Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Behandeling visumaanvraag volgen

Gestart door Kuya Danny, donderdag 26 januari 2017, 17:57:33

Vorige topic - Volgende topic

Kuya Danny

Wij weten dat we geduld moeten hebben ivm de visumaanvraag maar wanneer we deze willen volgen verschijnt er nog steeds niet(na ongeveer 2 weken)"pending"in progress" of "in behandeling",wanneer we het visumdossier intikken,dit lijkt me niet normaal,heeft iemand daar ondervinding mee? :ikkeniebegrijp:

Jan69

Dit is normaal, bij ons duurde dat ook ongeveer zo lang. Maar uiteindelijk hadden we het visum in ongeveer 6 weken van indienen tot verschijnen "goedgekeurd", verleden jaar juli-augustus.

Persoonlijk denk i, dat het afhangt van hoeveel je verdient bij niet te grote leeftijdsverschillen.

Ikzelf heb geen politieonderzoek gehad, niet tijdens die periode, niet in de periode tussen aankomst en huwelijk.


Kuya Danny

Ja ik weet dat het normaal is dat het een tijd duurt maar normaal moet je kunnen zien dat het nog in behandeling en ik krijg altijd deze melding :

Het feit dat uw zoekopdracht geen resultaten oplevert, kan te wijten zijn aan de volgende omstandigheden:

-u heeft verkeerde gegevens ingeput

-u heeft een nummer opgegeven van een visumaanvraag die behandeld wordt door een diplomatieke of consulaire post die nog niet over de nodige middelen beschikt om een visumaanvraag via elektronische weg te versturen (raadpleeg lijst); op dit ogenblik is het nog niet mogelijk om de stand van behandeling na te gaan van een visumaanvraag die per diplomatieke valies overgemaakt wordt aan de Dienst Vreemdelingenzaken

-de diplomatieke of consulaire post heeft de visumaanvraag niet verzonden omdat het de bevoegdheid heeft om ambtshalve visa uit te reiken 

-de visumaanvraag werd niet ingediend bij een Belgische diplomatieke of consulaire post, maar bij een post die België vertegenwoordigt (raadpleeg lijst) 

-de diplomatieke of consulaire post heeft de visumaanvraag nog niet verzonden of de Dienst Vreemdelingenzaken heeft de visumaanvraag nog niet ontvangen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken
Ik weet het van ondervinding omdat het de tweede keer is dat we visum aanvragen,toen in 2010 kwam er "pending" op en naar verluidt zou het er nu in het Nederlands opkomen "in behandeling" maar ik krijg altijd deze melding en het ingegeven nummer is juist.

Ronn

Danny,

Geen paniek,gewoon geduld,veel geduld het was bij ons ook zo.en plots onverwachts kreeg ik toch het gewenste (in behandeling)

Dus de moed er in houden zou ik zeggen,

groeten Ronny

jiggy

Dit is "normaal" in die zin, dat ook het ingeven bij DVZ van de visumaanvragen op die website "infovisa" niet automatisch maar manueel gebeurt. Dus... met de nodige(?) ambtelijke vertraging.
Dit merkte zelf op toen ik een kopij van een aanvraagdossier opvroeg bij DVZ: door Manilla verzonden en pas 1 maand later als "ontvangen" ingegeven.
Eens weergegeven dan duurt het meestal "niet lang" meer vooraleer er een beslissing volgt.

startagain

Citaat van: jiggy op zaterdag 28 januari 2017, 17:04:00
Dit is "normaal" in die zin, dat ook het ingeven bij DVZ van de visumaanvragen op die website "infovisa" niet automatisch maar manueel gebeurt. Dus... met de nodige(?) ambtelijke vertraging.
Dit merkte zelf op toen ik een kopij van een aanvraagdossier opvroeg bij DVZ: door Manilla verzonden en pas 1 maand later als "ontvangen" ingegeven.
Eens weergegeven dan duurt het meestal "niet lang" meer vooraleer er een beslissing volgt.
Jiggy, wil je hiermee zeggen dat, indien een dossier door Manila is doorgestuurd, het nog relatief lang kan duren vooraleer het zichtbaar is bij openbaarheid van bestuur? Ik had verwacht dat inzetten van de verslagen, advies ed rechtstreeks vanuit Manila (digitaal) in het betreffende dossier gebeurde.
Move on.. to learn and improve

Kuya Danny

Even ter informatie,
de website van DVZ had problemen,is sinds enige tijd hersteld,dossiers kunnen terug gevolgd worden,
afgekeurd in mijn geval :-(

Cosyns Guy

Citaat van: Danny Jonalyn op zaterdag 25 maart 2017, 15:57:49
Even ter informatie,
de website van DVZ had problemen,is sinds enige tijd hersteld,dossiers kunnen terug gevolgd worden,
afgekeurd in mijn geval :-(
Wat was de reden voor afkeuring Danny als ik vragen mag ?

mars

Citaat van: Danny Jonalyn op zaterdag 25 maart 2017, 15:57:49
Even ter informatie,
de website van DVZ had problemen,is sinds enige tijd hersteld,dossiers kunnen terug gevolgd worden,
afgekeurd in mijn geval :-(

dat is vrij snel afgekeurd als je dit in januari ingediend hebt. onvolledig dossier ?

Kuya Danny

Het was inderdaad snel,
afgekeurd door mijn inkomsten,
ik zou 80€ te weinig brugpensioen ontvangen per maand,
alsook mijn huurcontract,ik was single toen ik het huurde en mijn huisbaas had er "voor 1 persoon" opgezet,dit is geen probleem want hij wil met plezier een ander contract opstellen,en de derde reden was omdat er geen reisverzekering afgesloten was,dat is flauwekul omdat die maar pas moet afgesloten worden wanneer het ticket geboekt wordt.

Pinkpanther

Hi Danny,, woon jij in Belgie ??
Wat zijn daar de minimum inkomenseisen ??
Wel balen  maar € 80,- te weinig ....


PP :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

mars


Kuya Danny

Het minimum inkomen moet 1387€ zijn in Belgie Pinkpanter,
ik zit rond de 1300,afhankelijk hoeveel dagen er in de maand zijn,
ik heb de Omboudsman ingeschakeld Mars

snah68

Citaat van: Danny Jonalyn op maandag 27 maart 2017, 17:13:54
de derde reden was omdat er geen reisverzekering afgesloten was,dat is flauwekul omdat die maar pas moet afgesloten worden wanneer het ticket geboekt wordt.

Reisverzekering dient afgesloten te zijn bij visumaanvraag. Axa, een goedkope verzekering, annuleert de verzekering kostenloos indien een visum wordt geweigerd. Ik vermoed dat meerdere maatschappijen dit we doen.

pinay lover

de visumaanvraag voor men schat was verzonden naar Brussel op 31 mei ... De ambassade zei dat de aanvraag zichtbaar zou zijn na een drietal weken op hun "trackingsysteem" en .... inderdaad, op 22 juni dossier "in behandeling" .... correcte info dus van de Ambassade.