Recente ervaringen met visum voor kort verblijf aan te vragen

Gestart door Pieter30, woensdag 22 maart 2017, 02:44:02

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

Citaat van: Rich op zondag 14 mei 2017, 12:37:02
Wij zouden ook graag de zus en/of broers van mijn vrouw eens laten overkomen voor vakantie maar we beginnen er gewoon niet aan. Te veel gezever en werk met papieren.

1/ het lukt nooit volgens mij
2/ Ik heb 4 visa (gezinshereniging) geregeld de laatste 4 jaar en allemaal goedgekeurd en het is welletjes geweest  :jajaja:
Net voor de 7e keer een visum geregeld en weer geen probleem. Gewoon zorgen dat je alle papieren hebt en liefst nog meer papieren die eigenlijk niet nodig zijn. Ook minderjarige geen probleem als je het maar kan uitleggen. En een goed record helpt ze houden het waarschijnlijk wel bij.

Mijn reden om het niet meer te doen zou zijn de kosten. Het loopt nogal op met vliegtickets, verzekeringen, fees, hotel, ik schat zo tussen de 1500 en 2000 euro. Geen kattenpis.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

flipjov

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 18 mei 2017, 14:48:29
Citaat van: Rich op zondag 14 mei 2017, 12:37:02
Wij zouden ook graag de zus en/of broers van mijn vrouw eens laten overkomen voor vakantie maar we beginnen er gewoon niet aan. Te veel gezever en werk met papieren.

1/ het lukt nooit volgens mij
2/ Ik heb 4 visa (gezinshereniging) geregeld de laatste 4 jaar en allemaal goedgekeurd en het is welletjes geweest  :jajaja:
Net voor de 7e keer een visum geregeld en weer geen probleem. Gewoon zorgen dat je alle papieren hebt en liefst nog meer papieren die eigenlijk niet nodig zijn. Ook minderjarige geen probleem als je het maar kan uitleggen. En een goed record helpt ze houden het waarschijnlijk wel bij.

Mijn reden om het niet meer te doen zou zijn de kosten. Het loopt nogal op met vliegtickets, verzekeringen, fees, hotel, ik schat zo tussen de 1500 en 2000 euro. Geen kattenpis.

De kosten maakt niet zoveel uit, men vrouw haar zus is ook halfzus dus zouden willen weten of ze niet lastig daarover zouden doen. Haar moeder heeft uiteraard een geboortecertificaat van zowel men vrouw als halfzusje. Al de andere nodige documenten hebben wij ook. De echte papa maakt er geen probleem van als ze hier op vakantie komt voor 1 maand. Kan desnoods fotos toevoegen ook indien dit helpt.

O.B.Bommel

Citaat van: flipjov op donderdag 18 mei 2017, 17:58:22
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op donderdag 18 mei 2017, 14:48:29
Citaat van: Rich op zondag 14 mei 2017, 12:37:02
Wij zouden ook graag de zus en/of broers van mijn vrouw eens laten overkomen voor vakantie maar we beginnen er gewoon niet aan. Te veel gezever en werk met papieren.

1/ het lukt nooit volgens mij
2/ Ik heb 4 visa (gezinshereniging) geregeld de laatste 4 jaar en allemaal goedgekeurd en het is welletjes geweest  :jajaja:
Net voor de 7e keer een visum geregeld en weer geen probleem.......

Mijn reden om het niet meer te doen zou zijn de kosten. Het loopt nogal op met vliegtickets, verzekeringen, fees, hotel, ik schat zo tussen de 1500 en 2000 euro. Geen kattenpis.

De kosten maakt niet zoveel uit, men vrouw haar zus is ook halfzus dus zouden willen weten of ze niet lastig daarover zouden doen. Haar moeder heeft uiteraard een geboortecertificaat van zowel men vrouw als halfzusje. Al de andere nodige documenten hebben wij ook. De echte papa maakt er geen probleem van als ze hier op vakantie komt voor 1 maand. Kan desnoods fotos toevoegen ook indien dit helpt.
Nou  7 x 2000 noem ik niet niks. Kan je een aardige vierwieler voor kopen. Of 14 jaar naar school. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Rich de Nederbelg.

Yoghurt69

mijn ouders hebben me geleerd te sparen en spaarcenten kunnen in aanmerking komen om te reizen

faire deal: witneus zorgt voor een visum en :smiley-philippines:  familie voor de reiskosten

O.B.Bommel

Citaat van: Yoghurt69 op vrijdag 19 mei 2017, 11:21:07
mijn ouders hebben me geleerd te sparen en spaarcenten kunnen in aanmerking komen om te reizen

faire deal: witneus zorgt voor een visum en :smiley-philippines:  familie voor de reiskosten
Dat doen ze in de Filipijnen anders. Die sparen achteruit. Dat zou je toch moeten weten. Het is al moeilijk daar om een dag vooruit te kijken.
En met die salarissen daar kunnen wij makkelijk lullen, dat erbij.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

flipjov

Sommige mensen moeten maanden of jaren lang sparen voor een vliegticket of een reis en andere nu eenmaal niet en kunnen dat ze betalen dus... financiële situatie is bij iedereen anders.

Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met een visumaanvraag voor familiebezoek voor moeder en minderjarige zus van Filipijnse partner. Niet wat het kan kosten of het koste bij een ander.

Yoghurt69

#27
Citaat van: flipjov op zondag 14 mei 2017, 10:54:24
Zouden graag de moeder van men vrouw en mijn vrouw haar minderjarige zus (8) volgend jaar in mei hier op vakantie laten komen voor 1 maand. Wanneer kunnen ze best de visumaanvraag doen?
Iemand ervaring toevallig met 2 mensen samen op vakantie laten komen? We hebben voldoende inkomen om voor beide een ten laste neming te doen. Haar moeder heeft wel werk maar geen vaste baan met contract. Ze heeft wel een eigen woning en de zus moet uiteraard terug naar school na de vakantie dus hopelijk is dit voldoende voor terugkeergarantie. Geboorteakte enz als bewijs van familie hebben ze allemaal. Heeft de zus toestemming nodig van de vader?

mijn excuses voor het  :offtopic: antwoord eerder
de procedure voor moeder en zus loopt iets makkelijker nu je  :smiley-philippines: vrouw bij jouw woont --> family visit

hoe vroeger je de aanvraag indient hoe groter de kans dat je bij problemen nog ruimte hebt maar er staat een wettelijke termijn op, dacht 3 maand ... andere leden kunnen hier zeker op antwoorden
geldigheid van documenten moet je ook in acht nemen
voor de minderjarige zus moet een "power of attorney" & toestemming gegeven worden door de vader
hebben ze beide al een internationaal paspoort?

O.B.Bommel

Citaat van: flipjov op vrijdag 19 mei 2017, 12:11:21
.....
Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met een visumaanvraag voor familiebezoek voor moeder en minderjarige zus van Filipijnse partner. Niet wat het kan kosten of het koste bij een ander.
Ja ik heb die ervaring, mijn zwager met minderjarige zoon een paar jaar geleden. Was geen probleem. Inderdaad je moet wel power of attorney hebben. In mijn geval nu de moeder want de kinderen wonen bij vader.

Bij minderjarigen luistert het wel nauwer. Ik adviseer om een heel epistel als bijlage te maken over de redenen waarom en daar volstrekt eerlijk over te zijn. En daarin al antwoorden te geven op mogelijke vragen. Als het niet klopt prikken ze daar bij het interview makkelijk doorheen. Op een minderjarige wordt extra gelet.
Ik begrijp dat het in de schoolvakantie in mei is, dan hebben ze vakantie en is het wat makkelijker.

Wij betaalden de school voor het neefje en hij was nu oud genoeg om te beseffen wat er om hem heen gebeurde dus was het goed voor zijn opvoeding. Maar elke situatie is anders.

Let op, 2x uitnodiging, alles x2.

Visum kan je aanvragen vanaf 3 maanden voor vertrek niet eerder. minimaal 15 dagen voor vertrek maar dan zit je al in een noodprocedure.
Advies is je papieren precies op 3 maanden daarvoor compleet te hebben en dan de afspraak boeken. Dan heb je nog een escape.



Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

flipjov

De moeder woont alleen met haar minderjarige dochter en hebben een eigen woning, de vader woont niet zo ver en komt af en toe wel is langs maar de moeder staat in voor zowat alle kosten ook. Ik ken die man wel zelf niet maar hij zou het geen probleem vinden moest ze ook op vakantie komen naar Belgie voor een maand in mei (vakantie Filipijnen, toch in cavite)

Paspoort heeft mijn schoonmoeder al wel, schoonzus nog niet maar daar moeten ze zelf voor gaan natuurlijk.
Terugkeergarantie, ze moet naar school en schoonmoeder heeft een woning in Cavite dus, wel geen vaste job.
Wij betalen niks voor hun in de Filipijnen eigenlijk maar wat heeft dat er met te maken zoals u de school van een neefje betaalde? De Tickets en Visum kosten zullen wij wel betalen.

Visum 2 x aanvragen en beide ten laste nemen is geen probleem.

Ik heb niet echt ervaringen met een visum of zo, mijn vrouw heb ik hier leren kennen dus die had geen visum nodig lol.
Mijn vrouw is ook zwanger dus haar moeder wil uiteraard ook wel is haar kleindochter bezoeken en haar zus haar nichtje.
Dus al ze in mei of eind april willen komen kunnen ze pas een visum aanvraag indienen eind februari? Ze zouden maar voor 1 maand komen en visum is 3 maanden geldig dus eventueel zouden ze dit ook dan kunnen doen eind December voor een visa maart-april-mei bijvoorbeeld?