Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Hulp ter plekke gezocht / Advocaat

Gestart door bugby, dinsdag 31 januari 2017, 09:36:50

Vorige topic - Volgende topic

bugby

Ik importeer al eens vaker wat spulletjes uit het buitenland naar Belgiƫ. Nog nooit heb ik mijn goederen niet ontvangen.
Tot nu.....

Ik ben naar iemand op zoek die in de Filipijnen me aan een advocaat of dergelijke kan helpen .
Graag zou ik de Filipijnse persoon die mijn geld heeft maar de goederen niet verzend ,en al maanden excuses verzint, een brief of officiele aanmaning willen schrijven en eventueel verdere stappen ondernemen.
Aangezien ik in Belgiƫ zit is dit moeilijk van hieruit te regelen.
Ik heb al eens naar de plaatselijke politie van Manila gebeld maar dat was een communicatie waar niemand wijzer uit werd. Een mail vind ik niet.

Zou iemand me hieromtrent wat info willen geven wat ik het beste laat ondernemen ter plaatse ?

Super bedankt alvast!




Rich

Dag Bugby, welkom op het forum.

Vraagje. Wat is de reden waarom de leverancier de goederen niet wil verschepen?
Werk je met een  "letter of credit" ?
Werk je met een agent die de verscheping verzorgd?
Rich de Nederbelg.

bugby

Rich,

Ik heb niet gewerkt met een 'letter of credit' . Eigenlijk kende ik het niet tot net , waarvoor dank. Ga ik zeker gebruiken in de toekomst.
Misschien ben ik een beetje teveel 'ter goeder trouw' geweest.
Het is een kleine plaatselijke handelaar die zijn goederen ter plekke wel nog steeds verkoopt , er is geen andere partij die er tussen komt bij mijn weten.

Rich

Oei, ja dan kan je verwachten dat het vroeg of laat fout gaat en dat je je geld kwijt bent.

Advocaten genoeg, maar het is dan nog de vraag welke bewijzen je hebt dat de betaling is gedaan (verkoopsovereenkomst)
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de leverancier geen export permit heeft en dan wordt het wel heel moeilijk om je centen te recupereren.

Google eens en je zal veel advocaten vinden, maar een goeie??????

Succes, en laat even weten hoe het is afgelopen.
Magere troost is, dat je niet de enige bent die dit soort dingen overkomt, en als je op vertrouwen af gaat dan ben je vroeg of laat een vogel voor de kat.
Rich de Nederbelg.

Luke

Wij doen al 10 jaar export van PH naar BE. We hebben ook al eens een leverancier gehad die eerst wel goed leverde maar plots een bestelling niet leverde. We hadden als gewoonlijk de 50% voorschot betaald. WE hebben een advocaat onder de arm genomen (die enkel zijn schappelijke kosten rekende telkens de zaak voorkwam). Na 10 jaar is de tegenpartij met het voorstel gekomen om een middellijke schikking. Daarbij hebben we de helft van het voorschot kunnen recupereren. Het was voor ons eerder te doen om de leverancier lastig te vallen met gerechtskosten.

Het komt er op neer dat je geen poot hebt om op te staan. Incasseer je verlies en "move on"!

Is de leverancier in Metro Manilla? Dan zou ik eventueel eens poolshoogte kunnen nemen.





bugby

Allen bedankt voor de antwoorden.

Mijn bedoeling met een brief via advocaat aan de andere partij te laten zenden is om te laten merken dat ik er nog steeds achter zit en een soort schrikeffect te krijgen.
Mijn verlies heb ik al deels aanvaard, echter mijn gevoel zit nog niet goed.

Hij zou gevestigd zijn in Bacoor, Cavite. Net onder Manila.

Luke

Bacoor is niet zover. Heb je het juiste adres? Eventueel via PM.

Rich

De leverancier eventueel onder druk zetten via : http://www.philexport.ph/web/philexp/export-laws-and-policies  zij hebben ook hun eigen advocaten.
Rich de Nederbelg.

Pinkpanther

Ik weet niet om hoeveel het gaat maar als het om een bedrag lager als 1000 euro gaat zou ik zeggen pech gehad en verlies nemen.
Advocaten hier is ook maar een gok.

MR-X   :hoedjeaf: :hoedjeaf: :hoedjeaf: