Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Zamboanga del Norte

Gestart door snah68, dinsdag 3 januari 2017, 15:47:17

Vorige topic - Volgende topic

snah68

Hallo,
Ik weet dat hier misschien al heel wat over gezegd is maar ik zou graag wat nieuwe, relevante informatie. Ben pas getrouwd hier in Denemarken enga weer eens naar de Filipijnen in februari. Nu woont schoonmoeders in Zamboanga del Norte en die willen we nu dus eindelijk eens een keer bezoeken. Zijn er mensen de ervaring willen delen over deze omgeving en/of dit deel van Mindanaue? Is het er net zo "safe" als in de rest van de Filipijnen of moeten we toch iets vaker over onze schouders kijken. Hoe kom je het beste in del Norte? Via Zamboanga city of toch via Cebu en dan naar het zuiden rijden?

ganda


Ziehier het advies van de Nederlandse Overheid betreft de veiligheid.

Reisadvies Filipijnen

Laatst gewijzigd op: 25-11-2016 | Nog steeds geldig op: 03-01-2017

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/filipijnen


snah68

Citaat van: ganda op dinsdag  3 januari 2017, 16:18:45

Ziehier het advies van de Nederlandse Overheid betreft de veiligheid.

Reisadvies Filipijnen

Laatst gewijzigd op: 25-11-2016 | Nog steeds geldig op: 03-01-2017

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/inhoud/filipijnen


Kijk die site kende ik al. Ik had graag wat gehoord van diegenen die daar zelf verblijven. Ik weet dat de Filipijnen er vermoedelijk niet veiliger op geworden is in het laatste jaar en er is al jaren een waarschuwing in reisadvies van de overheid. Maar ik meen me ook te herinneren dat er enkele forumleden daadwerkelijk daar langer verblijven

Pinkpanther

Pak de bus CEBU naar Dumagette......
Dan paar daagjes Dumagette......
Dan Fastcraft Dumagette naar Diapitan.
Veilig...ik denk hetwel..vermijd sulu enZamboanga....

Pinkpanther   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

O.B.Bommel

Ik zou tot Dipolog gaan met de boot vanaf Dumaguete en schoonmoeder daarheen laten komen. Dipolog is safe maar hoe verder zuidwestelijk naar Zamboanga hoe linker. Zelf zou ik die weg niet nemen als ik er niet absoluut moest zijn, hoewel men zegt dat de noordelijke kustweg nog zou kunnen maar niet helemaal tot de city zelf. En dan maakt het veel uit of je een buitenlander bent of niet.
Achteraf weet iemand het altijd beter want als er niks gebeurt zegt men dat er niks aan de hand was.

Cagayan-Ozamis heb ik noodzakelijkerwijs wel eens gereden (dat kleurt zelfs rood dus zegt het niet alles) en dat was wel te doen maar daar heb je niks aan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

O.B.Bommel

Navraag leerde mij dat het buiten Sindagan al mis KAN gaan. Probleem is hold-ups. En na Liloy is het risico alleen maar groter.
Dus veel succes met je trip als je besluit toch te gaan, je kunt de risico's zelf wel inschatten.

Verder is die kaart niet helemaal accuraat natuurlijk. Nagenoeg alleen Mindanao heeft een kleurtje maar ook op sommige stukken in Noord Luzon is het afhankelijk van plaatselijke omstandigheden onveilig. En sommige gekleurde gedeelten zijn veilig. Het hangt af van plaatselijke situaties.
Vrijwel heel Europa zal ongekleurd zijn maar ik adviseer je tegenwoordig om bepaalde wijken in Parijs en zo maar te mijden. The world is changing fast.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Willy

Waarom niet naar Davao en familie laten overkomen? Davao is veilig

snah68

CitaatNavraag leerde mij dat het buiten Sindagan al mis KAN gaan

Sindagan is ook de eindbestemming. De planing nu is om van Manilla naar Dipolog te vliegen om daarna ca. 10 dagen in Sindagan te verblijven.

Citaat van: Willy op donderdag  5 januari 2017, 11:37:34
Waarom niet naar Davao en familie laten overkomen? Davao is veilig

Spreek je uit ervaring? Zit je daar zelf?
Werd daar ca een half jaar geleden niet een markt opgeblazen ?  :ikkeniebegrijp:  (Net als in Hilongos vrij recent).

Helemaal mee eens dat Europa ook niet alle plaatsen een aantrekkelijk zijn om naar te reizen mbt terrorisme.

robinson7268

Veiligheid is zeer relatief.

Daar was inderdaad een bomaanslag vorig jaar, maar Davao City, toch een miljoenenstad in vergelijking met de andere steden op Mindanao is relatief goed beveiligd en wordt nog steeds als veilig gezien. In ieder geval veiliger dan Zamboanga en de rest van zuid en west Mindanao.

nils

Zelf ben ik vorig jaar per vliegtuig naar Zamboanga gereisd en heb ik daar mijn schoonfamilie bezocht.
Het is geen oorlogsgebied en als je voorzichtig bent is de kans klein dat er wat gebeurd.
Maar geven ze zo'n waarschuwing natuurlijk niet voor niets af, omdat er in het verleden verschillende incidenten zijn geweest
en moet je jezelf afvragen of je een dergelijk risico wil nemen.