Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Rolstoel

Gestart door fabian, zaterdag 17 december 2016, 15:49:18

Vorige topic - Volgende topic

fabian

Beste mensen en forum leden,

Ik heb een vraag en hoop die hier te krijgen...
Ik ben vorige maand naar de filipijne gereist en heb daar de Famillie van mijn vriendin ontmoet... de vader zit in een rolstoel "oud en versleten - wielen zitten vast " nu heb ik hier een gratis rolstoel kunnen krijgen om als donatie daar aan haar vader te geven.. mijn vraag is dan ook - moet ik een special document mee nemen om die met het vliegtuig volgende jaar mee te krijgen als bagage " die weeg ongeveer 20 kg " of bestaat er iets special "document - donatie bewijs" zo ik die kan meenemen zonder teveel kosten te moeten betalen, ik zou dan ook kledij voor de kinderen daar mee hebben " met de rolstoel zou dit zeker boven de 30 kg gaan"

mvg,

Fabian
Negro occidentale is mijn eiland ....

Rich

Je kan die rolstoel gewoon inchecken als bagage. Neem contact op met de maatschappij waarmee je vliegt om te weten wat dat kost.

Maak een document op ( bijvoorbeeld een aankoopbewijs) dat het om een tweedehands rolstoel gaat met een waarde minder dan 430 euro en je hoeft geen douanekosten te betalen bij aankomst.

Wat je ook kunt doen,.....laat jezelf rijden in de rolstoel en doe of je slecht te been bent en je rijdt overal doorheen  :lachen: 
Rich de Nederbelg.

kristof19

Citaat van: fabian op zaterdag 17 december 2016, 15:49:18
Beste mensen en forum leden,

Ik heb een vraag en hoop die hier te krijgen...
Ik ben vorige maand naar de filipijne gereist en heb daar de Famillie van mijn vriendin ontmoet... de vader zit in een rolstoel "oud en versleten - wielen zitten vast " nu heb ik hier een gratis rolstoel kunnen krijgen om als donatie daar aan haar vader te geven.. mijn vraag is dan ook - moet ik een special document mee nemen om die met het vliegtuig volgende jaar mee te krijgen als bagage " die weeg ongeveer 20 kg " of bestaat er iets special "document - donatie bewijs" zo ik die kan meenemen zonder teveel kosten te moeten betalen, ik zou dan ook kledij voor de kinderen daar mee hebben " met de rolstoel zou dit zeker boven de 30 kg gaan"

mvg,

Fabian

Je kan hem ook verstuken met een balikbayan box samen met kledij voor de kinderen. U gaat er vanaf zijn voor 120 euro en u moet met niks zeulen.....

opinie

Citaat van: kristof19 op zaterdag 17 december 2016, 17:28:52
Je kan hem ook verstuken met een balikbayan box samen met kledij voor de kinderen. U gaat er vanaf zijn voor 120 euro en u moet met niks zeulen.....

Daar dacht ik ook al aan. De vraag is in hoeverre de rolstoel erin past. 20 Kg is waarschijnlijk een opvouwbare versie maar toch zouden er mogelijk een paar delen gedemonteerd worden. Desnoods kan men iets afspreken met vervoerder.

Citaat van: Rich op zaterdag 17 december 2016, 16:22:12
Wat je ook kunt doen,.....laat jezelf rijden in de rolstoel en doe of je slecht te been bent en je rijdt overal doorheen  :lachen: 

En aan de uitgang opspringen of bij terugkeer binnen wandelen en dezelfde persoon tegen het lijf lopen.

:denk: I see the  :smiley-philippines: was good for your health! Merry Christmas!  :xmas:

:ikkeniebegrijp: But it's July?

Yes, but where is my pasalubong?  :biggrinn:  :dollareyes:

:harenuittrekkenpg2:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Rich

Ja idd Opninie, hij moet ook weer terug en daar had ik even niet aan gedacht  :lachen:  Zie het allemaal al voor me en zou die gezichten van de douane dan eens willen zien  :applaus:
Rich de Nederbelg.

joost

Hallo Fabian.
Ik zou als ik jou was eerst alle kosten naast elkaar leggen. Dit zijn o.a : verschepen balikbayan box , mee nemen als bagage of daar , in de Filippijnen , 'n tweede hands rolstoel laten kopen. Ik denk dat dat de beste manier is. Daar 'n tweede hands rolstoel kopen. Nu zou je het geld wat zo'n rolstoel kost naar daar kunnen sturen maar als jij volgend jaar daar op bezoek gaat dan zit je schoonvader gegarandeerd nog steeds in die oude krakkemikkige rolstoel maar staat er wel 'n nieuwe stereotoren of 'n nieuwe karaoke set. Wat dat betreft zijn ze daar heel creatief met geld.
Veel succes.
Joost.

Rich

Wij hebben in het voorjaar een rollator gekocht voor mijn schoonmoeder, iets van 2300 peso. Een rolstoel heb je al voor een 4000 peso. Geen gezeul naar de luchthaven en ze hebben een nieuwe   :thumb:

http://www.philmedicalsupplies.com/v2/medical-supplies/mobility/wheelchairs.html

Rich de Nederbelg.

klootzakken (voorheen Jens)

en ik maar denken dat zo,n ding reetje duur is , :lachen: . heb dit jaar toevallig een rollator opgestuurd in zo,n box . heb het hele ding moeten slopen anders paste hij niet . en neemt een groot deel van je doos in beslag . maar moeders is er wel erg blij mee en gebruikt hem veel .
maar als ik had geweten dat ze niet eens zo duur zijn had ik hem zeker daar gekocht hoor.
wel nu weet ik het voor de volgende keer of voor eventuele rolstoel .

bedankt voor de info Rich.

 
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

opinie

Citaat van: fabian op zaterdag 17 december 2016, 15:49:18
nu heb ik hier een gratis rolstoel kunnen krijgen om als donatie daar aan haar vader te geven
...
ik zou dan ook kledij voor de kinderen daar mee hebben " met de rolstoel zou dit zeker boven de 30 kg gaan


Subtotal
₱5,000.00
Shipping
₱5,910.00
Grand Total
₱10,910.00

Verzending kost 110 euro. Ongeveer hetzelfde als een BB-doos. De wielen van de rolstoel demonteren samen met alle afneembare delen en opvullen met kleding. De rolstoel heb je toch al. Bovendien komt die rolstoel uit Europa en dan is het IMPORTED dus zogenaamd beter.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

R.deJong

Staan er 190 te koop nu.

https://www.olx.ph/all-results/q-wheelchair/

die opvouw dingen kosten 3/4000 peso.

Is die man echt rolstoelgebonden of zijn ze al bezig om medelijden te wekken om wat extra over te maken?  hahahahahaha

Sorry, kon het niet laten, :lachen:

Filipijnen houden van drama, kijken de hele dag drama op tv, ABS CBN en GMA7