Zoals ze in de "Vlaanders" zeggen : vriendelijkheid kost geen geld.


ludovic

Dag Pinay Lover,

Ik heb waardering voor uw energie, want ge steekt er zeer veel in. Uiteraard begrijpelijk als je uw vrouw graat ziet.
Stel dat je PC crasht na een jaar of drie communicatie en de harde schijf niet te herstellen valt, wat dan?
Ikzelf vind dit te ver gaan als de mensen zich zo moeten uitsloven om toch te bewijzen dat ze niet fake trouwen met iemand.

Ikzelf heb ook via vliegtickets.be geboekt, maar ik heb via de consul in Belgie aangeraden geweest om even te checken met

http://www.aseana.travel/

Bureau in Brussel, zelf nog niet geprobeert, maar de volgende keer zal ik via hen even informatie nemen naar de prijs voor de vluchten.
Denk dat ze werken met Thai Airlines.

pinay lover

@ Ludovic ... ik weet het , er zit een pak energie in maar we willen vooruit gaan.
Door de weigering van de scheiding maar doordat haar man de week nadien stierf, kunnen we vooruit denken.
Normaal verwacht ik vandaag haar documenten van de phil. en ga ik morgen naar de gemeente om eens te zien of alles wat in orde is.
Daarna copies maken voor de consul van de phil.in België en huwelijksaangifte doen met volmacht van mijn vriendin.

Ik ben zelf ook burocraat en weet hoe leuk het is een kant en klaar ingelepeld dossier te krijgen, vandaar ...
en ... die schijf mag crashen hoor, ik heb van alles copij + extra op een externe harde schijf  :biggrinn: ...

En idd alles voor de vrouw van mijn hart. ....

startagain

Citaat van: pinay lover op donderdag  6 april 2017, 10:03:10
Hallo Ludovic, allemaal

Na een maandje documenten verzamelen is mijn vriendin eergisteren, dinsdag vertrokken naar Manilla voor de nodige red ribbons en stempels van de Belgische Ambassade. (voor fiancé-visum met oog op huwelijk hier)
Woensdagmorgen om 10 uur stond ze aan de deuren van DFA met de documenten. Deze morgen, donderdag dus, om 10 uur de documenten bij DFA afgehaald en rechtstreeks naar de Belg. Ambassade geweest. Supervriendelijk ontvangen en alle nodige uitleg gekregen.
Vanuit de Ambassade naar het DHL kantoor en de documenten verstuurd naar mij.

Nu hier de nodige vertalingen en het "certificate de coutûme" regelen via de Filipijnse consul hier en daarna de aanvraag doen voor huwelijk op de gemeente.
Daarna alles (een 2 kgr ongeveer, origineel en 2 copies) naar men schat opsturen en de nodige afspraak online maken voor de aanvraag van het visum. We zien het zitten. Ik hou jullie op de hoogte ... het mag ook eens positief zijn héé :biggrinn:

Misschien een tip voor wie het nodig heeft : via de website vliegtickets.be kan je een ticket "reserveren" (niet boeken dus) wat nodig is voor de aanvraag van een visum.
Tenzij iemand anders hier ook een manier weet voor een ticketreservatie ??? laat maar weten.
Dag Pinay lover, en de anderen natuurlijk,
Allereerst gefeliciteerd PL, met de goedkeuring. Nog even volhouden dus :-)
Ivm ticketreservatie: ook bij connections kan je gratis een ticket reserveren voor enkele dagen. Ik heb het gedaan voor een visum kort verblijf.
Move on.. to learn and improve

pinay lover

@startagain en de rest ...

dossier nog niet goedgekeurd. Ik wacht nog op het "certificate de coûtume" van de Filipijnse ambasade hier en de nodige vertalingen.
Daarna op de gemeente het huwelijksverzoek indienen en het ondertussen lijvig dossier (ondertussen anderhalve kilo + 2 copies) voor de aanvraag naar men schat opsturen die dan de visumaanvraag kan doen op de ambassade van België.
We geven niet op .... doorgaan tot ze hier is...
Bèrewerk om een presentabel dossier op te maken maar als burocraat ben ik wel wat gewoon  :biggrinn:

Ik hou jullie hier op de hoogte ...

pinay lover

Hallo forumleden .... het is bijna zo ver ....  :happy:
Vrijdag de melding gehad ... toekenning visum na voorlegging bijkomende stukken. Ik veronderstel (hoop) dat dit het effectieve ticket is en een daar aan gekoppelde reisverzekering ....
Ik wacht voor de zekerheid nog op nieuws van de Ambassade en schiet dan terug in gang .... afspraak online maken voor haar CFO seminar ginder ..... nog enkele eenzame weken en we zijn aan de finish....

Keep you posted  :daag:

Ronn

Dag Pinay lover,

alvast gefeliciteerd,je bent nu echt in de laatste rechte lijn.nu nog de CFO sticker en je kan ze verwelkomen,dan begint de papierhandel in Belgie,maar maak je niet teveel zorgen hierover,het zwaarste is achter de rug.het beste toegewenst.

groeten Ronny,

pinay lover

Thx Ronn ..... nog geen zorgen gemaakt hoor .... wel wat geduld moeten hebben, maar al bij alles is alles heel vlot verlopen.
Supercontent van de ambassade in elk geval. VFS heeft vlot verlopen.
aan het uitzoeken wat documenten er nodig zijn voor CFO en daar afspraakje maken.
Nu nog aan het wachten op de mail van de Ambassade wat documenten ze nog nodig hebben en we doen weer verder.

En in België zal alles wel vlot lopen, daar ben ik gerust in .... ben ondertussen al wat papierwinkel gewoon  :lachen:

snah68

Tjonge jonge jonge...... Wat een gelazer voor jullie allen om met je geliefde samen te zijn. Ik bewonder het geduld en de rust die iedereen uitstraalt. Ik heb zelf het geluk gehad om een EU-burger in het buitenland te zijn. Nl. een Nederlander in Denemarken. Ten eerste al dat gedoe om een visum. We hebben twee keer een visum bij de deense ambassade aangevraagd en twee keer binnen een week gekregen. Daarna hier in Denemarken met een tourist visum getrouwd en binnen een maand een verblijfsvergunning volgens EU-regels, voor 5 jaar gekregen die daarna  omgezet kan worden tot een permanente verblijfsvergunning. De enige voorwaarde is dat we hier dan 5 jaar onafgebroken hebben gewoond.
Ik kan een emigratie naar Denemarken warm aanbevelen ;)

pinay lover

Snah, idd als unieburger is alles veeeel simpelder ... een vriend van me woont in België en werkt in Nederland. Daardoor werd hij beschouwd als unieburger en kon zijn vriendin (die toen nog gehuwd was) bij hem komen wonen zonder problemen.
Ondertussen zijn ze ook een happy married couple .....

Hier moet je als simpele belg inderdaad veel geduld hebben en een pak papierwinkel doorworstelen. Wij hebben uiteindelijk na het overlijden van men vriendin alles opgestart en in een dikke 4 maanden de positieve beslissing gekregen. En hoe dan ook "ze is het waard"  :biggrinn: