Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

belastingen

Gestart door pwsjennifer, dinsdag 7 maart 2017, 14:32:55

Vorige topic - Volgende topic

pwsjennifer

hallo,

ik ben nog steeds bezig met mijn onderzoek voor school. Ik ben op dit moment bezig met het stukje over hoe het is geregeld met belastingen in de Filipijnen. Nu heb ik veel nuttige informatie gevonden op de site van het bureau of internal revenue. nu vroeg ik me af hoe dit word geregeld als je een emigrant bent, en dan met name de income en estate tax. heeft u nog ergens opmerkingen over?  het gaat om de vormen;

- capital gains tax
-documentary stamp tax
- donor's tax
-estate tax
-income tax
-percentage tax
-value-added tax
- withholding tax
-excise tax

alvast mijn hartelijke dank.

met vriendelijke groeten,

jennifer

klootzakken (voorheen Jens)

sorry Jennifer  maar de heren zijn erg druk met spelletjes  :lachen: erg jammer .  en ik kan u niet helpen op belasting gebied .heb mijn abonnement bij de belasting opgezegd.   geen bal verstand van. dus je moet helaas nog even in de wachtkamer .



grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Ronny55

Veel kan ik daar niet over zeggen. Alleen in de  :smiley-philippines: is er enkel "tax on labor" wat betreft inkomstenbelastingen, ( ps, er is hier geen bedrijfsvoorheffing, mijn vrouw betaald jaarlijks haar inkomtax.)op sociale uitkeringen is er geen tax . Voor gepensioneerde "vreemdelingen" dus ook niet. Real estate tax is er wel op eigendom, (grondbelastingen), wij betalen zo'n 10-12 euro jaarlijks. Verder kan ik je niet helpen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

klootzakken (voorheen Jens)

ja klopt Ron Grondbelasting betaal ik ook daar . voor 1100 m2 ongeveer 3000 peso . als je voor 1 januari betaald krijg je ook nog korting als dus in Ormoc . weet niet of het per Gem verschild .
grote mond tegen de baas , je mag op dit forum geen eigen mening hebben . dan volgt een ban , haha . verrek maar met het forum.
Reactie van de Admin: Bovenstaande werd door dit lid geplaatst nadat hij op zijn taalgebruik aangesproken werd. Zulke leden kunnen we missen.

Luc

Wie een vaste job heeft zoals verpleegsters in een ziekenhuis betalen wel degelijk bedrijfsvoorheffing. Vrij veel zelfs.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

Adik

Misschien is het een poging waard via PB wat deelnemers uit deze topics te benaderen?
http://www.filippijnen.org/index.php?board=135.0

Er is vroeger wat gehakketak geweest, en zijn derhalve wat deelnemers afgehaakt (en 1 geband als ik me niet vergis), maar als je goed uitlegt wie je bent en wat je doet, misschien zien ze dan wel een reden om je te helpen?

Hoe is het trouwens met je vorige project vergaan?

pwsjennifer

bedankt voor de reacties!

@adik dit is nog steeds hetzelfde project. De vorige vragenlijst was voor het vooronderzoek. we zitten nu in het eindstadium en hebben de information kit zo goed als af.

Ronny55

Citaat van: Luc op zaterdag 11 maart 2017, 19:54:50
Wie een vaste job heeft zoals verpleegsters in een ziekenhuis betalen wel degelijk bedrijfsvoorheffing. Vrij veel zelfs.
Idd Luc, klopt wat je zegt, daar was ik effe mis , bij vast werk idd "Withholding tax" maandelijks afgehouden en doorgestuurd door de werkgever.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Budgie

Citaat van: Ronny55 op maandag 13 maart 2017, 21:38:04
idd Luc, klopt wat je zegt, daar was ik effe mis , bij vast werk idd "Withholding tax" maandelijks afgehouden en doorgestuurd door de werkgever.

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .

Dus net als deze opmerking van je want hun knieen zitten van voren, wat jij als knie zie is hun hiel Hun knie zit gedeeltelijk in het lichaam

Getting older beats the alternative -dying young