Recente ervaringen met visum voor kort verblijf aan te vragen

Gestart door Pieter30, woensdag 22 maart 2017, 02:44:02

Vorige topic - Volgende topic

Rich

Rich de Nederbelg.

startagain

Citaat van: Rich op vrijdag 24 maart 2017, 23:06:53
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/Behandeling_van_een_visumaanvraag_voor_een_kort_verblijf_visum_C_Schengen.aspx

Volgens hun uitleg kan het op die manier wel een paar maanden of langer duren.   Triest  :negatief:
Ja, dat klopt.. kan idd lang duren. Maar je zou toch minstens een bericht verwachten dat het langer zal duren en waarom. Elke gewone burger zou dit doen; respect voor de medemens is ver te zoeken daar.
Move on.. to learn and improve

startagain

Citaat van: Rich op vrijdag 24 maart 2017, 23:06:53
https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Pages/Behandeling_van_een_visumaanvraag_voor_een_kort_verblijf_visum_C_Schengen.aspx

Volgens hun uitleg kan het op die manier wel een paar maanden of langer duren.   Triest  :negatief:
Om mijn verhaal compleet te maken: gisteren bericht gekregen dat het visum goedgekeurd is  :happy:... na meer dan 60 dagen. En nu op zoek naar een betaalbaar ticket   :smiley-philippines: :vl:
Move on.. to learn and improve

Rich

Rich de Nederbelg.

startagain

Bedankt Rich.. ik heb er wel enkele slapeloze nachten opzitten, maar hierdoor, en de hulp/raad van een forumlid, zijn ze op de ambassade toch in beweging gekomen.
Move on.. to learn and improve

boldy

het leven is net een lul keihard en veel te kort

Riens


flipjov

Zouden graag de moeder van men vrouw en mijn vrouw haar minderjarige zus (8) volgend jaar in mei hier op vakantie laten komen voor 1 maand. Wanneer kunnen ze best de visumaanvraag doen?
Iemand ervaring toevallig met 2 mensen samen op vakantie laten komen? We hebben voldoende inkomen om voor beide een ten laste neming te doen. Haar moeder heeft wel werk maar geen vaste baan met contract. Ze heeft wel een eigen woning en de zus moet uiteraard terug naar school na de vakantie dus hopelijk is dit voldoende voor terugkeergarantie. Geboorteakte enz als bewijs van familie hebben ze allemaal. Heeft de zus toestemming nodig van de vader?


Rich

Wij zouden ook graag de zus en/of broers van mijn vrouw eens laten overkomen voor vakantie maar we beginnen er gewoon niet aan. Te veel gezever en werk met papieren.

1/ het lukt nooit volgens mij
2/ Ik heb 4 visa (gezinshereniging) geregeld de laatste 4 jaar en allemaal goedgekeurd en het is welletjes geweest  :jajaja:
Rich de Nederbelg.

flipjov

FamilyVisa voor haar mama zou zowiezo wel lukken maar ze kan haar minderjarige dochter daar ook niet achterlaten want de vader kijkt er niet naar om dus die moet meekomen. Bij vrienden uit Thailand is dit altijd netjes gelukt dezelfde situatie maar ambassade in thailand is niet Filipijnen.