Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Europa route

Gestart door Derrick, woensdag 1 februari 2017, 02:02:43

Vorige topic - Volgende topic

Luc

Zo ver ik weet telt de EU route enkel wanneer je gehuwd bent.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

flipjov

Citaat van: Pinkpanther op donderdag 23 maart 2017, 09:50:34
Hi, lees ik het goed,....  als je het VISA voor je vriendin  via Denemarken doet is het niet nodig om te voldoen aan de inkomenseis ??
Hoe pak je dit aan ???   
Ik voldoe niet aan de inkomenseis van de IND in NL.
Ik heb 1 jaar bijna niet gewerkt ZZp er  maar in dat jaar een huis gebouwd.
Dat ik daar 40 tpt 50 dzd winst op maak, dat intereseert de IND niet, mijn verzoek voor toeristenvisum
was al bij voorbaat afgewezen.

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:

EU route is idd enkel als je gehuwd bent, jij zou als Nederlander dan in een ander EU land kunnen gaan wonen en je vrouw naar daar laten overkomen, je valt dan onder de EU wetgeving die soepeler is dan de Nederlandse of Belgische, je moet wel werk hebben in dat andere EU land want EU onderdanen moeten bewijzen dat ze voor zichzelf kunnen zorgen en niet op de kosten van de staat gaan leven in een ander EU land.

Luc

Dacht dat je grensarbeider kunt zijn. Als Nederlander in België gaan wonen en blijven werken in Nederland.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

snah68

Citaat van: Pinkpanther op donderdag 23 maart 2017, 09:50:34
Hi, lees ik het goed,....  als je het VISA voor je vriendin  via Denemarken doet is het niet nodig om te voldoen aan de inkomenseis ??
Hoe pak je dit aan ???   
Ik voldoe niet aan de inkomenseis van de IND in NL.
Ik heb 1 jaar bijna niet gewerkt ZZp er  maar in dat jaar een huis gebouwd.
Dat ik daar 40 tpt 50 dzd winst op maak, dat intereseert de IND niet, mijn verzoek voor toeristenvisum
was al bij voorbaat afgewezen.

PP   :nederlandsevlag: :smiley-philippines: :nederlandsevlag:
Wij zijn getrouwd ;). Ik woon meer dan 5 jaar in Denemarken, hetgeen het misschien makkelijker maakte, ik weet niet of dit van invloed heeft. Maar in principe is er geen inkomenseis (was er niet in mijn geval)
Het enige wat vereist is is dat je als EU burger een legaal verblijf hebt in het land. Een vast verblijf wel te verstaan (een vakantie is wel egaal maar niet vast genoeg). Hoe je deze verblijfsvergunning hebt verkregen is onder geordend.
Mijn huidige vrouw is hier in november met een toeristenvisum gekomen, we zijn in december getrouwd en gelijk een verblijfsvergunning aangevraagd.  Deze lag al in de brievenbus toen we van onze filipijnen vakantie terug kwamen, begin maart.
Een tijdelijke verblijfsvergunning van 5 jaar die na 5 jaar omgezet kan worden in een vaste verblijfsvergunning als we hier ook daadwerkelijk hebben gewoond in die 5 jaar.