Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Trouwen in de Filipijnen wat moet ik meebrengen ?

Gestart door mrjames2306, donderdag 23 februari 2017, 20:18:45

Vorige topic - Volgende topic

mrjames2306

Beste leden,

Wij gaan in Augustus trouwen in de Filipijnen, nu is het voor mij niet helemaal duidelijk wat ik aan documenten dien mee te brengen naar de Filipijnen, ik ben van nationaliteit Nederlandse, maar ik woon al meer dan tien jaar in Belgie, zou iemand dit misschien even kunnen opsommen, en weet er iemand ook hoelang het gemiddeld duurt om voor de gemeente in de Filipijnen te trouwen? En moet ik alle documenten laten appostilleeren bij de rechtbank? alvast bedankt voor uw antwoord. :thankyoufw5:

Rich

Best even kijken op de website van de Nederlandse ambassade in Manila, en ook op dit forum staat veel informatie.

http://filipijnen.nlambassade.org
Rich de Nederbelg.

mars

Citaat van: mrjames2306 op donderdag 23 februari 2017, 20:18:45
Beste leden,

Wij gaan in Augustus trouwen in de Filipijnen, nu is het voor mij niet helemaal duidelijk wat ik aan documenten dien mee te brengen naar de Filipijnen, ik ben van nationaliteit Nederlandse, maar ik woon al meer dan tien jaar in Belgie, zou iemand dit misschien even kunnen opsommen, en weet er iemand ook hoelang het gemiddeld duurt om voor de gemeente in de Filipijnen te trouwen? En moet ik alle documenten laten appostilleeren bij de rechtbank? alvast bedankt voor uw antwoord. :thankyoufw5:

u toekomstige vrouw zou zich toch al bij de gemeente kunnen bevragen. elke gemeente hanteert daar andere regels, en zijn streng of mild. Wij zijn in 3 weken voor de kerk kunnen trouwen. was wel vrij nipt.

R.deJong

Belangrijke papieren om mee te brengen zijn euro's...


:lachen: :lachen: :lachen:

Luc

Een apostille is niet erkend in de Filippijnen. Je kunt op het internet de lijst vinden van de landen die een apostille erkennen.

http://www.rmexpress.nl/legalisatie/landen-die-het-apostilleverdrag-hebben-ondertekend/

Feitelijk moeten je alle documenten laten vertalen door een beëdigd vertaler, legaliseren bij de rechtbank waar de vertaler woont en daarna legaliseren bij ministerie van justitie in Brussel en dan legaliseren op de Filippijnse ambassade in Brussel (red ribbon) aangezien de apostille niet geldig is in de  :smiley-philippines:

Maar ik ken persoonlijk niemand die dat heeft laten legaliseren op de ambassade. Velen laten het vertalen bij de consul in Deurne, die zet er zijn stempel op van consul. Neem dan wel op tijd contact met hem want die is dikwijls zelf in de  :smiley-philippines:

De legal capacity die je van de Belgische ambassade moet krijgen in Manila is het belangrijkste document dat je nodig hebt.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

De legal capacity moet hij van de Nederlandse ambassade in Manila  krijgen Luc.
Rich de Nederbelg.

Luc

Citaat van: Rich op donderdag 23 februari 2017, 23:28:00
De legal capacity moet hij van de Nederlandse ambassade in Manila  krijgen Luc.

Ah ja ok  :thumb:

Geboorteakte in  :nederlandsevlag: veronderstel ik en bewijs van woonst in  :belgiesmiley: tenzij het op de Nederlandse ambassade anders is.  :weetikniet:

Moet die  :nederlandsevlag: geboorteakte dan ook niet door de Nederlandse ambassade in België worden gelegaliseerd  :denk:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Rich

Geboorteakte id in Nederland want daar is hij geboren neem ik aan. En bewijs van woonst idd van de gemeente waar hij woont in België.


Het tweede weet ik niet zo goed meer. Ik dacht dat ik mijn geboorteakte heb laten legaliseren in Den Haag en daarna ben ik naar de Filippijnse ambassade in Den Haag geweest voor de red ribbon. Heb dat toen in één dag gedaan en moest iets meer betalen in de Filippijnse ambassade voor "rush".
Rich de Nederbelg.

Luc

En waarschijnlijk moet er op dat bewijs van woonst wel een apostille. Dan moet op de Nederlandse ambassade. Pas dan is dat geldig in Nederland.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Ze hebben mijn geboorteakte van Leuven aanvaard zonder legalisatie of vertaling in Makati City hall
Er was wel een pagina bij de geboorteakte met een vertaling in Engels, Frans en Duits van de belangrijkste info en geparafeerd door de ambtenaar van de burgerlijke stand.

Is dat hetzelfde met uw geboorteakte? Stuur het eens door naar uw toekomstige die het kan presenteren op het gemeentehuis waar je uw Marriage license aanvraagt.

Luc

Dat is een internationale geboorteakte. Kan zijn dat ze dat op sommige plaatsen aanvaarden.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Luke

Het was per email aangevraagd (en verstuurd) met de aanduiding dat het voor gebruik buiten België was.


mrjames2306

Beste iedereen,

Bedankt voor al de reacties, ik ga het haar eens laten navragen in de city hall.

Riens

Citaat van: Luke op vrijdag 24 februari 2017, 01:21:14
Ze hebben mijn geboorteakte van Leuven aanvaard zonder legalisatie of vertaling in Makati City hall
Er was wel een pagina bij de geboorteakte met een vertaling in Engels, Frans en Duits van de belangrijkste info en geparafeerd door de ambtenaar van de burgerlijke stand.

Is dat hetzelfde met uw geboorteakte? Stuur het eens door naar uw toekomstige die het kan presenteren op het gemeentehuis waar je uw Marriage license aanvraagt.

De geboorteakte kan je digitaal aanvragen bij de NL gemeente waar je geboren bent (wel digID nodig), en dan aanvinken voor internationaal gebruik. dan staat het er in NL DE FR en SP op. Kan je zo op de ambasade presenteren. Het uitreksel van de GBA daar moet de burgerlijke staat op staan. En ook in het engels, in NL kan je deze gewoon in de 4 talen krijgen, of jouw belgische akte gelegaliseerd moet zijn zou ik even op de ambasade na vragen.
Als je gescheiden ben moet de echscheidingsakte/bewijs van inschrijving van echtscheiding er ook bij.

Verder moet je partner ID(paspoort) en postal ID en een gelegaliseerde cenomar bij zich hebben. Je moet samen verschijnen.

Dan krijg je de Legal Capacity van de ambasade, deze heb je nodig om te huwen, 20 minuutjes wachten en ik had de LC.

Ronny55

Vergeet zeker niet de gezinsstatus, (dat je ongehuwd zijt.)
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.